Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sadistiäiti ilmoittautuu :(

Vierailija
30.10.2012 |

Lapsi ei halunnut syödä iltapalalla sitä minkä määräsin eikä juoda maitoaan loppuun. Sanoin, että pöydästä ei pois tulla ennenkuin vaaditut on syöty.

Itki ja parkui, kävin välillä sanomassa ja ystävällisesti, mutta ei auttanut. Sit yhtäkkiä havahduin siihen, että on hiljaista ja lapsi oli nukahtanut pöydän ääreen.

Syötävänä ei tosiaan ollut paljoa ja maitoa vaan pari kulausta. :( Paska fiilis.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää ja hyvin yksinäistä!

Monesti lapset eivät syö silloin kun ovat tulossa kipeäksi tms ihan oikea syy voi olla taustalla. Muistahan se.

Mene itseesi äläkä toista tuota!

Syökää yhdessä lapsen kanssa iltapalaa. Ei se niin kauaa vie. Syötkö itse muka aina yksin ja nautitko siitä?

Itketätkö lasta muutenkin?

Toivon todella että tämä oli vain poikkeus.

Parempaa syksynjatkoa!

Vierailija
2/19 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän aiheesta sivuuten saan usein hämmentyneitä katseita ku lapsi sanoo "maistoin kaikkea, kiitos" sit sanon ole hyvä ja lapsi vie laitasen ja mukin tiskiin biojäteastian kautta.

Mulla sääntönä kaikkea pitää maistaa, sitten voi mennä pois. Laitan ruuan laitaselle valmiiksi, en koskaan kovin paljon kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä kotona piti aina syödä lautanen tyhjäksi.

Omat lapset ovat saaneet syödä sen verran kuin haluavat. Ovat normaalipainoisia.

Itse olen syömishäiriöinen.

Vierailija
4/19 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ja koulussa piti syödä lautanen tyhj'äksi, vaikka äiti/keittäjä olisi annoksen laittanut.

Olen ahmimishäiriöinen enkä voi lopettaa syömistä ennen kuin olen ähkyssä. Kaikki vika ei tietenkään ole kasvatuksessa, mutta varmasti silläkin on osansa.

Jospa käytte vastaisuudessa nämä tahtojen taistot muualla kuin ruokapöydässä? Syömisen pitäisi olla rentouttava kokemus, ei tappelua. Hyähän se on, että pienellä on kova tahto ja tietää, jos ei enempää jaksa :)

Vierailija
5/19 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsytti kun lapsi ei voinu juoda edes paria kulausta maitoo vaikka sanoin, että se pitää juoda loppuun.

ap

SINUA ärsytti siinä se pointt onkin. Lapsen nälkä tai jano on hänen OMA asiansa ja tätä lapsesi raivokkaasti pyrki sinulle viestittämään.Aika on antaa lapsen kasvaa ja tehdä omia päätöksiä omaan ruumiseen liityvissä asioissa.Kannusta lasta mieluummin tunnustelemaan omaa nälän ja janon tunnetta ja muistuta miten hyvältä tuntuu kun on ruokaa vatsaan pistänyt eikä ole enää nälkä.Pakottaminen siirtää painopisteen ihan väärään kohtaan eli:"kumpi meistä määrää".

Älä huoli melkein jokainen äiti kokee samoja tunteita kun lapsi kasvaa ja on aika päästää lapsi kehittymään.

Vierailija
6/19 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätit syöttötuoliin? Sehän olis voinut pyrkiä pois ja kaatua,lyödä päänsä ja kuolla.

Vierailija
7/19 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätit syöttötuoliin? Sehän olis voinut pyrkiä pois ja kaatua,lyödä päänsä ja kuolla.

Eipäs ruveta syyttelemään ap:ta kuolemanvaaran tuottamuksesta kun ei tiedetä, millä korkeudella ja miten turvallisesti lapsi oikeasti istui, jookos.

Itse kuulemma joskus parivuotiaana onnistuin keikauttamaan syöttötuolin nurin ja iskin pääni lattiaan. Säikähdyksellä ja kuhmulla selvisin siitä. Sen jälkeen vanhemmat kiinnittivät pöydän alle koukun, johon syöttötuoli aina sidottiin. En näkisi kumpaakaan järjestelyä hengenvaarallisena, joten en usko, että ruokapöydässä istuttaminen välttämättä aiheuttaa lapselle hengenvaaraa.

Vierailija
8/19 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen ja meillä kotona piti aina syödä lautanen tyhjäksi.

Omat lapset ovat saaneet syödä sen verran kuin haluavat. Ovat normaalipainoisia.

Itse olen syömishäiriöinen.

hienosti syytät läskeistäsi muita ihmisiä :D Kukahan sitä ruokaa on suuhusi ahtanut aikuisiällä..? Uskomatonta vastuunsiirtoa...

Vierailija
9/19 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka normaalikokoinen,osaa yleensä säädellä syömisensä itse jo hyvin pienestä.Pakkosyöttämällä saadaan lapsia,jotka eivät osaa tunnistaa ja noudattaa omaa nälkäänsä - seurauksena hyvin usein ylisyötettyjä pulleroita..

Vierailija
10/19 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaikisessä oppaassa korostetaan, että ruokapöydästä ei saa tehdä arvovaltataisteluareenaa.

Oliko poikkeus, vai oletko aina tyranni?

Vierailija
11/19 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi teet noin. Lapsi kun ei kuole nälkään kuitenkaan. Jos ruoka ei maistu, niin olisiko sinusta kiva, että joku pakottaisi`syömään vaikka ei haluta yhtään?

Vierailija
12/19 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pakottavat lapsensa syömään lautasen tyhjäksi. Aikuisetkaan eivät aina jaksa syödä kaikkea, vaikka ovat itse lautasensa täyttäneet. Yleensä lasten ruuasta päättää vanhemmat ja myös täyttävät sen lautasen.

Mun periaate on se, että maistaa täytyy aina.

Vierailija
13/19 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyllä aina pitää syödä lautanen tyhjäksi..

Vierailija
14/19 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsytti kun lapsi ei voinu juoda edes paria kulausta maitoo vaikka sanoin, että se pitää juoda loppuun.

ap

Vierailija
15/19 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mullekin on käynyt noin. Mutta uskon oppineeni tapauksesta. Hirveän paska fiilis siitä tuli. :(

Vierailija
16/19 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä me kaikki äidit ollaan.Jos tuo ei nyt ihan jokapäiväistä ole,niin turhaan murehdit.Kävitte tahtojen taistelua ja se sattui olemaan nyt tämä tilanne.

Unohda koko juttu.Käy antamassa nukkuvalle lapsellesi suukko ja kerro,että rakastat häntä.

Huomenna uusin askelin,mutta silti se on se ruoka,mitä sinä annat.;)

Vierailija
17/19 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä me kaikki äidit ollaan.Jos tuo ei nyt ihan jokapäiväistä ole,niin turhaan murehdit.Kävitte tahtojen taistelua ja se sattui olemaan nyt tämä tilanne.

Unohda koko juttu.Käy antamassa nukkuvalle lapsellesi suukko ja kerro,että rakastat häntä.

Huomenna uusin askelin,mutta silti se on se ruoka,mitä sinä annat.;)

Turha siitä ruokapöydästä on mitään lapsen vallassa olevaa taistelutannerta tehdä.Siellä ohjataan ja opastetaan,missä tarvitsee.

Vierailija
18/19 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tarvitse syödä lautasta tyhjäksi. Jos lapsi sanoo, että ei jaksa enää tai ei ole nälkä, niin sillä selvä. Sanon vaan, että ei ole pakko syödä.

Tämä nimenomaan sen takia, että oppii tunnistamaan itse milloin on nälkäinen ja milloin kylläinen. Lapsi on tosin aina ollut hyvä syömään.

Mieti itse, jos sinusta tuntuu, että olet jo täynnä ja pakko olisi syödä. Ei kivaa.

Eiköhän meistä äideistä kaikki joskus käyttäydy tyhmästi, siitä vaan on opittava opiksi.

Vierailija
19/19 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään, joskus patistan maistamaan. Yleensä aina saa poistua pöydästä kun sanoo, että ei jaksa enää. En tiedä miks tää nyt tuntu niin tärkeeltä. Ehkä sen takia, että lapsi oli tänään muutenkin tottelematon ja olin ärtynyt lapseen jo valmiiksi :(

Olenpas hyvä äiti. No, meen kohta ottaan pojan kainaloon ja nukutaan vierekkäin yön yli.

ap