Hoitajat, lääkärit...
Millaisessa tilanteessa voisit antaa potilaallesi oman henkilökohtaisen yhteystietosi (puhelin tai sähköposti)?
Kommentit (24)
on muitakin ammattikuntia joissa on korkea koulutustaso.
Kiitos muuten nostosta, lisää ajatuksia saa laittaa ;)
ap
lääkärit, ja tässäkin ketjussa rivien välistä se ylimielisyys juuri paistaakin.
No tuota... öööö... mitenhän tuon nyt voisi tulkita?! :D
Minä voisin kuvitella tilanteen jossa lääkäri halaa (vastakkaista sukupuolta?) olevaa potilastaan esim. jos hän on sairastanut pitkään jotain tautia, ja on viimein parantunut/edistynyt huomattavasti. Tai omaisia toki halataan jos esim. heiltä läheinen kuollut. Mutta en kyllä keksi oikeasti mitään syytä, miksi lääkäri antaisi oman numeronsa.
"Sitten Tohtori Kiminkinen katsoi minua kahvilan pöydän yli noilla jumalaisen ruskeilla silmillään ja totesi huokaisten surumielisellä äänellä:' Sinä olet muuttanut elämäni. Kun astuit lääkärinhuoneeni ovesta sisään sairaana ja kärsivänä, halusin parantaa sinut ja rakastaa sinua elämäni loppuun saakka. Lähdetään rakas pois täältä ahdasmielisestä kaupungista! Perustetaan orpokoti, jossa voimme hoitaa vähäosaisia lapsia ja toteuttaa unelmaamme paremmasta maailmasta!'Sydämmeni täytti lämpö ja rakkaus tuota epäitsekästä ja ihmisläheistä olentoa kohtaan..."
lääkärit, ja tässäkin ketjussa rivien välistä se ylimielisyys juuri paistaakin.
antaisi henkilökohtaisia tietojani potilaille. Nimenkin saa selville vain kysymällä. En kanna nimilaattaa.
T. hoitaja
antaisi henkilökohtaisia tietojani potilaille. Nimenkin saa selville vain kysymällä. En kanna nimilaattaa.
T. hoitaja
peittää sukunimi. Vain etunimi ja titteli näkyy. sh
Miksi se sinua halasi? Ja antoi samalla numeronsa? Etköhän nyt voisi laittaa hänelle vähän tekstaria, että haluaisiko hän mennä kahville kanssasi.
En ole ikinä antanut yhdellekään potilaalle yhteystietojani. Mutta jos olisin kiinnostunut potilaasta ja haluaisin antaa ne (en siltikään antaisi koska se on minusta epäeettistä) niin tuo voisi olla hyvä keino. Niin potilas saa hienovaraisesti jättää yhteystiedot sikseen tai, halutessaan tutustua lähemmin, ottaa yhteyttä.
lääkäri
äkkiseltään tulee mieleen, että en missään tilanteessa. Siinä menee puurot ja vellit sekaisin. Toisaalta, ehkä sellainen tilanne voisi olla realistinen, että ystävystyisin jonkun asiakkaani kanssa ja näin ollen vaihdettais numeroita jotta voidaan sopia esim. tapaamisista tai kyläilyistä. TOisaalta luulen että pelkän hoitosuhteen perusteella ystävystyminen tuntuu aika kaukaiselta..
sain lääkärin yhteystiedon. Osaako joku sanoa miksi ;) Ja olen se, jota lääkäri halasi, jos joku muistaa. Terkkuja tutuille!
Ihan tuosta noin vaanko se sen yhteystiedon (minkä?) antoi?
työ työnä ja yksityiselämä yksityiselämänä, en sekoita näitä kahta millään tasolla.
ellei tosiaan olisi ystävystynyt, mutta se olisi harvinaista.
Miksi ap kyselee, huvikseen vai pohditko itse asiaa jonkin itseesi liittyvän asian vuoksi?
Miks pitäis
että onko sellaista tilannetta olemassa. En itse ole hoitaja/lääkäri.
ap
Miksi ap kyselee, huvikseen vai pohditko itse asiaa jonkin itseesi liittyvän asian vuoksi?
Ap
että mistä on kyse? Itse en antaisi missään tapauksessa henkilökohtaisia tietojani potilaille. Työaikana minut saa kiinni työsähköpostista ja -numerosta.
tietyille "hyville" asiakkaille, jotka raahaavat lapsensa ensimmäisestä rääkäisystä korvalääkärille tarkistusta varten. On helppoa rahaa, kun tarkistaa korvat ja mielellään kirjoittaa ab-kuurin (oli tarvetta tai ei), ja asiakas on tyytyväinen ja leku saa helppoa rahaa.
on muitakin ammattikuntia joissa on korkea koulutustaso.