verenpaine 107/82, mitä tarkoittaa?
Mittasin kun oli huono olo ja pyörrytti.. Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (25)
mulla aina yläpaine alle 100 ja vielä hengissä
Juo vaikka puoli litraa mehua tai jotain.
sun alapainen on koholla suhteessa yläpaineeseen.Tuskin vakavaa mut saattaa välillä pyörryttää.
Tarkkaile kuiteskin tota alapainetta koska se voi salakavalasti nousta ja jos ero suurenee niin mene lääkäriin.
miten hemoglobiini, joskus sekin voi huippautaa, kun ei happi kulje kunnolla...
rauhassa istuessani, eikä ole huipannut. Yleensä mulla on paineet luokkaa 100/70.
Mutta yleensä sellaista 100-110/60-70. Nyt ihmetyttää alapaine eritysesti ja liittyykö huonoon oloon. Olen tosiaan ehkä juonut aika huonosti tänään.. Ap
kun söin liian suolatonta ruokaa ja samalla en syönyt juurikaan hiilihydraatteja. paineet oli 60/90. kerran pyörryin. heitin dietin hiiteen ja aloin mässyttää kaikkea mahdollista. Nyt paineet 70/110.
107 yläpaineella alapaineen pitäisi olla 70 tai allekin joten 82 on liikaa.
En ymmärtänyt edellä olevaa jossa puhuttiin 90-110 paineesta?90 alapaineeksi on aivan liikaa 110 puhumattakaan.
verenpainelääkitys? Jos on, ja matalilla paineilla pyörryttää ja on huono olo, voi olla että lääkitystä pitää säätää.
en silti suosittele
ps minun arvot 120-145/ 80 verenpainelääkityksellä
ilmn lääkitystä ennätys 175/ 100 ( söin silloin e-pillereitä, jotka kiellettiin minulta...)
Matala syke on minulle tavallinen kaiketi urheilun vuoksi(?) ap
Verrattuna siihen mitä on 'työn aikana'
Missä tilanteessa verenpaine on mitattu ja montako kertaa?
Th
14, kuinka kysyit sykkeestä? Eikai se liity verenpaineeseen..? Ap
alapainehan on korkea yläpaineeseen verrattuna ja muutenkin..
Vain kerran..
Kannattaa seuraavan kerran mitata kun on istunut non 10min ihan rauhasss. Mittauksen voi suorittaa 2-3 kertaa. Ensimmäinen mittaus (jopa itsemutattuna) saattaa antaa korkeampia tuloksia.
Ei verenpaineesi ole mitenkään huolestuttava kuitenkaan. :)
Th
Jos on muuten korkeat, saattaa olla että voi huipata.
Mutta todellakin, parhaat lukemat on kun paineet on 90-110/