Islannin ilmatilan valvonta. Mistä kyse? Suomi ja Ruotsi menossa valvomaan. MIksi?
Kommentit (47)
Riippuu mitä suljettujen ovien takana on sovittu
Eli onko Venäjälle tehty selväksi, että mahdollisen tilanteen kiristyessä meitä kohdellaan jäsenmaana.
ja kiinostais myös tietää mitä valtio voi sanoa ääneen ja mitä ei. Ihan varmasti valtio ei voi sanoa ääneen mitään sellaista että "mahdollisen tilanteen kiristyessä meitä kohdellaan jäsenmaana" ilman että siitä seuraa diplomaattinen selkkaus Venäjän kanssa. Joten ilmoitetaan että Islantiin mennään ja piste.
Ei tuolla tavalla voi ajatella, että Natoon liitytään siinä vaiheessa, jos tulee kriisitilanne. Ei vakuutustakaan myönnetä silloin, kun talo on jo tulessa!
En minä nyt sitä tarkoita että vasta sitten kun Venäjä hyökkää, niin sitten ruvetaan Natolta inumaan jotain. Mitä luulet, mahtaisko sellaisesta kolmannen maailmansodan puhkeamisesta kuitenkin JOTAIN merkkejä olla jo vuosia etukäteen? Sitä ennen ei mun mielestä kannata ruveta maksamaan kymmeniä ja taas kymmeniä miljoonia vuodessa, kun minkäänlaista konfliktin uhkaa ei ole näköpiirissäkään.
Tyhmäähän se on vakuutusmaksujakaan maksaa ihan turhasta. Sitten kun haistaa savun, niin voi netissä nopeasti laittaa vakuutukset kuntoon!
Tyhmäähän se on vakuutusmaksujakaan maksaa ihan turhasta. Sitten kun haistaa savun, niin voi netissä nopeasti laittaa vakuutukset kuntoon!
Vaihtoehdot:
- Natoon meno, 70 miljoonaa vuodessa + helvetin kallis aloittamisrumba
- Nato-kaveeraus parin miljoonan panostuksilla sillin tällöin ja riskin otto ettei ehditä jäseneksi jos jostain syystä tulis kauhea kiire
- Suomi ja Ruotsi pörhistelemässä Venäjälle että täältä poijat tullaan, uskaltakaapas vaan jyrätä meitä vartissa, kyllä siihen varmaan ainakin puoli tuntia menee ku meitä on ny kaks!
Ottamatta kantaa varsinaiseen aiheeseen eli Islannin ilmavalvontaa, on kuitenkin pakko kommentoida tätä.
Islanti nyt on aika heikosti pohjoismaa, lähempänä Usaa sekä maantieteellisesti että henkisesti...
Euroopan ja Ameriikan laattojen rajalla, joo, eli maantiede sinällään kohdallaan mutta oletko käynyt? Henkisesti kyllä niin pohjoismaalainen maa kun voi olla. Eniten tuli mieleen Suomi ja Norja, ei edes Ruotsi tai Tanska.
Kieltämättä ovela tapa saattaa Suomi lopulta länsimaiden joukkoon.
Riippuu mitä suljettujen ovien takana on sovittu
Eli onko Venäjälle tehty selväksi, että mahdollisen tilanteen kiristyessä meitä kohdellaan jäsenmaana.ja kiinostais myös tietää mitä valtio voi sanoa ääneen ja mitä ei. Ihan varmasti valtio ei voi sanoa ääneen mitään sellaista että "mahdollisen tilanteen kiristyessä meitä kohdellaan jäsenmaana" ilman että siitä seuraa diplomaattinen selkkaus Venäjän kanssa. Joten ilmoitetaan että Islantiin mennään ja piste.
Monelta kantilta. Hyvä!
ap kiittää ;-))
En minä nyt sitä tarkoita että vasta sitten kun Venäjä hyökkää, niin sitten ruvetaan Natolta inumaan jotain. Mitä luulet, mahtaisko sellaisesta kolmannen maailmansodan puhkeamisesta kuitenkin JOTAIN merkkejä olla jo vuosia etukäteen? Sitä ennen ei mun mielestä kannata ruveta maksamaan kymmeniä ja taas kymmeniä miljoonia vuodessa, kun minkäänlaista konfliktin uhkaa ei ole näköpiirissäkään.