Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset äidit, se jakso jossa egyptiläinen mies

Vierailija
30.10.2012 |

Jäin vähän ihmettelemään tuota että äiti antoi alaikäisen poikansa ostella lomalla röökiä ja myöhemmin kun poika sai jälkikasvua, äiti otti lapsen hoitaakseen...pidemmälle en nähnyt, netti tökkii just.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin siinä lopussahan se lapsenlapsen äiti halusikin lapsensa takaisin, jäi kyl semmonen fiilis, että lapsiparka. Olisi varmaan ollut paremmat oltavat sen mumminsa luona.

Miten sä voit tuomita äidin josta et tiedä yhtään mitään?

Ohjelmassa näytettiin vain mummon näkökanta.

Kunhan nyt sanoin MILLAINEN FIILIS JÄI. En mä mitään hiton tuomioita ole tässä jaellut! Ja kyllä se on ihme, jos joku muu fiilis jäisi siitä, että vauvan kumpikaan vanhempi ei jaksa vauvaansa hoitaa, vaan mummi hoitaa.

Vierailija
22/52 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän tietynlaisella kasvatuksella saadaan aikaan vastuukyvyttömiä nuoriakin, jotka osaavat naida mutta eivät ehkäistä.

Tuntuu olevan tuo ehkäisyn käyttö kovin monimutkaista monille AV-mammoillekin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ko. mies ulkomaalainen vai suomalainen. Esim. minun puolisoni on maahanmuuttaja, mutta kyllä kaikki perheen hoitoon liittyvät asiat hoituu. Mm. se kakkavaipan vaihto, paremmin kuin minulta. :) Sitten taas tuttavapiirissä on suomimiehiä, joilta ei hoidu mikään.

Vierailija
24/52 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut tämä mies kaikista terävimmältä, kun ihmetteli ihan tosissaan, miksi ympärileikkaus on Suomessa laiton. Olisiko vaikka siksi, että se on täysin turha toimenpide, silloin kun ei ole ongelmia esinahan kireyden kanssa...

Mutta olihan se tuollaiselle keski-ikäiselle suomalaiselle naiselle hyvä saalis. Kyllä sitä koristeena pitäisi, jos suun saisi tukittua.

Vierailija
25/52 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi missä ton voi nähdä netissä?

Vierailija
26/52 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolta hoituu kaikki perheen ja lasten hoitoon liittyvät asiat- myöskin se kakkavaipan vaihto.

Tuttavissa suomimiehiä joilta ei hoidu mikään.

Ei liene siis kyse siitä, mistä on kotoisin, vaan yksilöstä.

Vierailija
27/52 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuo mieheni olisi päässyt egyptistä pois ilman minuakin. Ei tämä suomi nyt niin paratiisi ole että tänne niin väkisin halutaan että pitää säälistä naida vanha harppu.

Toki egyptissä on tapana että naidaan se nuorempi ja neitsyt, sillä esiaviolliset suhteet ei ole laillisia. Joten kaikki täyttävät tämän kriteerin. Tosiasia on myös se että kristityt eivät voi mennä uudelleen naimisiin. Kirkko ei sitä huväksy. Myöskin kristityn on saatava kirkolta lupa avioliittoon, muuten se ei egyptissä onnistu..

Tuolla muualla joku puhui ympärileikkauksesta joka esim usassa tehdään automaattisesti lähes kaikille pojille..

Synnytystavoista ei tarvitse lähteä sen enempää ruotimaan. Lääkärit tekivät/ tekevät ne arviot!

Mitä tulee älyllisyyteen niin omastani en aina mene niin takuuseen, mutta siippaseni on yliopistosta valmistunut. Itse olen "vain lähihoitaja"

Vierailija
28/52 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyseessä oli oikein viehättävä pariskunta. Nainen oli jotenkin seesteinen ja rauhallinen, ja mies analyyttinen ja älykkään oloinen.

Tuskin hän nyt on maailman ainoa mies, joka ei halua vaihtaa kakkavaippoja. Mä olin naimisissa sellaisen kanssa, ja mun exä oli ihan supisuomalainen. Ehkä vähän tyhmä asenne, mutta ei se koko ihmistä pilaa.

Ympärileikkaus on Suomessa turha toimenpide, mutta monissa maissa ihan ehdoton, joten ymmärrän, että mies sen halusi. Mulla olisi ollut ehkä vaikeuksia suostua.

Vierailija
29/52 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyseessä oli oikein viehättävä pariskunta. Nainen oli jotenkin seesteinen ja rauhallinen, ja mies analyyttinen ja älykkään oloinen.

Tuskin hän nyt on maailman ainoa mies, joka ei halua vaihtaa kakkavaippoja. Mä olin naimisissa sellaisen kanssa, ja mun exä oli ihan supisuomalainen. Ehkä vähän tyhmä asenne, mutta ei se koko ihmistä pilaa.

Ympärileikkaus on Suomessa turha toimenpide, mutta monissa maissa ihan ehdoton, joten ymmärrän, että mies sen halusi. Mulla olisi ollut ehkä vaikeuksia suostua.

Eikö lapsi ole suomalainen?

Harvinaisen tyhmän oloinen mies ympärileikkausjankutuksineen. Milläköhän elätti itsensä

Vierailija
30/52 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käviskö vaikka töissä?

Vierailija
31/52 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käviskö vaikka töissä?

Pos. syrjinnän kautta?

Vierailija
32/52 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ohjelman henkilökin on tosiaan mukana keskustelussa niin muakin kiinnostais tietää että ihanko tosiaan oli sen teinitytön homma hoitaa sitä vauvaa, vaihtaa vaipat ja oliko muitakin kotitöitä vielä, kun isää ei huvittanut liata käsiään? Ainakin tuon kuvan ohjelmasta sai.

Oliko muuten tarkoitus ympärileikata se pojanpoikakin? Eikö siinä adoptiostakin haaveiltu?

Vierailija
33/52 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyseinen mies hoiti pojan koko toipumisen ajan vaippoineen ja ruokineen. Kun äiti toipui leikkauksesta eikä saanut nostaa yhteistä vauvaa painavampaa. Tämä sama mies auttoi äidin ylös sängystä, sillä leikkaushaava oli niin kipeä, että pehmeästä sängystä oli vaikea nousta ylös. Tämä sama mies oli koko kaksi viikkoa kotona hoitamassa perhettään, sillä kaikki ei mennyt ihan kun elokuvissa. Tämä sama mies huolehti koirat ulos, että leikkaushaava sai rauhassa parantua. Tämä sama mies kohtelee minua ja lapsiamme/ lapsiani kaikella kunnioituksella ja rakkaudella päivästä toiseen vaikeinakin hetkinä. Tämä sama mies kun on koptikristitty joille perhe on sijalla yksi ja jossa ei tunneta sanaa avioero.

Lisää tietoa perheestä AVAn sivuilta tai mm. Fb erilaiset äidit..

Oheishuoltajuus ja adoptio ovat täysin eri asia.

Vierailija
34/52 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyseinen mies hoiti pojan koko toipumisen ajan vaippoineen ja ruokineen. Kun äiti toipui leikkauksesta eikä saanut nostaa yhteistä vauvaa painavampaa. Tämä sama mies auttoi äidin ylös sängystä, sillä leikkaushaava oli niin kipeä, että pehmeästä sängystä oli vaikea nousta ylös. Tämä sama mies oli koko kaksi viikkoa kotona hoitamassa perhettään, sillä kaikki ei mennyt ihan kun elokuvissa. Tämä sama mies huolehti koirat ulos, että leikkaushaava sai rauhassa parantua. Tämä sama mies kohtelee minua ja lapsiamme/ lapsiani kaikella kunnioituksella ja rakkaudella päivästä toiseen vaikeinakin hetkinä. Tämä sama mies kun on koptikristitty joille perhe on sijalla yksi ja jossa ei tunneta sanaa avioero.

Vierailija
35/52 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

telkkarissa aikovansa laittomasti ympärileikata lapsensa uskonnollisista/traditionaalisista syistä. Vai eikö se olekaan laitonta jos käy ulkomailla teettämässä?

Samoin myös pisti silmään ettei mies voinut lapsen vaippoja vaihtaa edes silloin kun oma vaimo on sairaalassa...

Piti hälyyttä joku 10-vuotias sukulaistyttö vaihtamaan vaipat kun oli herran lastenhoitovuoro

Vierailija
36/52 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut tämä mies kaikista terävimmältä, kun ihmetteli ihan tosissaan, miksi ympärileikkaus on Suomessa laiton. Olisiko vaikka siksi, että se on täysin turha toimenpide, silloin kun ei ole ongelmia esinahan kireyden kanssa...

ihmettelet tuota, hän ihmetteli toisin päin. Hänelle se on normaalia, sinulle se ei ole normaalia. Jos olisit egyptiläinen mies ja kasvanut Egyptissä, se saattaisi sinullekin olla ihan normaalia. ;)

Vierailija
37/52 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauhean tärkeää oli saada ympärileikkaus lapselle, sen verran tärkeä että äidillekin myytiin idea vaikka se on laitonta täällä.

Vierailija
38/52 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelet tuota, hän ihmetteli toisin päin. Hänelle se on normaalia, sinulle se ei ole normaalia. Jos olisit egyptiläinen mies ja kasvanut Egyptissä, se saattaisi sinullekin olla ihan normaalia. ;)

Niin normaalilla tarkoitetaan sitä, että Egyptissä ympärileikkaus on yleinen. Se ei poista sitä faktaa, että esinahka ei ole olemassa huvikseen, niin että olisi yhdentekevää, poistetaanko se vai ei. Esinahka mm. suojaa penistä ja säilyttää sen liukkauden. Kyseessä on turha toimenpide, jolla viedään pois ne hyvät ominaisuudet, joita esinahalla on - on ihan sama oli se kuinka normaalia hyvänsä, niin se on väärin.

Jokainen aikuinen ihminen saa tehdä itselleen mitä huvittaa. Nainen tai mies voi ympärileikata itsensä, suurentaa rintansa ja leikata hörökorvat, mutta on väärin tehdä turhia toimenpiteitä lapselle, joka ei itse pysty niistä päättämään.

Vierailija
39/52 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin normaalilla tarkoitetaan sitä, että Egyptissä ympärileikkaus on yleinen. Se ei poista sitä faktaa, että esinahka ei ole olemassa huvikseen, niin että olisi yhdentekevää, poistetaanko se vai ei. Esinahka mm. suojaa penistä ja säilyttää sen liukkauden. Kyseessä on turha toimenpide, jolla viedään pois ne hyvät ominaisuudet, joita esinahalla on - on ihan sama oli se kuinka normaalia hyvänsä, niin se on väärin.

Jokainen aikuinen ihminen saa tehdä itselleen mitä huvittaa. Nainen tai mies voi ympärileikata itsensä, suurentaa rintansa ja leikata hörökorvat, mutta on väärin tehdä turhia toimenpiteitä lapselle, joka ei itse pysty niistä päättämään.

että maailmassa on miljoonia ihmisiä, joista se on ihan normaalia eikä siinä ole mitään väärää, koska näkevät sen vain hyödyllisenä ei vääränä/pahoinpitelynä kuten sinä. Ihan sama toimenpide kuin lääketieteellisestä syistäkin leikattu, eihän sekään ole pahoinpitelyä.

Vierailija
40/52 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut tämä mies kaikista terävimmältä, kun ihmetteli ihan tosissaan, miksi ympärileikkaus on Suomessa laiton. Olisiko vaikka siksi, että se on täysin turha toimenpide, silloin kun ei ole ongelmia esinahan kireyden kanssa... Mutta olihan se tuollaiselle keski-ikäiselle suomalaiselle naiselle hyvä saalis. Kyllä sitä koristeena pitäisi, jos suun saisi tukittua.

Sitä ei vaan tehdä julkisessa terveydenhuollossa ilman lääketieteellistä syytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi