"Terveyskeskukseen pitää tulla julkisilla".
Juu, kiva.
Saimme uuden terveyskeskuksen ja nyt sivuilla lukee, että parkkipaikkoja on rajallisesti ja "pitää tulla julkisilla".
Ihan kiva ajatus, mutta käytännössä torso. Meilläkin lapset koulussa 12 kilsan päässä eli haen joka tapauksessa ensin autolla pois sieltä koululta ja sitten käytän hammaslääkärissä ja kyydin toisen takaisin koululleen ja toisen ihan muualle harrastukseen.
Todella kätevästi hoituisikin sitten julkisilla! Not.
Kommentit (82)
kouluaikataulun mukaan.
Kuten sanottu, ymmärrän parkkipaikkojen vähäisyyden keskustassa, mutta en sitä, että pitää rakentaa UUSI terveysasema kokonaan ilman parkkipaikkoja!
menemään aamulla töihin (naapurikuntaan) bussilla, palamaan myöhemmin bussilla hakeakseni lapsen koulusta, vien kahdella bussilla tai lopun vajaa kaksi kilometriä kävellen lapsen oikaisuhoitoon, palaamme bussilla isompaan risteykseen josta laitan lapsen koulun luo menevään bussiin (menee kaksi kertaa tunnissa), hyppään siitä itse toiseen bussiin joka vie mut rautatieasemalle, josta pääsen nopeiten töihin. Tämä vie 3,5-4,5 h riippuen siitä kuinka kauan hammaslääkärillä joutuu odottamaan. Sitten teen tunnit sisään.
ja se on niin täynnä sotainvalideja, ettei siellä saanut koululaisten aikoja pidettyä. Olen neljä kertaa istunut tunnin turhaan käytävällä ja sitten on ilmoitettu, että "sori, meni kaikki aika tuon edellisen mummon kanssa, varatkaa uusi aika".
Ja tuo on meidän lähin hammashoitola. Itäkeskuksen terveysasema suljettiin, Vartiokylään ei saanut aikoja.
ap
että meillä noita oikaisukäyntejä on kerran kuussa, ja koska nyt vaihdetaan uudet raudat, niin 3 viikon sisällä on 4 käyntiä. Voi olla useampiakin, jos rautoja joudutaan vielä korjaamaan ( miten yleensä aina on käynyt).
Missä päin ap oikein asuu, kun ei Helsingissä julkiset palvelut eikä julkinen liikenne toimi?
Esikoisen hampaat oiottiin yksityisellä. 2 600 euroa.
ap
on Töölössä ja lähin on sit Myllypurossa?
Kivelässä ei päästy ikinä edes sinne hammaslääkärin huoneeseen vaikka neljästi yritettiin ja odotettiin, Vartiokylässä ollaan käyty, mutta sinne ei ollut aikoja ja meidän lähin terveysasema suljettiin.
Ja nämä ajat muuten sain varattua kesäkuussa, jolloin ei vielä ollut harrastusajat tiedossa.
ap
Ja me asumme Itä-Helsingissä mutta homehtuneen lähikoulun takia lapsemme ovat keskustassa koulussa, minun työpaikkani vieressä.
ap
itä-helsingis on suljettu? En oo kuullu...
sen oman ekaluokkalaisesi menemään ensin Paciuksenkadun yli, pysäyttämään bussin, jäämään oikealla pysäkillä pois, kipuamaan metroon Kampissa, etsimään oikean raiteen ja sitten ajelemaan Ruoholahteen ja talsimaan pimenevässä illassa perille. Tai menemään meiltä kotoa sinne hammaslääkäriin julkisilla. Kapuamaan kännikalojen yli, sitten sukeltamaan Itäkeskuksen metroon ja sieltä ajelemaan Myllypuroon leipäjonojen ja kännikalojen sekaan ja sieltä rämpimään hammaslääkäriin. En edes itse halua liikkua tuolla julkisilla, enkä tasan laita sinne 120-senttistä lastani! ap ap
kyllä ymmärrän, mutta tuo mustamaalaus metrosta ja Myllypurosta kuulostaa liioittelulta. Suurin osa metroa käyttävistä on normaaleja ihmisiä, nuoria ja vanhoja.
on Kontulas, Mellunmäessä sekä Myllypuros hammaslääkäri.Kivikost en oo varma... Et ei oo tullu mieleen ottaa aamuaikaa?
tai sinne Myllypuroon. Ihan vapaasti.
Ja Kontula tai Mellunmäki ei ole yhtään sen lähempänä kuin tuo Myllypuro, jossa sentään tiedän olevan hyviä hammaslääkäreitä.
Ja ei, en halua aamuaikoja, koska en halua lapsille poissaoloja koulusta pelkän hammaslääkärin takia.
Nyt toiselta jää pois vain liikka ja toiselta ei mitään.
muuta ku kiukutella! Ja valittaa!!
tai sinne Myllypuroon. Ihan vapaasti. Ja Kontula tai Mellunmäki ei ole yhtään sen lähempänä kuin tuo Myllypuro, jossa sentään tiedän olevan hyviä hammaslääkäreitä. Ja ei, en halua aamuaikoja, koska en halua lapsille poissaoloja koulusta pelkän hammaslääkärin takia. Nyt toiselta jää pois vain liikka ja toiselta ei mitään.
täälläpäin: TYKSin uuden osan pihalle ei ole tehty tarpeeksi paikkoja: sitten auto jätetään taksi/invapaikalle tai pysäköidään nurmikolle.
Joka toinen kerta olen jättänyt auton sakkopaikalle kun tuolla olen käynyt.
Mikä siinä kaavoituksessa on niin vaikeaa?
vaikeeta käyttää julkisia? Miks sinne pitää mennä autolla?
Paljos tarvitaan tilaa että esim saadaan 200 autoa parkkiin sairaalan eteen? Ja rittääkö se edes? Tarvitaanko parkkihalli? Kukas sen maksaa? Veroäyriä ylös?
Minulla ei ole noin pitkää matkaa, mutta täältä idästä pitää lähteä pohjois-Helsingin perukoille, jos on aika vaikkapa ravitsemusneuvojalle (täällä kun ei ole omaa). Jos tilanne on tämä pelkän neuvojan suhteen, miten esim. vanhukset/pienet lapset ja muut erikoispalvelut..?
tai siin sun asuinpaikan vieres...Onks kaikki helsingin hammashoitolat kii?