Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

T2H 68cm haalari, minkä kokoiselle talveksi? APUA!!

Vierailija
28.10.2012 |

ELikäs siis harkitsen ticket to heavenin baby baggie haalarin ostamista 5kk vanhalle tyttärelleni, joka on nyt sen 68cm pitkä.

Tyttö täyttää vuoden aivan toukokuun lopussa..ja uskoisin ettei huhtikuussa enää paksua haalaria tarvitse..toivon ainakin ettei talvi ihan niin pitkään jatku :)

Mutta meneekö tämä 68cm tytölleni koko talven eli maaliskuuhun jolloin hän on 10kk..olen kuullut että ovat reilua kokoa mutta kertokaa te ticket konkarit nyt mitä olette mieltä? :)

Kiitokse kovasti avusta!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkauksen haalari menisi teillä koko talven ja pitkälle kevääseen.

Meillä on se nyt jo ollut parina pakkasaamuna käytössä, ja on sen verran nafti, ettei varmasti mene koko talvea.

jos kerran äp-puku on jo pieneksi käymässä

Häh? Miten on mahdollista? Meillä meni äitiyspakkauksen puku vielä 76-senttiselle, pullealle poikavauvalle. Tiesithän, että ne hihat ja puntit voi antaa olla käärimättä, kun vauva kasvaa. Laittaa vaan töppöset ja tumput päälle.

Ei olla hihoja tai punteja edes käännetty! Hihat on siis todella reilut vielä mutta lahkeet ja niska-haara mitta nyt juuri sopivat. En tiedä, kyseessä on pitkäjalkainen ja selkäinen tyttö jolla syntymäpituuttakin oli 54cm..:)

Vierailija
2/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis äippäpuvusta vielä :) sehän on kokoa 68-74cm, eli ei mun mielestä lainkaan mahdotonta jos se on nyt sopiva...Mutta kiitos kaikille vastanneille! :) Teistä oli iso apu! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis äippäpuvusta vielä :) sehän on kokoa 68-74cm, eli ei mun mielestä lainkaan mahdotonta jos se on nyt sopiva...Mutta kiitos kaikille vastanneille! :) Teistä oli iso apu! :)

Joo, meillä meni äitiyspakkauksen haalari kokoakselilla 62-76 cm. Se on tosi hyvä haalari. Meilläkin on pitkäraajainen poika, joka myös oli jo syntyessään 54 cm pitkä. Käytettiinpä vielä kestovaippoja, joten kaikissa mitoissa pitää olla reilut vaatekoot myös olkapää-peppu-suunnassa.

Meillä oli poika lokakuun lopussa (4 kk iässä) 68 cm pitkä ja tammikuun alussa (6 kk iässä) 73,5 cm. Siitä kasvoi vielä pari-kolme senttiä keväällä, kunnes tuli aika siirtyä välikausihaalariin (johon laitettiin alkuun fleece-sisähaalari). Eli 76-77 senttiin asti oli äp-haalari käytössä.

Siksipä vain ihmettelen syvästi jos teillä alkaa jo pian käydä tuo haalari pieneksi. Mutta ehkä on sitten vielä pidempijalkainen ja haluat, että haarakiila tulee ihan ylös jalkoväliin asti...

Vierailija
4/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, kiitos kovasti vastaajille. Vaikkakin on todella raivostuttavaa kun kysyy neuvoa niin paikalle saapuu ties minkä moisia huutelijoita mielipiteinee. Tässä en kysynyt muuta kuin että JOS kokemusta löytyy Ticketin koosta niin minkä koon valitsisitte!?!?! Jokainen saa mielestäni ostaa lapselleen juuri sen laisen puvun kuin haluaa. Toisen tykkää äideistä toiset tyttäristä. Minua tuo punainen baby baggie mielyttää. Ja ei ei todellakaan ole tarkoituksena laittaa lasta makaamaan maahan testaamaan puvun ominaisuuksia.Voi herranjestas sentään. Ja pelkästään sen takia juuri ajattelenkin tätä kokoa 68cm vaikkakin lapseni on juuri nyt sen kokoinen koska olen ymmärtänyt että ticketin haalarit ovat sen verran reiluja että voivat vastata jopa kahta kokoa suurempaa.

En vaan voi ymmärtää mitä ihme tyydytystä ihmiset saavat siitä kun on pakko tulla töykeinen TYHMINE mielipiteineen vastailemaan aiheeseen jos ei edes vastausta aiheeseen ole, muuta kun se ilkkuminen. Jestas.

Yksi fiksu kommentti tästäkin viestiketjusta löytyi, joten kiitos siitä! :)

Vierailija
5/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa ainakin kokoa 74. Meillä oli vk-haalarina 68cm Ticketin puku ja tyttö oli 1,5 v kun vielä käytti sitä :).Pitkä tyttö ollut aina.

Kiitos asiallisesta viestistä, ja vielä ihan aiheesta ;)

Vierailija
6/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 68cm ticketin toppahaalari käytössä noin 8kk-11kk ikäisellä. Luulen että riittää teille koko talveksi, ellei lapsesi kasva yläkäyrällä :)

Vierailija
7/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 68cm ticketin toppahaalari käytössä noin 8kk-11kk ikäisellä. Luulen että riittää teille koko talveksi, ellei lapsesi kasva yläkäyrällä :)

Yläkäyrällä mennään :)

Vierailija
8/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskopa sitä kuitenkin sitten pitäisi ostaa se 74cm..kun tosiaan mennään siellä yläkäyrällä, mutta eikös sen kasvunkin pitäisi hieman helpottaa 6kk jälkeen?

Vierailija
9/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ticketit olivatkin reilua kokoa, mutta mun mielestä viime vuosien mallit vastaa ihan kokoaan. Tosin ei vauvapuvuista ole kokemusta.n Mutta siis ehdottomasti isomman koon ostaisin.

Vierailija
10/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on 89cm pitkä ja tänäänkin oli päällä 80cm baby baggie.

Älä hyvä ihminen osta liian isoa.Haluaisitko itse pitää kolmea numeroa liian isoja vaatteita?

Osta 62cm tai korkeintaan 68cm.

Vierailija
11/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, kiitos kovasti vastaajille. Vaikkakin on todella raivostuttavaa kun kysyy neuvoa niin paikalle saapuu ties minkä moisia huutelijoita mielipiteinee. Tässä en kysynyt muuta kuin että JOS kokemusta löytyy Ticketin koosta niin minkä koon valitsisitte!?!?! Jokainen saa mielestäni ostaa lapselleen juuri sen laisen puvun kuin haluaa. Toisen tykkää äideistä toiset tyttäristä. Minua tuo punainen baby baggie mielyttää. Ja ei ei todellakaan ole tarkoituksena laittaa lasta makaamaan maahan testaamaan puvun ominaisuuksia.Voi herranjestas sentään. Ja pelkästään sen takia juuri ajattelenkin tätä kokoa 68cm vaikkakin lapseni on juuri nyt sen kokoinen koska olen ymmärtänyt että ticketin haalarit ovat sen verran reiluja että voivat vastata jopa kahta kokoa suurempaa.

En vaan voi ymmärtää mitä ihme tyydytystä ihmiset saavat siitä kun on pakko tulla töykeinen TYHMINE mielipiteineen vastailemaan aiheeseen jos ei edes vastausta aiheeseen ole, muuta kun se ilkkuminen. Jestas.

Tietenkään sellaista ei kannata ostaa vaunuissa makaavalle, vaan mahdollisimman hyvin hengittävä haalari olis hälle se paras. Ihan fiksuja neuvoja siis olet saanut. Ihme valitusta.

Vierailija
13/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskopa sitä kuitenkin sitten pitäisi ostaa se 74cm..kun tosiaan mennään siellä yläkäyrällä, mutta eikös sen kasvunkin pitäisi hieman helpottaa 6kk jälkeen?

Ovat pääasiassa reilua mitoitusta. Lapsesi luultavasti hukkuu sen isomman haalarin sisään. On sopiva varmaan aikasintaan silloin huhtikuussa. Suosittelen ostamaan 68, jos on nyt sen 68 cm. Ja kyllä yleensä se kasvu tasoittuu. :)

Vierailija
14/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby baggie ei myöskään ole niin suuri kuin jotkin muut mallit. Ottaisin ehdottamasti koon 74. Koon reiluus ei haittaa nyt, kun vauva on vaunuissa, mutta rattaissa kevättalvella lahkeen pituuden pitää riittää.

Vierailija
15/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, tiesitko, että se se baggie (baby)on suurimmaksi osin sitä paksua tönkköä kangasta (joka siis kestää rymyämistä). Vauvaa on aika paljon helpompi käsitellä sen pehmeän puvun kanssa kuin sen tönkön. Siksi sitä ehdotin. Varsinkin jos joutuu välillä vaikka turvaisuimeenkin laittamaan siinä puvussa tai ihan mitä vaan...

Mutta pahoittelut idioottimaisesta kommentistani.

Mutta siitä koosta vielä, meillä 74cm baby baggie meni n. vuoden-1,5 vuoden ikäiselle ja tämä oli sitä pienempää mitoitusta oleva puku ja lapsi on pitkä. Että ehkä se 68 teille mieluummin...

Vierailija
16/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk ikäisenä mutta menee vieläkin vaikka poika on kohta 2 v. Pitää sitä likaisissa pihahommissa nykyään..

Vierailija
17/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on se nyt jo ollut parina pakkasaamuna käytössä, ja on sen verran nafti, ettei varmasti mene koko talvea.

Vierailija
18/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään sellaista ei kannata ostaa vaunuissa makaavalle, vaan mahdollisimman hyvin hengittävä haalari olis hälle se paras. Ihan fiksuja neuvoja siis olet saanut. Ihme valitusta.

Mielestäni asiasta kuin asiasta voi sanoa ja keskustella fiksusti ja pysyä asialinjalla. Tämä tuntuu olevan näillä keskustelupalstoilla ihan yleinen ilmiö, että asiaan kuin asiaan on aina ihmisiä jotka haluavat haukkua tms kysyjää. Kummallista mielestäni, sillä itse kun ajattelin että nämä palstat voisivat olla meidän äitien kokemuksien vaihto paikkoja, ei sellaisia missä kysymyksen kysyjää on sitten pakko ilkkua "tyhmästä" kysymyksestään. Ihmettelen kyllä. No mutta meitä on niin moneen junaan.

Vierailija
19/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran äp-puku on jo pieneksi käymässä

Vierailija
20/28 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle. Hänet juuri mitattiin neuvolassa; 80,5cm/9,6kg. On hieman päälle vuoden. Tuo haalari on koossa 74cm jopa hieman REILU vielä, käyttää kyllä voi, mutta aivan varmasti mahtuu ihan koko tulevan talven tytölle. Ja sisävaatteet ovat kaikki kokoa 80/86cm.

Joten sinuna EN ostaisi kokoa 74 vaan ehdottomasti koon 68cm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi