Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

erilaiset äidit dok! toinen näkökulma.

Vierailija
31.10.2012 |

Minua kiehuttaa se, kun täällä vaahdotaan sossupummeista jne.

Te kaikki rikkaat työssäkäyvät (kuten minäkin)miksi otatte lapsilisän vastaan? Sehän on yhteiskunnalta, ette tarvitsisi sitä,koska tienaatte hyvin. Lahjoittakaa köyhemmille, älkääkä viitsikö pulmia ylimääräistä, tarpeettomasti!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on aina monta puolta ja mielipiteitä mahtuu joka lähtöön.

Vierailija
2/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahana valtion pussiin ja saman tien takas lapsilisänä. Se on koko ajan ollut muntienaama rahaa, tajuatko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enkös minä jos kuka ansaitse tuon tuen, kun jotain sen eteen olen tehnyt??

Vierailija
4/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä pidät tätä maata pystyssä, niin anna osoite, niin laitan kukkalähetyksen. Tuossa ko. Ohjelmassa kerrottiin sekin kuinka äidin etuuksista, siis ihan oikeutetuista sellaisista, oli pidätetty veroja27%. Verot menee sieltäkin.

Vierailija
5/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh, niin minunkin, mutta tosiasia on, ettei niitä verohelpotuksia saa vaikka ei kukaan hakisikaan sossusta rahaa ;) Kyllä ne niille rahoille tekemistä keksivät!

Se on yks ja sama mihin ne verorahat menevät, niitä maksatte, halusitte tai ette.

Ihan typerää vinkua, että kun teidän verorahojanne menee...

Vierailija
6/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on koko ajan ollut muntienaama rahaa, tajuatko?

koska olen niin rikas ja tärkeä.

Vierailija
7/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

b. 1600 ja lisiä kuukaudessa 200-400 euroa.

Lapsia on 4. Ja kun minä kuljen töissä niin minun pitäisi vielä luovuttaa neljän lapsen lapsilisät sinulle, joka makaat perse homeessa siellä kotona.

Joku laski tuolla, että se eilinen perhe tienasi makaamalla 4000 euroa yhteiskunnalta. Minä en ikinä pääse työnteolla tuollaisiin summiin.

Vierailija
8/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on mietitty, pitääkö varakkaille maksaa lapsilisää. Minusta ei.

Olen työssäkäyvä yh, ja olen ylpeä siitä, että saan elätettyä perheeni ja jätettyä lapsille aikoinani vähän pesämunaa.

Halveksin sossupummeja, vaikka itsekin elelin kelarahoilla aikoinani 3 vuotta. Sen jälkeen olen ollut veronmaksaja 15 vuotta.

On vähän eri asia ottaa vähän rahaa vastaan, kuin lisääntyä holtittomasti ja pistää veronmaksajat maksamaan.

Vierailija
9/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahana valtion pussiin ja saman tien takas lapsilisänä. Se on koko ajan ollut muntienaama rahaa, tajuatko?

Et maksa niin paljon veroja, että saisit kaikki käyttäminäsi palveluina takaisin. Varmaan sinäkin ajelet teillä, käytät ainakin jonkin verran julkista terv.huoltoa, saat Kela-korvauksia, lapsesi ovat koulussa/päivähoidossa jne.

Vierailija
10/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetko itsesi rikkaaksi? Eikö aloituksessa puhuttu juuri siitä?

Vierailija
11/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki rikkaat työssäkäyvät (kuten minäkin)miksi otatte lapsilisän vastaan? Sehän on yhteiskunnalta, ette tarvitsisi sitä,koska tienaatte hyvin. Lahjoittakaa köyhemmille, älkääkä viitsikö pulmia ylimääräistä, tarpeettomasti!

En nyt rikkaasta tiedä, mutta töissä käymme kuitenkin ja meille lapsilisä on kriittinen lisätienesti.

Mutta se mikä tässä vituttaa on se, että tuollaiset sossupummit saa enemmän tukia mitä työssäkäyvät palkkaa. Jossain on jotain ja pahasti vialla.

Vierailija
12/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos mä kieltäydyn vastaanottamasta sen 100 euroa, niin tarviiko mun sitten enää maksaa 950 euroa veroa mun palkastani?

Vierailija
13/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetko itsesi rikkaaksi? Eikö aloituksessa puhuttu juuri siitä?

Vierailija
14/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh, niin minunkin, mutta tosiasia on, ettei niitä verohelpotuksia saa vaikka ei kukaan hakisikaan sossusta rahaa ;) Kyllä ne niille rahoille tekemistä keksivät!

Se on yks ja sama mihin ne verorahat menevät, niitä maksatte, halusitte tai ette.

Ihan typerää vinkua, että kun teidän verorahojanne menee...

mutta mieluummin haluaisin työlläni ansaitsemistani verorahojen käytettävän lasten päiväkoteihin, kouluihin, vanhustenhuoltoon kuin jatkuvasti vauvakuumeisten vässyköiden lihottamiseen!

Vierailija
15/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaan. Ihan jokaiselle. Työtävieroksuva suurperhe, jolla ehkäisy pettää viidettä kertaa kuuluu siihen listaan.

Vierailija
16/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri asenteensa takia. Ei köyhyyden. Vaan siksi että ihan avoimesti sanovat että työnteko ei vaan huvita, elävät mielummin sossun rahoilla.

Vierailija
17/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on 4. Ja kun minä kuljen töissä niin minun pitäisi vielä luovuttaa neljän lapsen lapsilisät sinulle, joka makaat perse homeessa siellä kotona.

Joku laski tuolla, että se eilinen perhe tienasi makaamalla 4000 euroa yhteiskunnalta. Minä en ikinä pääse työnteolla tuollaisiin summiin.

tienaat jo palkkaakin sen puolet tuosta parin tulosta etkä muka pääse tuollaisiin summiin?

Jos sinulla on puoliso, hän varmaan saa jostain suunnilleen saman verran rahaa kuin mitä sinä, tai sitten on samanlainen lusmu kuin tuo perhe?

Ja jos sinulla ei ole puolisoa, saat tuolla palkalla ja tuollalapsimäärällä lapsilisiä, elareita ja asumistukea helpostikin 1500 euroa. Alkaa olla jo kovin lähellä sitä 4000 euroa?

Vierailija
18/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

b. 1600 ja lisiä kuukaudessa 200-400 euroa. Lapsia on 4. Ja kun minä kuljen töissä niin minun pitäisi vielä luovuttaa neljän lapsen lapsilisät sinulle, joka makaat perse homeessa siellä kotona. Joku laski tuolla, että se eilinen perhe tienasi makaamalla 4000 euroa yhteiskunnalta. Minä en ikinä pääse työnteolla tuollaisiin summiin.

tienaat jo palkkaakin sen puolet tuosta parin tulosta etkä muka pääse tuollaisiin summiin? Jos sinulla on puoliso, hän varmaan saa jostain suunnilleen saman verran rahaa kuin mitä sinä, tai sitten on samanlainen lusmu kuin tuo perhe? Ja jos sinulla ei ole puolisoa, saat tuolla palkalla ja tuollalapsimäärällä lapsilisiä, elareita ja asumistukea helpostikin 1500 euroa. Alkaa olla jo kovin lähellä sitä 4000 euroa?

Ai kun hienoa. Joku ehkä pystyy pääsemään jopa työtä tekemällä MELKEIN samoille tienesteille kun makaamalla kotona ja nostamalla sossun tukea. Tulipa hyvä mieli.

Vierailija
20/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen itse lapsen kanssa kotona ja kohta syntyy toinen. Puoliso on opiskelija. Eläminen rahoitetaan nyt osittain siitä, mitä olen työssäoloaikana säästänyt näitä vuosia varten, mutta tällä hetkellä lapsilisät on kyllä oleellinen osa meidän budjettia.

Mutta jos ei säästöt ja ne tuet mihin olen oikeutettu riittäisi perheen elättämiseen, olisi pitänyt tehdä se ratkaisu että toisen lapsen hankkimisen sijaan menen jo nyt takaisin töihin. Eipä tulisi mieleenkään lähteä vinkumaan sossusta rahaa, kun näitä lapsia nyt vaan tulee ja tulee..