Voiko sama flunssa kiertää samat ihmiset läpi perheen sisällä?
Ensin oli vauva kipeä, nyt mä. Huolin, jos mä tartutan nippanappa parantuneen lapsen uudelleen... vai suojeleeko vasta-aineet, mitä muodostui lapsen elimistöön sairastamisen aikana vielä lasta?
Kommentit (3)
Jos sulla on täsmälleen samaa kantaa oleva flunssa niin lapsella käsitykseni mukaan pitäisi olla jonkunaikaa suoja sitä tautia vastaan. MUTTA flunssavirukset muuntuvat nopeasti ja uutta kantaa vastaan suojaa ei ole.
Korjatkoon joku asiasta enemmän tietävä jos olen väärässä.
lisäksi yks lääkäri sanoi, että nyt on liikkeellä joku virus, joka lepää vähän aikaa ja tulee parin viikon päästä uudelleen, en muista nyt mikä sse oli, mutta lapsiperheet on olleet koko syksyn nuhassa ja yskässä.
pienet vauvat sairastaa harvoin. Samassa taloudesssa asuvta mitä todennäköisemmin tartuttavat toisensa ja sitä on mahdoton välttää. Ja liikkeellä on niin paljon viruksia ja tauteja, että vauvasi voi saada taudin joko sinulta tai sitten jonkun muun taudin jostain muualta. Mutta ei nuhat ja lämpöilyt vaarallisia ole vauvallekaan, siinähän se vastustuskyky kasvaa. Minkä ikäinen vauva sinulla on? Pienen kanssa tietenkin pitää olla tarkka ettei kuume nouse liian korkealle + oksenteleva ja ripuloiva vauva pitäisi viedä aika äkkiä sairaalahoitoon.