Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Terveyskeskukseen pitää tulla julkisilla".

Vierailija
29.10.2012 |

Juu, kiva.

Saimme uuden terveyskeskuksen ja nyt sivuilla lukee, että parkkipaikkoja on rajallisesti ja "pitää tulla julkisilla".

Ihan kiva ajatus, mutta käytännössä torso. Meilläkin lapset koulussa 12 kilsan päässä eli haen joka tapauksessa ensin autolla pois sieltä koululta ja sitten käytän hammaslääkärissä ja kyydin toisen takaisin koululleen ja toisen ihan muualle harrastukseen.

Todella kätevästi hoituisikin sitten julkisilla! Not.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se järjen käyttö ole ihan sallittua.

Vierailija
2/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan ole tainnut olla järki matkassa, kun tuotakin on suunniteltu.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellettyä käyttää omaa autoa, huoh...

Vierailija
4/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se rakennus siis ihan uus? Eli íhan uus ja vartavasten rakennettu terveyskeskukseks? Vai onko muita toimintoja samassa? Ku se ei oo ihan edullista rakentaa niitä parkkipaikkojakaan....ja kuten tuo 2 totes, eiköhän oman järjen käyttö oo sallittua

Vierailija
5/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuulliset yhteydet? Onko terveyskeskuksen parkki maksullinen? onko lähesyydessä maksullista parkkiaaluetta? Eihän sairaaloidenkaan luona pk-seudulla juuri parkkipaikkoja ole. esim Töölön sairaalasta kotiutuessani ei löytynyt parkkiapaikkaa, joten köpsöttelin ihan itse odottelemaan pihaan, josta mies otti lennosta kyytiin.

Vierailija
6/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennetaan uusi terveyskeskus, mutta ei oteta asiakasta huomioon edes sillä tavalla, että paikalle pääsisi helposti omalla autolla. Itse käytän alueemme 2 terveyskesta, joihin kuskaan lapsiani eikä kummmassakaan ole kunnollisia parkkipaikkoja. Ja toinen tosiaan ihan uusi vartavasten terveyskeskukseksi rakennettu. En ymmärrä. Jenkeissä tämä asia on paremmin. Siellä joka paikkaan kuljetaan autolla ja parkkipaikoissa ei todellakaan pihistellä. Eipä sielläkään kyllä kaikki asiat ole paremmin kuin Suomessa :)

Vierailija
7/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, ei ole kiellettyä käyttää autoa, mutta eipä ole niitä parkkipaikkojakaan.

Niinhän se olisi sallittua, se järjenkäyttö.

ap

Vierailija
8/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuulliset yhteydet, mutta ei sieltä mistä me tullaan tai mihin me mennään.

Ja kyllä minä sen parkkipaikkojen puutteet tajuan keskusta-alueella, mutta tää on 14 kilsan päässä keskustasta!

ap

Vierailija
9/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyl, jos kyseessä on itseaiheutettu päänsärky eli olet ehdoin tahdoin halunnut pilttisi johonkin erityiskouluun, sitten voit syyttää itseäsi.

Sitten vielä toinen juttu, harrastuksiin kuskaaminen: asutteko oikeasti jossain metsässä, vai mikis kuljetat lasta harrastukseen autolla? Lapset osaavat liikkua myös itse.

Vierailija
10/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se homehtui. 2008 piti tulla koulu, mutta eipä ole näkynyt. Kaikki meidän alueelta siis kuskaavat, kuka minnekin.

Ja ei, ei voi 7- ja 8-vuotiaat vielä kulkea harrastuksiin itse Helsingin keskustassa. 7-vuotias on tuon oman 8-vuotiaani kaveri ja harrastukseen kuskaamme vuorotellen.

ap

Vierailija
11/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitää käydä päivystyksessä, täytyy ensin lähteä aamulla bussilla terveyskeskukseen ja sieltä aulasta soitella itselleen aikaa ja toivoa, että se on ennen klo 17.15, jolloin viimeinen bussi menee kodin suuntaan. Tai siis se toinen päivittäinen vuoro...

Vierailija
12/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on valmis menemään kouluun, kyllä silloin on valmis kulkemaan yksin julkisilla.

Mieheni ja minä olemme asuneet Helsingissä koko ikämme eikä koskaan tullut mieleen pyytä lapsena, että vanhemmat veisivät harrastuksiin. Eikä silloin ollut edes matkapuhelimia. No, kai se on mihin tottuu ja totuttaa.

Vierailija
13/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen oman ekaluokkalaisesi menemään ensin Paciuksenkadun yli, pysäyttämään bussin, jäämään oikealla pysäkillä pois, kipuamaan metroon Kampissa, etsimään oikean raiteen ja sitten ajelemaan Ruoholahteen ja talsimaan pimenevässä illassa perille.

Tai menemään meiltä kotoa sinne hammaslääkäriin julkisilla. Kapuamaan kännikalojen yli, sitten sukeltamaan Itäkeskuksen metroon ja sieltä ajelemaan Myllypuroon leipäjonojen ja kännikalojen sekaan ja sieltä rämpimään hammaslääkäriin. En edes itse halua liikkua tuolla julkisilla, enkä tasan laita sinne 120-senttistä lastani!

ap

ap

Vierailija
14/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hammaslääkäri on Myllypurossa? Kuinka se on mahdollista?

Vierailija
15/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on valmis menemään kouluun, kyllä silloin on valmis kulkemaan yksin julkisilla. Mieheni ja minä olemme asuneet Helsingissä koko ikämme eikä koskaan tullut mieleen pyytä lapsena, että vanhemmat veisivät harrastuksiin. Eikä silloin ollut edes matkapuhelimia. No, kai se on mihin tottuu ja totuttaa.

voiko muka olla vaikeaa vaihtaa sitä bussia/metroa 4 kertaa harrastusmatkan takia? Ihmeen avuttomia 8v ikäisiä nykyiset lätkänpelaajat, jotka ei osaa tai uskalla liikkua julkisilla.

Vierailija
17/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siit Kalasatamast tulevat pultsarit sekä Herttoniemest tulevat työläiset! Ei peijakas! Taksilla noi pitää tehdä noi matkat! Siks toisekseen jos se on Myllypuro mihin oot menos niin ihmetyttää miksei se sun lapsi käy siin nykyises koulus hammashoidossa? Tai lähempänä..onko tullu mieleen soittaa ja kysyy voiks siirtää? Tietty kivempi urputtaa täällä....

Vierailija
18/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä paikkoja on rajallisesti, menet ajoissa paikalle ja jos tk:n paikat ovat täynnä, niin etsit paikan kauempaa. Mikä on niin vaikeaa? Ei meillä täällä Espoossakaan ole parkkipaikkaa arvauskeskuksen edessä jokaiselle kuntalaiselle, silti pitää tulla töistä kesken päivän, hakea lapsi ja viedä hammaslääkäriin tarkastukseen, viedä lapsi takaisin ja ajaa töihin. Ei onnistu julkisilla, jos aikoo töihin ehtiä samana päivänä.

Vierailija
19/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa koulussa ei ole koskaan ollutkaan ja toisen lapsen koulu on rempassa ja hammashoitola on suljettu.

ap

Vierailija
20/82 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan heiveröinen 120-senttinen tyttö.

Ja se kaverinsa on just täyttänyt 7, joten vaikka tämä minun lapseni jo osaisikin kulkea, kaverinsa on ehdottomasti liian pieni keskustaliikenteeseen.

ap