Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää imettää 1 v 8 kk ikäistä lasta

Vierailija
30.10.2012 |

Onko muita samoin tuntevia taaperoimettäjiä? Häpeily imetyksestä on tullut tässä vasta lähiaikoina ja varsinkin tuttujen ja tuntemattomienkin päivittelyt että vieläkö imetän, saavat minut häpeämään asiaa entisestään ja hävettää sekin, kun lapsi osaa jo itse pyytää tissiä ja tulee repimään paitaa. Häpeän tunne on tehnyt myös sen, että en imetä julkisilla paikoilla enää. Imetyskertoja on kotioloissa vielä useita päivässä.

Olen kyllä saanut kannustustakin asian kanssa, mutta hävettää silti. Olen vaan ajatellut, että menen imetyksen kanssa lapsentahtisesti ja kun lapsi edelleen tissiä haluaa, olen ajatellut sen olevan hänelle vielä tärkeä juttu.

Mitä mieltä olette tilanteesta? Toinen osa itsestäni sanoo, että voita häpeän tunne ja jatka ylpeästi imetystä, mutta taas toinen yrittää vakuutella, että häpeilystä pääset lopettamalla imetyksen.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kannalta.

Ehkä sä voisit miettiä valmiiksi pari lausetta, joilla hiljennät kummeksujat niin saat ikävän tilanteen ohitettua nopeasti.

Mä olen imettänyt parivuotiaaksi, enkä enää imettänyt julkisesti viimeisen vuoden aikana, koska en halunnut lapsen näkevän ilkeästi katsovia ihmisiä.

Pitkä imetys on yleistymässä mutta hitaasti, ja meitä edelläkävijöitä tarvitaan. Kultuurin muutos edellyttää aina sitä, että sietää epämukavuutta ja arvostelua, kun osa ihmisistä ei kestä sitä, että aletaan tehdä asioita toisin.

Vierailija
62/62 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä edelleen ravinto- ja vasta-aineita, koska maito mukautuu _hänen_ tarpeisiinsa.

Äidinmaito on yksilöllinen tuote.

sen yli menevää maitoa ei äidinmaitokeskus huolinut,koska ei niin ravitsevaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän