Kannattaako ostaa hiilihapotuslaite?
Onko limu samanlaista kuin pulloissakin ostettuna?
Niitä taitaa olla paljon erilaisia, tekeekö halvimmilla mitään?
Rustassa olis nyt tarjouksessa mutta siinä on vain yksi pullo mukana. Yritin chatista kysellä saisiko siihen lisäpulloja mutta kukaan ei vastaa vaikka robotti yhdisti asiakaspalvelijalle ja jonkin ajan päästä chatti vain katkaistaan. Onko jollain tuo laite ja tietäisi saako siihen erikseen pulloja ostettua?
Kommentit (39)
Toiset tykkää, toiset ei. Sun täytyy jossain maistaa niin tiedät itse.
Mulla on halvin malli mysoda ja olen tyytyväinen. Teen vaan kiv. vettä. En todellakaan kantele enää pulloja kaupasta.
Älä ainakaan osta uutena. Kirpparien kodinkonehyllyssä on kymmeniä myynnissä. Samoin kuin airfryereirä, leipägrillejä ym.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on halvin malli mysoda ja olen tyytyväinen. Teen vaan kiv. vettä. En todellakaan kantele enää pulloja kaupasta.
Mistä lisäät ne kivennäiset? Pelkkä hiilihappo ei mitään hivenaineita lisää, tekee vedestä vaan hapanta eli syövyttää hampaita.
Tykkään kuplavedestä, niin hiilihapotan vaan vettä.
Mulla jäänyt käyttämättä, ihan alkuperäinen SodaStream on. Mä luulin, että ne Pepsi Max -uutteet olisi hyviä, koska koko SodaStreaminkin omistaa Pepsi Co, mutta niissä on eri makeutusaineet, ja ne on ihan juomakelvottoman pahoja. Samoin kaikki muut kokeilemani limsat. "Kuplavesi" taas, minusta pelkät kuplat vedessä ei ole kivoja. Ja kivennäisvettä taas siitä vedestä ei tuolla laitteella tule, koska kivennäiset puuttuu. Eli ei toimi siihenkään. Minä luulin kyllä ostaessani, että se kuplavesi kävisi kivennäisvedestä, mutta ei meillä kukaan tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lisäät ne kivennäiset? Pelkkä hiilihappo ei mitään hivenaineita lisää, tekee vedestä vaan hapanta eli syövyttää hampaita.
Ei pidä paikkaansa tuo hampaiden syövyttäminen.
Totta kai se kannattaa. Juuri nyt on maamme talous siinä jamassa, että kansalaisten täytyy investoida!
Blandaan mehutiivistettä kuplaveteen. Se on ihan ok, en jaksa kaupasta raahata.
Teen kuplavettä, en pidä kivennäisvedestä. Limua teen mehutiivisteestä = kuplaa hanaveden tilalle. Hyvää kun löydät hyvän mehutiivisteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut paskaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006155271.html
Hammaslääkäriliiton asiantuntijahammaslääkäri Hannu Hausen muistuttaa, ettei happamia juomia pitäisi juoda janoon. Vissyvesi on kuitenkin asiantuntijan mukaan hampaille täysin vaaratonta. Kivennäisvesi ei nimittäin ole millään lailla haitallinen hampaiden kiilteelle, edes lipitellen. Pelkkä hiilihappo ei nimestään huolimatta pysty liuottamaan hammaskiillettä eikä siis altista eroosiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiilihappo ei syövyta hampaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa tämä: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006155271.html
Itse olen tyytyväinen. Tosin kokeillut vasta tuota sokeripepsiä, saa nähdä sitten kun loppuu ja mulla sitä sokeritonta tiivistettä on kun oli halvempaa. Mutta limsoja en pysty kaupasta raahaamaan, kun harvoin käyn ja pyörällä. Nyt oli tosi kiva kun kahvikin pääsi loppumaan ja kaikki, mutta oli sentään mahdollisuus tehdä jotain juotavaa vaihteluksi pelkkään veteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, limu on kamalaa samoin "vichy" siinä laitteessä tehtynä. Laskin kerran, että Pepsi maxia saa kuuden 1,5 l pakkauksessa halvemmalla kuin ostamalla sitä pspsimaxin makuista tiivistettä, joka ei edes maistu hyvälle. Ja pelkka hiilihapotettu vesikin maistuu pahalle. Ennemmin ostan cittarista Pirkan kivennäisvettä 4 pulloa 4,50 eurolla.
En ole itseasiassa ollenkaan katsonut mitä ne tiivisteet maksaa. Itsellleni tosin voisin tehdä makuvettä vaikka jostain mehustakin, mutta mies haluaisi limua. Siksi tuon hankkimista on mietittykin ettei tarvitsisi niitä limuja raahata.
Tuntuu kätevältä mutta ei ne juomat maistu samalta. Hiilihapotettu vesi ei ole oikeaa vissyä eikä huvita juoda. Limsat on erimakuisia kaikki mihin on tottunut. Jos ei ole tarkka ja kelpaa että jonkinlaisia kuplajuomia saa niin ok. Ei kannata ostaa
Pitää vaan hyväksyä että maku on eri
Vettä tulee juotua, kun se on hiilihapotettua, jääkaapissa aina pullossa. Tiivisteiden kanssa en ole onnistunut saamaan juomakelpoista.
Kuplavettä tulee tehtyä.
Pari oivallusta: vesi kannattaa jäähdyttää jääkaapissa, tulee kylmempää kuin hanavesi (tiedän että kuulostaa oudolta, mutta näin se vain on) ja siihen kannattaa laittaa hippusellinen suolaa joukkoon.
Ei kannata, limu on kamalaa samoin "vichy" siinä laitteessä tehtynä. Laskin kerran, että Pepsi maxia saa kuuden 1,5 l pakkauksessa halvemmalla kuin ostamalla sitä pspsimaxin makuista tiivistettä, joka ei edes maistu hyvälle. Ja pelkka hiilihapotettu vesikin maistuu pahalle. Ennemmin ostan cittarista Pirkan kivennäisvettä 4 pulloa 4,50 eurolla.