Erilaiset äidit, se jakso jossa egyptiläinen mies
Jäin vähän ihmettelemään tuota että äiti antoi alaikäisen poikansa ostella lomalla röökiä ja myöhemmin kun poika sai jälkikasvua, äiti otti lapsen hoitaakseen...pidemmälle en nähnyt, netti tökkii just.
Kommentit (52)
että maailmassa on miljoonia ihmisiä, joista se on ihan normaalia eikä siinä ole mitään väärää, koska näkevät sen vain hyödyllisenä ei vääränä/pahoinpitelynä kuten sinä. Ihan sama toimenpide kuin lääketieteellisestä syistäkin leikattu, eihän sekään ole pahoinpitelyä.
Lääketieteellisestä syystä leikataan, ettei liian ahdas esinahka aiheuttaisi kipua. Se ei ole sama asia kuin että tehdään vain kulttuurin ja uskonnon vuoksi. Kulttuuri tai uskonto voi hyväksyä ihan mitä asioita hyvänsä - kuten voidaan huomata, jos ajatellaan naisten ympärileikkauksia, tyttövauvojen tappamista, naisten kurittamista avioliiton sisällä, lapsiavioliittoja, kivitystuomioita, tyttöjen huonoja koulunkäyntimahdollisuuksia...
Sen lisäksi tämä perhe asuu nyt Suomessa, joten ei voi ajatella, että täällä olisi yleisempää ympärileikatut penikset kuin luonnontilaiset, joten sitä on turha ihmetellä, miksi Suomessa ympärileikkauksia ei tehdä julkisesti. En minäkään mene ulkomaille ja vaadi suomalaisen tavan mukaista toimintaa, sillä olen lukenut asioista etukäteen ja tiedän mitä odottaa. Tästä syystä oli mielestäni ihan perusteltua sanoa, että kyseisen ohjelman egyptiläinen mies ei ollut terävimmästä päästä, kun hänelle ilmeisesti tuli yllätyksenä, että Suomessa ei tehdä ympärileikkauksia. Sama kuin että minä menisin Thaimaahan ja olettaisin löytäväni kaupasta Fazerin sinistä sen sijaan, että yllättyisin siitä, että sitä tosiaankin myydään siellä.
kotitöitä aina tee, näitä juttujahan täällä av-palstalla kuulee. Minulla on kaikkiin kotitöihin osallistuva ulkomaalainen mies, joka käy töissäkin.
Kertoopa paljon.
että maailmassa on miljoonia ihmisiä, joista se on ihan normaalia eikä siinä ole mitään väärää, koska näkevät sen vain hyödyllisenä ei vääränä/pahoinpitelynä kuten sinä. Ihan sama toimenpide kuin lääketieteellisestä syistäkin leikattu, eihän sekään ole pahoinpitelyä.
Koska maailmasssa on miljonia tyttöjä jotka on leikattu niin sekin on ihan normaalia eikä siinä ole mitään väärää?
onko ko. mies ulkomaalainen vai suomalainen. Esim. minun puolisoni on maahanmuuttaja, mutta kyllä kaikki perheen hoitoon liittyvät asiat hoituu. Mm. se kakkavaipan vaihto, paremmin kuin minulta. :) Sitten taas tuttavapiirissä on suomimiehiä, joilta ei hoidu mikään.
mua aina huvitaa väitteet miten "mies vaihtaa vaipan paremmin" ?
Miten mies vaihtaa vaipan paremmin kuin nainen? Mitä siinä käytännössä tapahtuu?
Tästä syystä oli mielestäni ihan perusteltua sanoa, että kyseisen ohjelman egyptiläinen mies ei ollut terävimmästä päästä, kun hänelle ilmeisesti tuli yllätyksenä, että Suomessa ei tehdä ympärileikkauksia. Sama kuin että minä menisin Thaimaahan ja olettaisin löytäväni kaupasta Fazerin sinistä sen sijaan, että yllättyisin siitä, että sitä tosiaankin myydään siellä.
kaikki ne vähemmänkin arkiset asiat pitää selvittää etukäteen! Ehkäpä tämä asia oli tullut ajakohtaiseksi sen vauvan myötä ja vasta sitten mies tajunnutkin,että "oho, outo, eipä tullut mieleenkään aiemmin!". Muualla maailmalla (kuin Suomessa) miesten ympärileikkaus kun on ihan yleistä, eikä sitä verrata tyttöjen silpomiseen tai Fazerin siniseen.
Olen minkin asunut ulkomailla ja monet kyseisen maan tavat tulivat todellakin yllätyksenä paikan päällä kun Suomessa kasvaneena suomalaisena ei ollut tullut mieleenikään sellaisia juttuja. En kuitenkaan todennut heti "onpas nuo paikalliset epänormaaleja kun noin ajattelevat/tekevät!".
Koska maailmasssa on miljonia tyttöjä jotka on leikattu niin sekin on ihan normaalia eikä siinä ole mitään väärää?
mitä hyötyä naisten silpomisessa on? Miten siitä ei jää mitään vaivoja tai kipuja loppuelämäksi? Kuinka niitä tehdään useasti Suomessakin naisten vaivojen parantamiseen? Sitten voit vertailla sitä miesten ympärileikkaukseen.
Tästä syystä oli mielestäni ihan perusteltua sanoa, että kyseisen ohjelman egyptiläinen mies ei ollut terävimmästä päästä, kun hänelle ilmeisesti tuli yllätyksenä, että Suomessa ei tehdä ympärileikkauksia. Sama kuin että minä menisin Thaimaahan ja olettaisin löytäväni kaupasta Fazerin sinistä sen sijaan, että yllättyisin siitä, että sitä tosiaankin myydään siellä..
Onpa fiksun miehen löytänyt. Mutta pitääkö sitä asiaa vastaa alkaa kapinoida. Kyllä järjen pitäisi sanoa että ihmistä on ihan turha silpoa jonkun uskomuksen takia ja ymmärtää miksi emme tee sitä.
[Muualla maailmalla (kuin Suomessa) miesten ympärileikkaus kun on ihan yleistä, eikä sitä verrata tyttöjen silpomiseen tai Fazerin siniseen. .
Kyllä vaan verrataan siten että molemmat on ihan yleisiä ja normaaleja. Pitääkö siis tyttöjen ympärileikkaus sallia myös Suomessa tällä perusteella?
[Muualla maailmalla (kuin Suomessa) miesten ympärileikkaus kun on ihan yleistä, eikä sitä verrata tyttöjen silpomiseen tai Fazerin siniseen. .
Kyllä vaan verrataan siten että molemmat on ihan yleisiä ja normaaleja. Pitääkö siis tyttöjen ympärileikkaus sallia myös Suomessa tällä perusteella?
viesti nro 32..
Miten se vaippa oikein englanniksi kirjoitetaankaan... Tämä nyt vähän off topic mutta joo.
Miten se vaippa oikein englanniksi kirjoitetaankaan... Tämä nyt vähän off topic mutta joo.
kotitöitä aina tee, näitä juttujahan täällä av-palstalla kuulee. Minulla on kaikkiin kotitöihin osallistuva ulkomaalainen mies, joka käy töissäkin.