~~HEINÄSIRKAT uuteen torstaihin~~
Kommentit (28)
011003:
Kyselee 011003 jolle eka aika annettiin ekaan ultraan 16.01.2006..?
Eli noin viikolle 13...
[color=magenda] Mä kävin ainakin ultrissa (oon käyny jo 3 kertaa...) siksi kun mulla epäiltiin kohdun ulkoista raskautta, oli kipuja ja vuotoa ja lääkäri tunsi munatorvessa patin (joka osoittautui munasarjan keltarauhaspatiksi). Kohdun ulkoinenhan on vaarallinen, jos se pääsee kasvamaan munatorvessa kovin isoksi. Siksi mulla on ollut seurantaa, nyt onneksi kohdun ulkoinen on poissuljettu. Pakko ei ois enää käydä, mutta kun sykettä ei vielä näkynyt, niin haluan käydä ens viikolla vielä tarkistuttamassa näkyykö sitä tai sitten edessä on kaavinta :(
[b]Möhkö-Fantti[/b] *iso hali* Pahoittelut kurjasta tilanteestasi. Toivottavasti tärpää mahdollisimman pian uudestaan. Itselläkin on kaavinta edessä jos sykettä ei ens ke näy. Km ei ainakaan vielä ole tulossa, kun limakalvot on tiukasti kiinni kohdun seinämissä, verta ei oo kohdussa ja sikiöpussi ylhäällä kohdussa kiinnittyneenä.
Terkuin Sinda
p.s. Sushikoo.... mitä ultra näytti???
On se vain niin kurjaa kun pitää käydä näin.
011003:(menikö oikein?)
Osa haluaa käydä yksityisellä alkuraskauden ultrassa varmistamassa vain että kohdussa todella on joku ja oikeassa paikassa. (Jos ketään ei masussa ole tai jokin on vialla niin tuska on kuitenkin pienempi kuin jos raskaus olisi ehtinyt edetä pidemmälle esim. 13 viikolle). Itse kävin tässä raskaudessa nyt ensimmäistä kertaa kun kaksi edellistä päätyi keskenmenoon. Nyt oli kaikki hyvin... joten keskenmeno riski on todella paljon pienempi kun sykekin on jo näkynyt. Erikseen sitten mennään kunnallisiin seulonta ultriin viikoilla 13 ja 19.
Oma napa: Oltiin sitten syömässä ja saunomassa työporukoiden kanssa. kolmelle tyypille kerroin kun kysyivät suoraan (kun en ollut tuonut juomia) no ne sitten autto mua pitää asian salassa ja sain pidellä välillä heidän lasejaan. Punaviiniä join ruoan kanssa ehkä 10cl, mutta ei se hyvältä maistunut. Saunoessa eivät onneksi vissiin kiinnittäneet huomiota mahaani kun eivät tiedä että olen joskus omistanut pyykkilautamasun. Valvoin porukan kanssa yömyöhään ja suurin osa jengistä oli ihan önkyrässä joten eivät varmaan huomanneet että lasissani oli vain vettä.
Mutta kyllä ottaa päähän että noinkin hyvässä ravintolassa ei ollut alkoholitonta viiniä!!! Olisin ehdottomasti tilannut sellaista jos olisi ollut mahdollisuus. Kaikki kun tietävät miten hyvä viinin ystävä olen niin jokunen taisi vähän ihmetellä kuinka juominen jäi vähälle.
Ninni RV 9+5
pahoitteluni keskenmenon kokeneille!
Eilen juttelin miehelleni että mitäs jos minäkin kävisin ultrassa yksityisellä että nähtäis onko siellä todellakin joku. Eihän tuo ainakaan ajatusta vastaan ollut. mulla kun on eka neuvola vasta 3.1.06, siihen mennessä kerkeen kaiuttaa kaikille vastaantulijoille tän uutisen. olishan se kivempaa jos olis muutakin totuuspohjaa uutisille kuin tuo kaksi viivaa tikussa.
ällötys jatkuu. eilen ja tänään on ihan pitänyt arpoa kahvin kanssa että juonko vaiko en, kun on ällöttänyt niin pahasti. samoin ihan kaikki ruoat ei maistu ja toisaalta taas on kamala nälkä. *huoh* mitähän sitä tekis...
Halit keskenmenon kokeneille! Tiedän miltä tuntuu. Itselläni oli tuulimunaraskaus syyskuussa :(.
Nyt on rinnat tosi aristavat ja masukin pikkusen näkyy. Silti vielä pelottaa kun mitään täyttä varmuutta ja elonmerkkejä ei ole kuultu. Siis ei olla käyty ultrassa ja neuvola aikakin on vasta 19.12 ja ehkä tammikuun alussa lääkärineuvola ja mahd. ultra.
Harkitsin kans yksityisellä käyntiä, mutta mies ei lämmennyt asialle. se kun on niin realisti: Ei se asiaa muuta vaikka nyt käytäskin ultrassa. Ja näinhän se on. Tämä raskaus etenee jos niin on tarkotus käydä. Ei siinä paljon ultraamiset auta.... Oman mielenrauhan vuoksi sinne ultraan voisin mennä.
Terv. Fanttu ja jotain 7+4. Edellinen km viikolla 8+.... KÄÄK!Pitäkää peukkuja!
ikäviä uutisia oli taas luettavana pahoitteluni!
itsellä kans alkaa vaan pelko lisääntyy koko ajan. en millään malttais odottaa viikkoa et näen onko massussa ketään! mut halusin ajan vasta sinne viikolle 8 et näkyis varmana.
mulla on nyt pari päivää ollut aivan kamala kuvotus olo.päivällä kun oltiin pojun kaa ostoksilla meinas laatta lentää moneen otteeseen.sit mä nukkuisin vaikka koko ajan... ei riitä vaik nukkuis 12h putkeen.onneksi toi esikko 1v nukkuu yönsä kunnolla.
mites teillä muilla joilla on jo muksuja niin miten ´te jaksatte niitten kaa touhuta jos itellä on tosi vaikee olla?
mä niin toivon ettei olo ainakaan pahene. kunodotin ekaa niin mulla ei ollut ollenkaa hankalaa ja töissäkin kävin loppuun asti.päivääkään en ollut saikulla.esikko on poika joten nyt oireet viitais tyttöön!!! jeeee!!!
niin jos siel nyt jotain on! mies vaan sanoo ettei hän tee muuta kuin poikia,vitsi! mä kyl voisin haluta pikku rinsessan :)
nyt lähen valmistautumaan bb finaaliin...
katjuska rv 6+6
Heips kaikille iltavirkuille...
Löysin vasta tieni tänne palstoille - vieläkös rinkiin mahtuu uusi odottaja?
Meillä odotetaan ensimmäistä kullannuppua, ja raskausviikkoja on omien laskujen mukaan 8+2. Tai auttaisiko joku valistuneempi? Viimeiset kuukautiset alkoivat 3.10. Heinäkuulla kai vauvan pitäisi syntyä jos kaikki menee hyvin. Potkaiskaa minut pihalle jos laskin väärin... .-)
Ensi viikolla on neuvola joten sieltä toivon mukaan tulee tarkempia tietoja. Ehkä koko raskaus vasta sen jälkeen kolahtaa takaraivoon kunnolla, nyt on välillä vielä vaikea uskoa itsekään.
Parin viikon aikana on jo huomannut, että pahoinvointia tulee etenkin aamuisin bussissa ja päivän mittaan jos on pitemmän aikaa syömättä. Tällä viikolla on väsyttänyt, etenkin jos ei ole pysynyt liikkeessä.
Nyt hyvää yötä!
Mun laskujen ja terkan laskujen mukaan mulla on laskettu aika 9.7 ja viikkoja nyt kasassa, siis 2.12 rv8+5 eli samoissa varmaan mennään. Voihan se varmaan vaihdella jos kuukuatiskierron pituus vaihtelee...näin ymmärtääkseni! Mullakin nääs viimeiset menkat alkoi 3.10.
Oireita ei pahemmin ole enää ollut..rinnat vaan vähän arkana, nälkä on ja väsyttää jonkun verran. Mahassa painon tunne ja välillä hieman vihloo. Reilun viikon päästä ois eka neuvola rv 10 ja mun np-ultra on varmaan sit viikoilla 11-12. Eli jonkun aikaa pitäis vielä jaksaa odottaa!
On tullut luettua ehkä liikaakin keskenmenoista, kohtuun kuolleista vaaveista jne. joten pelko itää että onko siellä masussa sittenkään ketään tai kaikki kunnossa. Mut aika luottavaisin mielin kuiteskin yritän olla, eiköhän siellä masussa joku ole ;)
Mut nyt nukkumaan!!! Öitä!
Emilia rv 8+5
Möhköfantti ja Nässi :( Olen todella pahoillani teidän puolesta. Kurjaa, kun tulee näin paljon keskenmenouutisia :(
Itselläni vähän huoli myös, kun pahoinvointi loppui kuin seinään, eilen ei ole ollut eikä tänään. Mutta yritän olla toiveikas, koska esikoisenkin kohdalla mulla oli tuollaisia taukopäiviä pahoinvoinnissa ja muissa oireissa. En tiedä miksi, mutta mulla on vieläkin jotenkin sellainen olo, että kaikki ei olisi kohdallaan. Mutta sen saa tietää sitten vasta joulun jälkeen, siihen asti yritän olla luottavaisin mielin.
T:myy rv 8+6