Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

erilaiset äidit dok! toinen näkökulma.

Vierailija
31.10.2012 |

Minua kiehuttaa se, kun täällä vaahdotaan sossupummeista jne.

Te kaikki rikkaat työssäkäyvät (kuten minäkin)miksi otatte lapsilisän vastaan? Sehän on yhteiskunnalta, ette tarvitsisi sitä,koska tienaatte hyvin. Lahjoittakaa köyhemmille, älkääkä viitsikö pulmia ylimääräistä, tarpeettomasti!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnan verovaroin tuottamia palveluita.

Eli jos mä kieltäydyn vastaanottamasta sen 100 euroa, niin tarviiko mun sitten enää maksaa 950 euroa veroa mun palkastani?

Vierailija
22/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku kehtaa vaatia maksamiaan veroja muka oikeutetusti takaisin? "Olen maksanut kaiken jo etukäteen, niin ansaitsen saada ne takaisin" yhteiskunnan pitää piilomyötäillä, niin homma on reilassa. Piiloetuudetkin on etuuksia, joita lähes jokainen saa työn tai palveluiden kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahana valtion pussiin ja saman tien takas lapsilisänä. Se on koko ajan ollut muntienaama rahaa, tajuatko?

Et maksa niin paljon veroja, että saisit kaikki käyttäminäsi palveluina takaisin. Varmaan sinäkin ajelet teillä, käytät ainakin jonkin verran julkista terv.huoltoa, saat Kela-korvauksia, lapsesi ovat koulussa/päivähoidossa jne.

Kyllä, me kaikki varmaan maksamme yhteiskunnalle enemmän kuin verorahoja sille kerrytämme. Mutta... Työssä käyvät sentään jossain määrin kartuttavat sitä valtion kassaa ja ns. pyrkivät kantamaan kortensa yhteiseen kekoon. Henkilö, joka maksattaa elonsa mahdollisesti kokonaan ja vuodesta toiseen sitävastoin vain elää toisten siivellä antamatta omaa panostansa yhteiskunnan pystyssä pitämiseen.

Sairaat jne. henkilöt ovat asia erikseen, mutta kyllä jokaisen terveen aikuisen tulisi parhaansa mukaan pyrkiä itse elättämään itsensä ja mahdolliset jälkeläisensä. Ns. sossurahojen tulisi aina olla vain jonkinlainen hätävara, joka auttaa sen pahimman tilanteen yli.

Vierailija
24/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin työssäkäyvä kuin sossupummikin kantaa rahansa erilaisiin hyödykkeisiin. Muistakaa tarkistaakin, että tuotteistanne menee verot Suomenmaan kassaan eikä muualle.

Ap

Vierailija
25/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin työssäkäyvä kuin sossupummikin kantaa rahansa erilaisiin hyödykkeisiin. Muistakaa tarkistaakin, että tuotteistanne menee verot Suomenmaan kassaan eikä muualle.

Ap

että se sossun rahaa tulee? Sitä syntyy jossain itsestään?

Vierailija
26/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ohohupsistasaatana kun ei osata käyttää ehkäisyä, vaikka ensimmäinen vahinko on huostaanotettu ja nyt se sama vahinko tapahtui viidennen/kuudennen kerran. Ohohupsistasaatana kun "miestä" ei kiinnosta mennä töihin ja ohohupsistasaatana kun ei kiinnosta muuten minuakaan. Mutta ei mitään hätää kun kaikki muut käy töissä niin ei meidän tarvii."

Olen samanikäinen kuin tuo "nainen" ja itse olen tehnyt töitä 13-vuotiaasta ja nyt kotona ollessani olen tehnyt etätöitä sekä opiskellut lisää. Tuolla ei ole edes koulutusta eikä varmaan tule ikinä olemaankaan..

Joo en arvosta. Piuhat poikki jos ei muu ehkäisy kiinnosta.

Vierailija
27/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

b. 1600 ja lisiä kuukaudessa 200-400 euroa. Lapsia on 4. Ja kun minä kuljen töissä niin minun pitäisi vielä luovuttaa neljän lapsen lapsilisät sinulle, joka makaat perse homeessa siellä kotona. Joku laski tuolla, että se eilinen perhe tienasi makaamalla 4000 euroa yhteiskunnalta. Minä en ikinä pääse työnteolla tuollaisiin summiin.

Lapsilisiä ei tarvitse rikkaat eikä köyhät, ei niitä pitäisi maksaa kelleen. Lastenteko on vapaaehtoista puuhaa, ei tee jos ei ole varaa.

Vierailija
28/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSILISÄ EI OLE NS. YLIMÄÄRÄINEN KÖYHÄINAPU TYÖTTÖMILLE. Se on tulonsiirtoa, jonka tarkoitus on tasata eroja lapsettomien ja perheellisten välillä.

Ihmetyttää tämä "rikkaat antakaa rahanne meille köyhille"-ajattelumalli. Työtön ja köyhä olen minäkin, vaan ei tulisi mieleenkään kuvitella että joku minua parempiosaisempi olisi minulle "velkaa" yhtään mitään!

Vierailija
29/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa on muuten varsin mitätön valtion budjetissa.

Ja tosiaan, sen tarkoitus on tasata lapsettomien ja lapsiperheiden käytössä olevia varoja. Samalla ehkä myös jonkinlainen porkkana myös työssäkäyville lasten hankintaan.

Vierailija
30/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen perhehän oli käsittämätön leväperäisyydessään.

Ap

Vierailija
31/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tosiaan tulonsiirto LAPSIPERHEILLE. Sitten on olemassa monia muita tulonsiirtoja KÖYHILLE. Jos ei haluta pistää lapsiperheitä muiden edelle, niin voitaisiin lolapsilisät ja ohjata raha kaikille "köyhille", olivat sitten lapsiperheitä tai eivät. Köyhät lainausmerkeissä tämän takia: http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viesti/1717101/erilaiset_aidit_n…

Vierailija
32/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSILISÄ EI OLE NS. YLIMÄÄRÄINEN KÖYHÄINAPU TYÖTTÖMILLE. Se on tulonsiirtoa, jonka tarkoitus on tasata eroja lapsettomien ja perheellisten välillä.

Ihmetyttää tämä "rikkaat antakaa rahanne meille köyhille"-ajattelumalli. Työtön ja köyhä olen minäkin, vaan ei tulisi mieleenkään kuvitella että joku minua parempiosaisempi olisi minulle "velkaa" yhtään mitään!

Mistään velasta ei kuitenkaan ollut kysymys, vaan ihmisen tavasta ottaa kaikki edut vastaan omasta mielestään oikeutetusti. Kyllä muissa nähdään vikoja runsaasti, mutta kuinka monet piilohyötyy kaikenlaisesta. Ajatteleppa, kun jollekin se lapsilisä on oikeasti niitä ipadejä ja muita extra romppeita varten. Joillakin ei ole pyykkikonetta. Kaikki on suhteellista.

Eteläniemillä ei ole ehkä pelisilmää ja taitoa. On kuitenkin niitä jotka kaataa yrityksiä ja jopa valtiollisia asioita, kun ei ole pelisilmää. Vaikuttakaa te viisaat asioihin, jos keinoja löytyy, kuten annatte ymmärtää.

Vierailija
33/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona oleville?

Oletko tosiaan sitä mieltä, että tuota kuilua mikä nyt kotona makaavien ja työssäkäyvien vanhempien tulojen välillä, pitäisi vielä madaltaa???

Totuus on nyt jo se, että verotus ja päivähoitomaksut pitäivät huolet siitä että työnteko ei ole kovin monelle naiselle kannattavaa. Itsekin saisin ansiosidonnaisella saman käteen mitä nyt kun palkasta vähentää päivähoitomaksut ja työmatkakulut. Onneksi itselläni on sentään työ mistä pidän, muuten olisi ehkä liian suuri houkutus jäädä kotiin makaamaan...

Tuo ap: n ajatusmalli on vinoutunut sen suhteen, että työssäkäyvä ei ilmeisesti saisi nauttia paremmasta ansiotasosta kuin kotona makaava pentutehtailija. Yhteiskunta ei pyöri tuolla tavoin, ymmärrätkö?

Vierailija
34/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytti sen miehen sanat ettei hän halua töhin ja ei sit tarvikkaa. ! IHOHED)(/"E#")/¤!!!

Vierailija
35/36 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin nauhalta jakson erilaisista äideistä jossa monihenkisen perhen vanhemmat esittelevät taitojaan käyttää suomalaista yhteiskuntaa hyväksi. Yleensä en ehdi edes televisiota katsomaan, töissä käyvänä yhden lapsen äitinä, ja en varmaan siksi ole aikaisemmin joutunut katumaan että ylipäätään avaan television. Tämä ohjelma vain todisti sen ettei television katseluun kannata jatkossakaan käyttää aikaa. Luin osan aikaisemmista kommenteista, enkä nyt lähde arvostelemaan pariskunnan älykkyyttä tai mahdollista henkistä vammaisuutta, vaan haluan vaan todeta että käsittämätöntä kuinka Ava voi näyttää suomalaisille ja suomessa asuville ulkomaalaisille "mallia" muiden siivellä elämisestä! Olen maksanut veroja tekemästäni työstä 16 vuotiaasta asti ja kovin turhauttavaltahan se tuntuu että niillä rahoilla ostetaan "otsonointi"-pesukoneita tms., joihin itse en ikinä priorisoisi työllä ansaitsemiani rahoja. Suomalaisessa yhteiskunnassa on paljon kehitettävää, jotta tavalliset palkansaajat, korkeasti koulutetut, optiomiljonäärit ja metsän omistajat saadaan pysymään täällä ja tukemaan verorahoilla edes tavallista sosiaali-ja terveydenhuoltoverkostoa. Koulutuksen ja kielitaidon ansiosta minulla on mahdollisuus valita missä maassa sosiaalijärjestelmää tuen ja valitettavasti alkaa näyttämään siltä ettei maa ole Suomi. Jos tällä ohjelmalla ja kirjoituksilla "heikomman aineksen lisääntymisestä" halutaan herättää keskustelua, se on onnistunut. Toivotaan ettei itsenäisesti toimeentulevien muuttoliike maasta kasvaisi liian suureksi, sillä silloin selvästi yhä useampi joutuisi pyykkäämään käsin! :)

Lopuksi toivon vain hyvää perheen lapsille ja toivon että he saavat edes koulussa mallin ja tavoitteet terveestä tavoittelemisen arvoisesta elämästä, sillä kotoaan eväät siihen näyttivät valitettavan alkeellisilta.

Vierailija
36/36 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Ärsyttää lukea vuodesta toiseen urpojen juttuja siitä, miten lapsilisät pitäisi viedä rikkailta ja köyhiltä ja blaa blaa. Päätä pitää aukoa, vaikka koko lapsilisän tarkoitus on tuntematon...