Voiko lapsi olla kipsatun jalan takia poissa koulusta, niin kauan että jalka parantuu?
Kommentit (113)
Tuohon olisi työelämässäkin sairausloman peruste.
Mutta mun lapsi ei olisi. Enkä minäkään olisi pois töistä.
kunhan kotiopiskelu sujuu. Hankala kantaa ruokalassa ruokatarjotinta jne - ei tosiaan töihinkään kipsatulla jalalla ole pakko mennä
Siksi koska häpeää kipsiä ja sitä että on nyt "vammainen" ja ei kehtaa sitä että taksilla kurvataan koulun oven eteen ja hänet myös siitä haetaan eli saa oikein erityiskohtelua ja muutenkin liikkuminen keppien kanssa on tuskaisempaa, pysyä terve jalkaisten ikäistensä perässä.
t. ap
Taksi vie ja hakee. Kunta maksaa.
mulla oli käsi poikki (onneksi vasen) ja koulusta olin poissa vain kipsauspäivän ja lääkärissäkäynnit.
mut itse olin 80-luvulla poissa 3 kk kun jalka murtui reidestä. Ensin 1 kk sairaalassa ja 2 kk kotona, kouluun en voinut mennä kun oli niin iso kipsaus ja hankala liikkua.
Luulisin että nykyään pyritään siihen että koulu voisi käydä, riippuu millainen kipsi ja miten koulussa pääsee liikkumaan. Onko hissiä jne..
Eikä millään kunnalla.
HALOO!
t. ap
+ että sieltä kipsin alta vielä ilkeästi kutittaa ja se hikoaa yms. Nämäkin vaivat ovat siinä.
ei lapsi tietenkään voi olla koulusta pois. Eihän hän yksin kotona pärjäisi, jos vanhemmat ovat töissä.
Yhteys opettajaan ja sit mietitään, miten koulun käynti onnistuu kipsin kanssa.
Sulla on kuitenkin sillon kaksi tervettä jalkaa joilla pääset liikkumaan erittäin kätevästi ja juoksemaan kavereidesikin perässä, vaikka toinen jalka olisi kipsissä.
t. ap
kävi koulussa. Taksi vei ja taksi toi. Ei edes ajateltu sellaista vaihtoehtoa, ettei menisi kouluun. Lisäksi kaverit olivat kepeistä tohkeissaan, vuorotellen hyppelivät niillä, ja tytär taisi loppujen lopuksi olla jopa ylpeä kipsistään ja kepeistään.
asian? Joudut kuitenkin opettajan kanssa sopimaan kotiopetuksesta.
Työnantajasi varmaan ilomielin antaa sulle palkallista vapaata.
No kai nyt lapsen vanhemmilla on oikeus päättää tälläisestä asiasta?? Eikä millään kunnalla.
HALOO!
t. ap
+ että sieltä kipsin alta vielä ilkeästi kutittaa ja se hikoaa yms. Nämäkin vaivat ovat siinä.
Siksi koska häpeää kipsiä ja sitä että on nyt "vammainen" ja ei kehtaa sitä että taksilla kurvataan koulun oven eteen ja hänet myös siitä haetaan eli saa oikein erityiskohtelua ja muutenkin liikkuminen keppien kanssa on tuskaisempaa, pysyä terve jalkaisten ikäistensä perässä.
t. ap
kerro lapsille että toiset ovat oikeasti vammaisia ja hänellä on vain väliaikainen hankaluus. mitä kun lapsesi sanoo että mulla on väärän värinen kassi, en mene koulun.
Älä siloittele lapsen tietä. Häpeä kuuluu kasvamiseen ja vahvistaa itstuntoa. On hyväkin olla värillä erilainen, se opettaa myös kunioittaman erilaisia ihmisiä.
eli lapsi vain kouluun sillä taksilla.
ja muutenkin se kipsi painaa aika kivasti ja liikkuminen kepeillä, jatkuvaa punnerrusta pienillä hennoilla käsillä.
On siinä minusta syytä olla koulusta pois.
t. ap
Että kouluun ei tarvitse mennä, jos nolostelee omaa ulkonäköään?
Millä leveysasteilla asutte, jos muksu hikoilee kipsinsä kanssa niin ettei kouluun voi mennä?
Älä tee tästä itsellesi ongelmaa, tee siitä kunnan ongelma! Kunta on velvollinen järjestämään lapsellesi opetusta hänen terveytensä ja liikuntakykynsä huomioon ottaen. Jos lääkäri on sitä mieltä, että lapsi ei voi mennä kouluun, kunta saa järjestää kotiopettajan tms.
hällä oli milloin mikäkin raaja paketissa; meni säärtä, polvea jne, milloin urheilussa, milloin koulumatkatapaturmassa. Taksi vei ja taksi toi.
Ei tosiaan haittaa!
Pahempi oli, kun oli kirjoituskäsi kipsissä, tietysti!!
hällä oli milloin mikäkin raaja paketissa; meni säärtä, polvea jne, milloin urheilussa, milloin koulumatkatapaturmassa. Taksi vei ja taksi toi.
Ei tosiaan haittaa!
Pahempi oli, kun oli kirjoituskäsi kipsissä, tietysti!!
Ei todellakaan ole syy olla pois koulusta! Saa ajatella omilla aivoilla.
Kasvattaa sisua ja tyttö huomaa, että kas, ei se nyt niin kamalaa olekaan.
Pystyy opiskelemaan kuitenkin.
Voi saada erivapauksia kyllä kipsin vuoksi (tyyliin kaverit kantaa tarjottimet ja ei tarvitse mennä välitunnilla ulos), mutta muuten opiskeltava normaalisti.
Ei kai hän koivellaan ajattele ja opiskele..?