Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~ TOUKOtaaperot ja huhtikuu

04.04.2008 |

Pistänpä uutta pinoa kun on kuukin vaihtunut enkä uutta nähnyt...

Ja edellisiä löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12593662&p=3&tmo…

Kommentit (20)

1/20 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin jo pudottu aikas kauas...

Joonalle odotellaan kolmatta hammasta lähipäivinä, muuta uutta ei sitten olekaan.

Ihania kuvia tosiaan toukosista!

Mutta jatkan hommia, ihania kevätpäiviä kaikille!

Äippä ja Joona

Vierailija
2/20 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikolla on jo ensimmäisten synttäreitä tulossa! Meil tulee just kohta se 11kk täyteen, kun ollaan tosiaan se viimeinen villahousu eli vika päivä toukokuuta meillä vietetään synttäreitä.

Poika sai eilen Taaperokärryn, kun rupes jo syöttötuoliaan työntelee. Tosi rauhallisesti kulkee nyt rollaattorinsa kans. Taitaa ottaa asiat aika varman päälle. Kontaten menee nyt hyvin ja vaunuissa ei sit viihtyis millään! Voi kun tulis kesä ja lämmin niin sais pistää paljain varpain menemään.

Kenkäkauppaan sitä on vissiin mentävä. Olin ostanut valmiiks Pionin kävelykengät, mutta pojan jalka onkin niin pullea, että painavat tosta jalkapöydän päältä. Mikähän merkki olis semmonen leveelle ja pulleelle jalalle tehty?

Ootteko muuten pyörän kyytiin päästäneet pienokaisianne? Mun pitäs kunnostaa oma pyörä ja kattoo mis kunnossa toi turvaistuin mahtaa olla edellisestä käytöstä kun on kohta kuusi vuotta.

Eilen sain tiedon, et hoitopaikka on järjestynyt sieltä mistä toivoimmekin ja syyskuussa sit pitäs aloittaa. Onneks on viel muutama kuukausi, mut kieltämättä kävi mielessä, et voi ei nyt se on päivät sit jossain muualla. Ehkäpä isä hoitaa aamuviemiset alkuun, kun äiti ei pysty.

Kuinka moni muuten viel imettää? Mul ois tarkoitus kohta lopetella, kunhan varmistuu, et sopiiko se maito vai ei. Huomaan kyl itsestäni, et ei sielt paljon tuu, kun rupee toi imetys jo sattuu välillä ja niin on rinnatkin tyhjän ja pienen oloiset. Tarviikohan sitä kohta rintaliivejä käyttääkään, kun niin on etuvarustus hävinnyt entisestään. Eikä varmaan parempaa ainakaan oo luvassa.

1 v neuvolaa odotellaan, et mitkähän miehen mitat ovat. Vaatekoko rupee olee koht 86cm eli on tullut pituutta tai sit sitä painoo...

Valokuvaus pitäis tilata vielä kun ei kävele. Isosiskolta aikoinaan ei oikeen kuvat onnistunut, kun ei pysyny paikoillaan ja horjahteli jatkuvasti. 30stä vedoksesta 2 kuvaa oli suht ok.

No, niin tulihan noita kuulumisia enempikin. Hyvä köhnätä koneella kun poika nukkuu makoisia unia ulkona. Unet maistuu täs kohtaa, kun 05.00 on jo herätty :)

Kivoja synttäreitä sankareille ja hauskaa vappuakin jo toivottelen jos en taas vähään aikaan tänne kerkiä.

Villapöksy, poika 10kk ja tyttö 5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä paapero täyttää huomenna 11kk. Meno on sisällä taaperokärryn kanssa kovaa ja ulkona työntelee isoveikan suurta kuorma-autoa. Nyt kun olen ulkona antanut olla pois rattaista, niin ei välittäisi niissä enää sitten pysähdyksissä istuakaan. Eilen otin käyttöön isoveikan hyvänä pysyneet kävelykengät, kun tossukat tippuu jalasta kun ulkona kontailee.

Meillä paapero on istunut muutaman kerran pyörän kyydissä. On siitä aivan innoissaan kun vauhtia on ja hyvin näkee. Ei olla kovin pitkiä lenkkejä menty että tottuisi. Meillä on käytössä Hamaxin Sleepy, mutta mielestäni ei " kallistusominaisuudesta" kyllä kannata maksaa, sillä istuin ei kallistu niin paljon että estäisi sen pään nyökähtämisen eteen, kun lapsi nukkuu. Muuten hyvät vyöt ja tukeva se on kyllä , mutta jos nyt ostaisin, säästäisin ja ostaisin perusmallin.

Pari viikoa sitten sain tarpeeksi tarpeekseni noista moninaisista (olen tosi herkkä kaikille äänille) yöheräilyistä. Imetyshän meillä lopetettiin pääsiäisen aikoihin. Yötissittelyistä siis viimeiseksi. Niin siis pari viikkoa sitten vaihdoimme paaperon nukkumaan isoveljen kanssa samaan huoneeseen. Nyt nukahtaa pullon jälkeen melko hyvin OMAAN sänkyyn, mutta vieressä kyllä vielä ollaan, muuten on pystyssä kuin vieteriukko. Yöllä muutaman kerran käyn tuttia laittamassa. Mutta ero on suuri kun pääsiäisen aikaan ei oikein nukkunut muualla kuin meidän välissä ja jos olikin omassa sängyssä siinä vieressä, niin tissiä oli saatava monta kertaa yössä. Voi kun aina muistas kuinka paljon vaikeampaa oli aiemmin, kun sitä tulee sokeeks ja toivoo taas jo sitä että nukkuis koko yön heräämättä. Sitä siis ei ole meillä koko elinaikana tapahtunut!

Muuten meillä ruoka maistuu isoinakin paloina ja hapanmaitotuotteita olen antanut. Kahdella hampaalla pureskellaan omenaa ja leipää ym. ja pöytään pitää päästä silloin kun toisetkin on.

Sanoista on aina pinnalla joku nyt se on muuttunut äidistä äijäksi ja toinen on kiikoo (=keinuu).

Puita pitkin liikutaan ja pikkasen jo tuetta seisoskellaan.

Ja kaikki menee suuhun, siis ihan kaikki! Ajattelin jo ulkona teipata tutin suuhun kun kaikki pitää tutkia ja maistaa.

Itse tarvitsen vähän kevätpiristystä. Tänään kävin kampaajalla ja ens viikolla miehen lomapäivänä vielä kosmetoloogilla. Jos pää edes näyttäs " parikymppiseltä" kun nuo rinnat on kahden imetyksen jälkeen kuin mitkäkin tyhjät nahkapussit. Mutta kaippa sekin on korjattavissa kun menis vielä oikein rintaliiviliikeeseen ja ostais oikein hyvät uudet rintsikat.

Aurinkoisia kevätpäiviä ja mukavaa Vappua! (Ostin muuten tänään siman tekoainekset)

Mymmis ja pojat 11kk ja 5v.

Vierailija
4/20 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se on jo toukokuu ja synttärit tulee meilläkin. Tyttö täyttää 30. pvä tätä kuuta 11kk.

Nyt podetaan ekaa oksennustautia tytön elämässä, kamalaa on. :S Eilen se alkoi ja tänään ei ole oksentanut enää mutta toinen pää sitten taas vuotaa.. Inhottavaa kun toinen on niin ressukka, voimaton ja itkuinen.

Nyt voin sanoa, että onneksi imetän vielä, kun neitille näkyy hyvin maito kelpaavan. Eilen kaikki tuli ulos mutta tänään on pysynyt hyvin sisällä. Yölläkin piti jokusen kerran imettää, tytölle kun nousi kamala kuume, ja pelkäsin että kuivahtaa kun päivän oli oksennellut. Meillä siis ei yösyöttöjä ole harrastettu enää neljään kuukauteen. Kylläpä sitä tästäkin nopeasti normaaliin päästään kunhan tauti hellittää.

Yöllä pukkasi läpi kaksi puruhammasta, nekin vielä tähän syssyyn.. Oikealle ylös ja alas, vastakkaisille kohdille. Kauan ne on sieltä pullottaneetkin! Nyt neitillä hampaita 10kpl! :)

Mitäs tässä muuta.. Ei kai, kun hyvää vappua kaikille! Voikaa hyvin, ja toivottavasti ette saa tätä kamalaa oksutautia!

sämpylä sekä pikkuakkeli kohta 11kk

Vierailija
5/20 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä Mymmikselle piti sanoa.. Tervetuloa kerhoon, vaikken ite ole kuin yhden imettänyt, tai vieläkin imetän, niin aika lärppänöiksi nämä tissit on kutistuneet.. x) Ennen oli koko jonku 80C niin nyt imetyksen " jälkeen" on sit ehkä 75B. Ja kunnon lapaset. Mutta oon oppinu nää jo hyväksymään, ja voihan niitä ajatella kauniinakin jos vain itse osaa ja haluaa! :)

Ja noista maitotuotteista; olen antanu jo Viilistä tytölle, hyvin maistuu eikä vatsavaivaa ole tullu. Vähissä määrin tietty. Nuo hapanmaitotuotteet ei oikein kelvanneet vaikka sosetta pani sekaan, niin siirryin sit näihin. :)

Vierailija
6/20 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Sampo täytti jo viikko sitten 1v, 18.4. Tänään on vasta juhlat kun viimeviikolla jouduttiin perumaan kun oli kamala oksennustauti päällä meillä kaikilla.

1-vuotis neuvolakin on jo takana ja mitat oli 11,25kg ja 80cm, ihan mukavan kokoinen poika jo. Jalkakin on jo niin iso ettei mahdu siskon ja veljen mitkään kengät, mitä he käyttivät saman ikäisenä.

Mitään ihmeellistä ei tänne kuulu, sen takia ei ole oikein tullut kirjoiteltuakaan enempää. Tasaista arkea mennään, aika vauhdikkaasti. Pihalla käveleminen onnistuu jo loistavasti ja kaikki pitää laittaa suuhun. Rasittava vaihe meneillään, sitä se on sitten koko kesä, alvariinsa saa olla kaivamassa jotain Sampon suusta.

Sanoja on joitain tullut, äiti,auto ja terve! Ihmeellistä kun jo nyt jotain sanoo, kun sisarrukset ovat olleet molemmat tosi hitaita puhumaan, tämä se yrittää matkia kaikkia juttuja:)

No eipä kummempaa, ajatella että vuosi on jo kulunut:) Aika rientää!

martina, sampo 1v ja isommat 3v11kk!

7/20 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevät tulee ja ensimmäiset taaperot täyttää vuoden jo parin viikon sisällä... Eikä pinon pystytyskään sujunut niinkuin meinasin. Tahtoo olla nää perjantait aika kiireisiä, menoja kertyy vaikka ei haluaisikaan.

Meillä mennään konttien joka paikkaan, pystyynkin yritetään, mutta ei vielä onnistu (onneksi :P). Tänään käytiin hammashoitajalla laskemassa molemmat hampaat. ;D Tutin ja pullon poistamisesta keskusteltiin myös, tarkoitus olis saada ne pois kesän aikana. Silloin ne jäis pois ens viikolla 3v täyttävältä siskoltakin, jota edelleen ' vauvattaa' ...

Palaan siivouksen pariin, jos ehtis jotain edes tehdä ennen kuin veljen pojat tulee hoitoon pariksi tunniksi.

Hyvää huhtikuuta kaikille! Ja hyviä synttäreitä niitä pian jo viettäville!

Äippä ja Joona 10,5kk (17.5.)

Vierailija
8/20 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mäkään oo piiiitkään aikaan kerenny käymään kirjottelemassa. Juttuja oon kyl lueskellu, mut jotenkin se kirjottaminen mukamas vaatii niin paljon aikaa ja viime päivät ollaan vietetty tiiviisti pihalla. Nyt Aleksi nukkuu pihalla päikkäreitä ja Niko kattelee telkkaria olkkarissa (pihalla kun tihruttaa vettä), ellei sitten oo jo sohvalle nukahtanut (päiväunille ollaan kohta menossa).

Miitu kyseli töihin paluusta, niin mä en nyt ihan töihin palannut, mutta kouluun kylläkin tai no harjottelulla mulla tuo koulu alkoi. Aleksi sopeutu hoitoon ihanasti, Nikolla oli hiukan ongelmia kun jouduttiin vaihtamaan hoitopaikkaa (vanhassa paikassa ei olisi ollut tilaa Aleksille). Syksyllä onneksi päästään takaisin vanhaan hoitopaikkaan, kun sieltä menee lapsia eskariin. Äidille tää on ollut aika rankkaa aikaa, mutta onneks on jo hieman helpottanut. Toukokuussa mulla onkin muutama viikko lomaa ennen kesän töitä ja sit elokuussa mulla on taas lomaa. Ollaan koko perhe silloin lomalla.

Aleksin kehitys on ollut ihan huimaa. Äidin päätä oikein huimaa kun ei oikein perässä tahdo pysyä. Aleksi oli 5pv vajaa 10kk, kun lähti kävelemään ja nyt jo kiivetään sohvalle ja joka paikkaan mihin vaan päästään. Äiti olis halunnu, et olis hiukan pidempään viihtynyt lattiatasossa, mutta ei niin ei. Muutamia sanoja Aleksi jo tapailee auto ja ottaa nyt ainakin tulee. Usein puhe kuitenkin on tättää, tottaa jne. Meillähän Aleksi ei juurikaan puhunut ennen 8kk ikää. 4kk iässä alkanut korvatulehduskierre vaikutti varmaan asiaan, koska 8 kk iässä laitettiin putket, jonka jälkeen puhetta rupes tuleen enemmän.

Yöt meillä menee ihan mukavasti. Yleensä Aleksi herää kerran yössä ja tulee sen jälkeen meidän väliin nukkumaan. Illalla nukkumaan mennään 8-9 aikaan ja aamulla noustaan 6-7 aikaan. Tarvis varmaan yrittää saada hiukan myöhästettyä tuota nukkumaan menoa, jotta nukkuis aamulla pidempään. No ihan hyvä toisaalta, et nukahtaa illalla ajoissa.

Meillä syödään tavallista ruokaa ja maitotuotteetkin on jo käytössä. Maitoa kokeilin laimennettuna jokin aika sitten ja Aleksin vatta meni sekaisin, joten se on vielä pois käytöstä, mutta muuten ruoka on samaa kuin meillä muilla, oli siinä maitoa tai ei.

Jaksamisia kaikille!!!

nuusku-nuu ja Aleksi 11kk ja Niko 2v. 8kk.

Vierailija
9/20 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Empula alkanu kävelemään, oppi tuossa reilu viikko sitten. Hassun näköistä menoa, kokoajan kehittyy. Vilkutus myös jo sujuu sekä taputus. Sanoja ei vielä tule mutta ääntä kylläkin.

Meillä aloitettiin perhepäivähoito viime viikolla. Hyvin on menny tähän asti. Toivottavasti jatkuu samalla lailla.

SaMa ja Empula 10,5kk

Vierailija
10/20 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, kohta on vuosi siitä kun noita pieniä on maailmaan punnerrettu.. Mihin se aika hävis? =)

Mä olen päättänyt, että syksyllä riittää kotona olemiset mulle. Ei jaksa enää yksinkertasesti. Nyt kun päätös on tehty, on helpottunu olo, mutta kyllähän se oli ensin vaikea ajatus. Vaikka haluaa kovasti kotoa pois, niin onhan tuo pieni silloinkin vasta vähän päälle 1v!

Osa toukosista onkin jo töissä, miten teillä on menny?

Meidän neiti alkoi pääsiäisenä kävelemään. Olihan sitä jo odotettukin, kun on seissy ja kävelly tukea vasten jo aika kauan. Ilmeisesti sen vuoksi ollaan pahemmilta kaatumisilta säästytty.

Meillä myös on maistettu viiliä jne. ja vähän tavallista maitoakin korvikkeen seassa. Mutta niin meinaa neitillä mennä maha ihan sekas, ainakin ihan mielettömät soosit vetäsee, kakkaa on melkee kainaloissa asti! Meillä on huomenna neuvola, niin pitää siellä kysästä..

Nyt lähden kattomaan Emmerdalet tallennukselta, ja sitten hakemaan isompi kerhosta..

Kirjotelkaahan, ois kiva lukea kuulumisia!

miitu, neiti 11kk ja poju 3v.

Vierailija
11/20 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miitu kyseli töihin paluusta. Mulla on ainaki menny tosi kivasti, oli mukava mennä takaisin. Asiaa helpotti suuresti se, kun mies jäi maaliskuuksi isäkuukaudelle joten ei tarvinnu aloittaa hoitorumbaa töiden kanssa samaan aikaan. Ja oli ihana kun sai keskittyä vaan siihen et pääsee työrytmiin kiinni ja mies hoiti pääsääntöisesti kotihommat.

Mie tein jo suuresti töitä varmaan vauvan syntymästä lähtien sen kanssa että töihin on mentävä vaikka laps ei oo ku 10 kuukautta joten en ole potenu huonoa omaatuntoa tai muitakaan tunnon tuskia asian kanssa. Elämän realiteetit nyt vaan ainaki mun kohdalla on et töitä on tehtävä. Asioilla tuppaa olemaan aina kaks puolta mut tällä hetkellä se oli oikeastaan mun ainoa vaihtoehto. Ja toki tämän minun uusi raskaus auttaa myös siinä mielessä et tietää et kohta pääsee taas äippälomalle. Toivottavasti saisin vaan tienattua tässä puolessa vuodessa sen verran et nousis toi äippäraha. Saa nähä, en ota kyl asiasta turhaa stressiä.

Mutta olisi kyllä kiva kuulla muiltakin kommentteja. Huomaa vaan et ku on töihin palannu niin nettisurffaukselle ei liiemmin aikaa ole.

Mut siis itse olen palannu hyvällä mielin töihin ja vien myös hyvällä mielin lapsen hyvään hoitoon. Sen ainaki olen täs huomannu et osaa ne muutki lastani hoitaa ja ihan tyytyväiseltä pikkunen vaikuttaa. Täytyy antaa iltaisin oikein aimo annos äidinrakkautta!

SaMa 15+5 ja Empula 10,5kk

Vierailija
12/20 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vain kummasti katoaa johonkin :/

Meidän pikku O osaa kävellä, oppi pari viikkoa sitten ja hyvin pysyy pystyssä. Ukkelihan on seisoskellut jo 3 kuukautta ja ainakin 2 kuukautta ilman tukea. Hampaita on 4, nyt tulossa 2 lisää yläriviin.

Syö jo kaikkea, maitoa vielä vedetään pääasiassa tissistä, mutta lehmänmaitoakin on jo maisteltu.

Jonkun asteista uhmaa havaittavissa, heittäätyy pettyessään lattialle ym mukavaa, onkos muilla samaa??

Myöhästyneet onnitelut Miitulle, suht tuoreelle rouvalle :)

Me juhlitaan sitten pienimuotoisesti heinäkuussa. Pitihän mun sitten uus rojektikin alottaa... Ostaa pamautettiin sitten omakotitalo, joka valmistuu kesällä. Onneksi saatiin oma kaupaksi alle viikossa! Kahden asunnon loukkuun jääminen vähän jänskätti. Muutetaan pois Tampereelta, tuohon naapurikuntaan.

Oikein mukavia 1 v synttäreitä kaikille toukoille!

Ja mukavaa kevättä :)

OP, kera poikien " Iivarin" 2v7kk ja pikku O 11kk ja 5 pvä

Vierailija
13/20 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla muistakin toukosista, joista ei ole kuulunut aikoihin mitään. :) Aika se vaan menee niin nopsaan että huhhuh. Meidän pikkuneidillä olisi kolmen viikon päästä jo synttärit. Ja vastahan toinen syntyi.

Täälläkin kävelemään alettiin pääsiäisenä ihan itsekseen, sitä ennen oltiin talutuksessa ja puita pitkin mentiin. Ollaan jo harjoiteltu ulkonakin kävelyä kenkien kanssa.

Ruokapuolesta sen verran että ollaan siirrytty korvikkeista hyla-kevytmaitoon ja nyt pikkuhiljaa totutellaan tavalliseen. Meillä tuo tavallinen aiheutti kovat vatsanväänteet joten kokeilin sen takia tuon hylan kautta sitten. Ruokailu ei sitten niin hyvin sujukkaan, kun ei meillä kelpaa itse tehty ruoka ollenkaan. Purkkiruoilla siis mennään edelleen. :( Toivottavasti kun alkaa tulla hampaita lisää alkaa tuo tavallinenkin ruoka maistua.

Onkohan muilla vielä tuota vierastamista? Miia nimittäin vierastaa edelleen tosi paljon, ja on oikea äidin tyttö. Toivottavasti alkaa helpottaa ennen syksyä, koska kun uusi vauva syntyy voipi olla muuten aika vaikeaa tuo elämä.

Töissä käymisestä kyselyjä, joten siihen vielä vastaan. Eli mie teen nyt 2-3 iltavuoroa per viikko, ja kyllä oon ollut niin väsynyt että oksat pois. On tosi rankkaa tulla kotiin 2 yöllä ja sitten herätä 7 aamulla laittamaan pojat kouluun ja syöttämään Miiaa. Onnellisia ovat ne kyllä jotka saa kotosalla olla, miusta ainakin on tosi rankkaa tämä työssä käynti pienen lapsen kanssa.

Tässä vielä kuva meidän melkein yksi vuotiaasta, puurot ympäri naamaa. :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=1908907.jpg

AngelEyes ja Miia 11kk

Vierailija
14/20 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viime kerrasta hiukan aikaa. Johonki se aika vaan menee. ;)

Meillä oli tossa 2.4 10kk neuvola ja mitat: 8850g ja 73,3cm.

Venla nousee tukea vasten, ottaa askelia. Harjottelee välillä tuetta seisomista. Sanoo jo useamman sanan. Uusia on nyt vaippa, vauva ja " tataa" (=tadaa) :D

Osannu taputtaa ja vilkuttaa 8kk iästä. Pahin vierastaminen on ohi. Mutta silti mieshenkilöt ei oo yhtä kivoja, kun naiset. Ja täällä myös oikee äitin tyttö! Osaa jo mukavasti komentaa ja harmistuessaan huitoo käsillään. ;) Isoveljeään tuntuu välillä " ärsyttävän" tahalteen ja nauraa päälle.

Kotiruokaa on alkanut jo syömään, hyvin maistuu kahdella hampaalla. (toinen tosin puoliks ulkona ja se toinen ollu syntymästä lähtien)

Maustamaton jugurtti, viili ja piimä uppoavat myös.

Tissiä vielä syödään pari kertaa päivässä. Yöt Venla nukkuu 19.30-n.6.30. Aamulla heti sitten tissiä. Pari kertaa yössä saa laittaa tutin, kääntää tytön tai laskea alas.

Päiväunia Venla nukkuu 1,5-2h ja ne ajottuvat samaan aikaan veikan kanssa. Huh :D

Meinasin kotona olla ainakin siihen kun Venla on 2v, ellei 3v.

Eiköhän siinä ollu ne tärkeimmät. :)

Ihana kuva oli laitettu! <3 Pakko minunkin. ;)

Venla tässä vähän reilu 10kk.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1909896.jpg

t:tiitiäinen, poika 3v3kk ja Venla 10kk9pv

Vierailija
15/20 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat kuvat oli laitettu. Mun tietokoneen käyttö on vähän niin ja näin etten ainakaan heti saa laitettu meidän isännästä kuvaa siis nuoremmasta tietenkin.

Meiltä tuli allergiatesteistä puhtaat paperit, mut pieni huoli täs välillä nyt on ollut. Välillä tulee ihan vihreetä kakkaa ja sitä enne ollu sellasia tyytymättömyys itkuja. En tiedä mitä on.

Hapanmaitotuotteita en oo nyt uskaltanu viel kokeilla, mut pitäs kai et sit ainakin huomaa jos ne ei sovi. AngelEyes oli hyla tutteita koklannu et sitä itekin mietin ja joku ehdotti luomumaitoja. Onko jollain niistä kokemusta? Miten ylipäätään teidän vauvat on reagoidu näihin hapanmaitotuotteisiin? Meil kun ekalla ei oo ollu mitän ongelmia ruoan suhteen. Nykyän kyl käyttää hylaa, kun tulee vatsa maidosta kipeeks.

Meil aloitettu konttaus ja ylös seisomaan tuen varaan. Ei mitään sanoja kyl tuu. Tietää ja näyttää lampun katsellaan, mut kun kysyy missä äiti, niin ei harmainta aavistusta oo. Naurettiin tytön kans kun veljellä pää pyöri kun väkkärä ja oli ihan sen näkönen et oon mä sanan kuullu, mut nyt just ei tuu mieleen et mikä se äiti oli.

No, meillä on tosi vauva niin kun aikaisemmin oon jo todennut. Äitin poika on vahvasti edelleen eli ei jää muille hoitoon itkee koko ajan. Ei kyl vierasta enään.

Yöt menee hyvin välillä herää kerran tai kaks tai ei ollenkaan. Nukahtaa silloin itse tai silityksiin. Edistystä siis paljon. Aamulla sit tissin kimppuun 06.00-06.30.

Viikonloppuja ja toivottavasti se kevätaurinko näkyis et sais jo ulkona ruveta rapsuttelemaan ja istuttelemaan.

Villapöksy ja lapset

Vierailija
16/20 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon teidän toukokuiset nukkuu/valvoo vuorokaudessa?? Meillä pikku mies vähentänyt uniaan tosi radikaalisti. oon Miettinyt että näinkö paljon ne nyt vähentyy vai onko vain väliaikaista. Eli öisin 9h unta ja päivisin kahden tunnin unet!!!

Vierailija
17/20 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullis, oon miettiny samoja asioita, meilläkään kun toi neiti ei hurjasti nuku.. Oikein naurattaa kun toiset sanoo, että heidän muksu menee kasilta nukkumaan, ja nukkuu vielä vaikka kasiin tai ysiin! :) Ei meidän tyty nuku kun puoli kymmenestä kuuteen seitsemään. Joskus hyvällä tuurilla kahdeksaan, mutta sillon on pitäny antaa jo aamumaidot. Eli unta tulee yöllä vaan sen 8-9h, ja päivällä nukkuu tunnin ellei puolitoista. Iltapäiväunet on edelleen tosi hankalat, ei meinaa läheskään aina nukkumaan, ja sit jos nukahtaa ni se on vaan puol tuntia. Ja kärtynen on sitten kun mikäkin..

Kaipa se voi olla joku kausikin.. Toivotaan. Kun mun mielestä tarvis ehkä enemmän unta, mut ei suostu nukkumaan. On kai liikaa nähtävää maailmassa! :D

Ihania muksujen kuvia oli kyllä! Suloisia tyttöjä, ja AngelEyesin Miialla oli tosi mahtavasti tukkaa!! Vau, ei meidän tytöllä ole ku pikkasen vaan tukkaa.. :) Kylläpä se sieltä sit kasvaa aikanaan!

http://www.aijaa.com/v.php?i=1913708.jpg

Täs meidän muksu!

sämpylä ja tyty

Vierailija
18/20 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poju nukahtaa 21.30-22.00 ja herää 05.30-06.30. Ja kun aamulla noustaan ja saa tissiä, niin ei kyl tunnu ihan kauheen nälkäseltäkään et siihen heräis...tiedä sit.

Päivällä nukkuu 09.00-11.00 ja 14.00-15, 16, 17.00. Eli päiväunia kertyy n. 3-4h yhteensä ja se on ollut vakio jo pitkään. Mut enne yöt kesti 12-13h.

Nukahtaa mieluiten istualleen kun maaten. Vaikka kuinka väsyttää kampee ylös ja nukahtaa istuma-asentoon vaunuissa ja sängyssä. On ilmeisesti vaan niin hirveesti tutkittavaa ettei malttais nukahtaakaan, mut uni lopuks voittaa.

Sämpyläisellä oli kans ihana kuva, ihania vauvoja!

Vierailija
19/20 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan kommenttia ennen töihin menoa. :)

Villapöksy: Mie alotin meillä noista hapanmaitojutuista ensin, eli viiliä ja maustamatonta jugurttia maisteltiin tuossa 9kk iästä alkaen. Sit annoin ihan tavallista jugurttia, pikkuhiljaa lisäilin korvikkeen sekaan tuota hyla-maitoa ja nyt mennään sillä kokonaan. Puurot yms. teen kyllä ihan tavalliseen maitoon eikä niistä ole tullut mitään vatsan väänteitä. Eli varmaan noilla hapanmaito jutuilla on turvallista aloitella.

Pullis: Meillä nukutaan kanssa melko vähän, nukkumaan mennään 21-22 ja herätään n. klo 7. Nyt viime viikolla ollaan nukuttu vaan yhdet päiväunet, kestoltaan n. 2 tuntia. Eli unta tulee n. 12 tuntia per vuorokausi. Mutta meidän pojatkin lopetti tosi aikaseen useampien päikkäreiden nukkumisen, ja muutenkin nuo päiväunet jäi pois jo 3-vuotiaana.

Ihania kuvia on teillä, suloisia taaperoita noista pikkunyyteistä on kasvanut. :) Tuohon Miian hiuspehkoon sen verran että ei oo kyllä aina kovin mukavaa kun on paljon hiuksia, kun sieltä yleensä löytyy päivän ruokalista sitten. :P

AngelEyes

Vierailija
20/20 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä onkin toden totta aikaa kun oon viimeks kirjotellu!

Meillä menee ihan jees. Mitä nyt kahta viime yötä lukuunottamatta kolme viikkoa neiti joka yö nousi huutamaan pariksi tunniksi. Syli ei auttanu, joten pakko oli antaa vain huutaa. :S Nyt siis kaks viime yötä nukku hyvin heräilemättä ja muutenki lukuunottamatta noita kolmea viikkoa on nukuttu heräilemättä.

Ei olla oltu kipeinäkään paria nuhaa ja kahta silmätulehdusta lukuunottamatta, et hyvin ollaan selvitty.

Hampaita sen 8 kpl edelleen, tasaisesti yllä ja alla, mut johtuiskohan nuo huudot sit ku tuntuis et toiselle puolen suuta on tulossa ylös ja alas yhet puruhampaat. Luulin automaattisesti et tulis kulmahampaat ensin, mut näemmä ei välttämättä.

Hapanmaitotuotteita ollaan kokeiltu, piimää ja bulgarian jugurttia, ei kauheesti muita. Ootan et sais antaa tavan jugurttia, ku ei tyttö oikein noista happamista huoli, ja maitotuotteita ois saatava ku imetyksen olen vähentäny 3krt/pvä. Ja mukista ei ota (taikka pullosta tms). Kyl tää tästä.

Vauvauinnissa käydään edelleen, mut aattelin kohta lopettaa ku käydään myös yhdessä miehen ja tytön kanssa uimassa (mies ei pääse vauvauintiaikaan ku on töissä).

Meillä seisotaan ja kävellään tukea vasten, mutta ei vielä edes harjoitella seisomista ilman tukea. Sanojakaan ei vielä tule, mutta höpötystä tietenkin paljon! :) Osaa kiittää taputtamalla kun on syönyt, osaa laittaa luurin korvalle, osaa taputtaa hienosti. Tietää missä on lamppu, ammuu (lehmä, mul joka paikas lehmiä), pallo yms. Osaa halia kun käskee.

Odotellaan 10kk neuvolaa tässä, se on vähän myöhäiseen. Mut 9kk neuvolassa neiti oli 7200g ja 66,5cm. Pieni on, josta syystä joka kuukausi on ollut neuvolareissu, kasvua seurataan. Kasvaa kuitenkin omaa käyräänsä. :D

Mitähän sitä muuta.. nyt lyö pää vähän tyhjää! Ihanaa kevättä kaikille mammoille ja muksuille, sekä masuasukeille! Ja hilpeitä 1v. synttäreitä niille jotka niitä kohta viettävät! Meillä niihin on vielä aikaa!

sämpylä sekä neitikkä 10kk (s. 30.5.)