Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin vaihtamaan olkkarissa järjestystä

Vierailija
28.08.2024 |

Vaihtoehto 1 ei ainakaan näytä hyvältä. Näyttää liikaa siltä että kaikki on kasaantunut huoneen toiselle laidalle. Hankalaa kun on oviaukkoa ja ikkunaa, ekäi paljoa ehjää seinää. Ruokapöydän paikkaakaan ei voi siirtää koska se on luontevin siinä missä nyt on. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuin asuisi uudessa kämpässä kun välillä vaihtaa huonekalujen paikkaa

Vierailija
2/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne huonekalut aikaa myöten paikkansa löytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
4/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Mulla on loma, sori. Ap

Vierailija
5/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on neljäs omistusasuntoni aikuisiällä, enkä ole missään ikinä vaihtanut huonekalujen paikkaa. Kaikille on ollut omat, luontaiset paikkansa. Harrastin tuota vielä vanhemmillani asuessani omassa huoneessani, eikä se sielläkään koskaan toiminut. 

Vierailija
6/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne huonekalut aikaa myöten paikkansa löytää.

Juu, löytää. Vanha järjestys ollut monta vuotta ja teki mieli kokeilla uutta. Voi olla kyllä että menee takaisin entisille paikoilleen :D Ap

Vierailija
7/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on neljäs omistusasuntoni aikuisiällä, enkä ole missään ikinä vaihtanut huonekalujen paikkaa. Kaikille on ollut omat, luontaiset paikkansa. Harrastin tuota vielä vanhemmillani asuessani omassa huoneessani, eikä se sielläkään koskaan toiminut. 

Ahaa. Mitä siis vihjaat, että huonekalujen järjestyksen vaihtaminen on lapsellista? Ap

Vierailija
8/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jotenkin osaisi edes vaihtaa minkään paikkaa, kun jo muuton yhteydessä ne luontevasti loksahti paikoilleen. Mun silmiin ne ei voisi muulla tavalla olla, tai käytännöllisyys ja tasapaino järkkyisivät.

Vierailija
9/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Mitä siis vihjaat, että huonekalujen järjestyksen vaihtaminen on lapsellista? Ap

Ehkä vähän sitäkin. En minä ainakaan laittaisi kirjahyllyä ikkunan eteen tai telkkaria niin, että siihen paistaa aurinko suoraan. En makuuhuoneessa sänkyä niin, ettei toinen pääse sängystä kuin päädyn kautta. Tai kirjoituspöytää muualle kuin ikkunan alle. Toki se mahdollista on, mutta aina se huonompi vaihtoehto.

Vierailija
10/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viimeisin asuntoni on sellainen, että täällä ei olohuone anna myöten oikein mihinkään. Oli ylipäänsä hankala kalustaa sitä alunperinkin. Niin vähän seinää ja paljon ovea sinne ja tänne. Ei enää suuta kulmasohvaa eikä isoa kirjahyllyä. Ne molemmat mahtuivat kaksioon hyvin. Kolmioon ne eivät enää mahtuneeet kuin niin että kirjahylly ei enää ollut yhdessä osassa. Ja nyt tähän neliöön ei mahdu mitään. Kirjahyllykin on nyt kolmessa eri huoneessa ja ison kulmasohvan sijaan on pieni sohva ja yksi nojatuoli. Kertoo paljon näistä nykyisistä pohjaratkaisuista.

Vierailija
11/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jotenkin osaisi edes vaihtaa minkään paikkaa, kun jo muuton yhteydessä ne luontevasti loksahti paikoilleen. Mun silmiin ne ei voisi muulla tavalla olla, tai käytännöllisyys ja tasapaino järkkyisivät.

Meillä tulee vaihtumaan tuo tasapaino kun yksi matala kirjakaappi lähtee kohta pois. Sen tilalle vähän mielessäni mallasin sohvaa mutta ei se taida olla hyvä, tulee liian lähelle ruokapöytää. Nyt kokeilin sohvaa ja nojatuoleja tuohon ikkunan alle keskelle huonetta ja nyt jo tuntuu että huoneen pääpaino siirtyi liikaa toiselle laidalle. Ennen oli siis suurinpiirtein niin, että sohvaryhmä oli toisella laidalla huonetta, niiden vastapäisellä seinällä oli tuo kirjakaappi ja lukutuoli. Kirjakaapin puolella huonetta on myös ruokapöytä. Ap

Vierailija
12/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en siirtele huonekalujen paikkoja. Nykyasunnot on niin vaikeita, että hyvä, että saa edes yhdellä tavalla. Vaihtoehtoja ei paljon ole. Parisängynkin saa yleensä vain yhdelle senälle. Minusta monissa uusissa asunnoissa on nykyään liikaa ikkunoita. Ei pienessä makuuhuoneessa tarvitse olla kahta isoa ikkunaa.

Vierailija
13/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän sitäkin. En minä ainakaan laittaisi kirjahyllyä ikkunan eteen tai telkkaria niin, että siihen paistaa aurinko suoraan. En makuuhuoneessa sänkyä niin, ettei toinen pääse sängystä kuin päädyn kautta. Tai kirjoituspöytää muualle kuin ikkunan alle. Toki se mahdollista on, mutta aina se huonompi vaihtoehto.

Ajatteletko että minä tekisin tuollaisia ratkaisuja vai mitä tuo nyt tarkoitti? Ap

Vierailija
14/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm tästä tulikin aika kiva kun vaihtelin muutaman jutun paikkaa, että tuli vähän enemmän tavaraa tuonne toiselle puolelle huonetta. Silmän pitää antaa ensin tottua. Jo sekin teki paljon että vaihtoi jalkalampun toiseen nurkkaan! Ap

Vierailija
15/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan tuolla meiningillä huonekalujen paikkaa vaihtaa.