Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ikinä huomanneet vitamiinien tai luontaistuotteiden vaikuttaneen mihinkään itsessänne?

Vierailija
27.10.2012 |

Siis tuli mieleen, kun joka paikka pursuaa vitamiineja siihen ja luontaistuotteita tähän ja ota tätä niin saat kiiltävät hiukset ja tämä parantaa suorituskykyä ja tuo vähentää kipuja ja parantaa suorituskykyä, ym. ym. ym, lista on loputon.

Itse olen yleensä parantumaton skeptikko, mutta tottakai joitain luontaistuotteita ja vitamiinja on tullut kokeiltua. Luontaistuotteista en ole ikinä huomannut MINKÄÄNLAISIA vaikutuksia missään asiassa, en oikeastaan vitamiineistakaan. Ainoa, jolla on mielestäni ollut minkäänlaista vaikutusta on sinkki, jota anopin vinkistä kokeilin epäpuhtaaseen ihoon. Yksilöllisiä juttuja varmaan, ja varmasti johtuu paljon siitä, miten muuten päiväittäin syö ja millainen ruokavalio. Itse olen aina syönyt paljon kasviksia ja hedelmiä, ehken sitten sen takia ole koskaan huomannut mitään vaikutuksia mistään. Mutta miten te muut?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riesana olleet ontelosyylät lähtivät 2 viikossa pois osterivinokaskuurin ansiosta.

Vierailija
2/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu siltä, että siarastun heti flunssaan, jos unohdan D-vitamiinit pariksi päiväksi. Käytän myös B-vitamiinivalmistetta ruokavalion takia, lääkärin kehoituksesta.

Lapset saavat D-vitamiinia, fluoritabletit, Rela-tabseja. Minusta he ovat lakanneet joka talvisen sairastelukierteen D-vitamiinin ja maitohappobakteerin säännöllisen käytön jälkeen. Ovat saaneet molempia nyt toista vuotta joka ikinen päivä.

Skeptikko olen minäkin, mutta toisaalta allekirjoitan myös lumevaikutuksen suuren tehon. Onhan tuo todennettu jo lääketieteellisestikin aivokuvantamisilla jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia. Pimeänä vuodenaikana väsytti todella paljon, vaikka nukuin ja lepäsinkin, ja väsyneenä tekee mieli piristäviä herkkuja kuten suklaata.

Sitten kun sain oman lapsen, aloin ottamaan D-vitamiinia joka päivä pimeään vuodenaikaan, samalla kun annoin lapselle neuvolan suositusten mukaisesti D-vitamiinia. Ja kappas, huomasin parin viikon kuluttua, että oikeasti olin vähemmän väsynyt! Virkeämpi ja parempi mieli.

Mulla oli varmaan järkky D-vitamiimin puutostila, koska suomessahan on pitkä pimeän kausi, jolloin D-vitamiimina ei saada riittävästi, enkä tyhmänä ollut tajunut syödä D-vitamiinia aiemmin.

Samoin olen huomannut että valkoisen vehnän kun jättää pois ruokavaliosta sekä pastan ja makaroonin, niin olo on virkeämpi. Olen luultavasti insiliiniherkkä, joten nämä tuotteet jotka nostavat insuliiniintuotannon hetkeksi korkealle eivät vain sovi minulle!

Vierailija
4/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yuo lumevaiktutus on totta. Se on todettu niin monessa tutkimuksessa ja mikäs sen parempi, sama kai se on mikä vaikuttaa ja auttaa, kunhan toimii. Mietin, että olenkohan niin täysin skeptinen että ei edes lumevaikutus toimi mun kohdallani, vaikka kuinka olisi tarvetta siihen? Ap

Vierailija
5/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kalaöljykapseleita, D-vitamiinia ja magnesiumia, en tiedä mikä noista vaikuttaa eniten. Muutkin ovat huomanneet tämän.

Vierailija
6/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kalsium tabletit kovettavat kynsiä huomattavasti.

Vierailija
7/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis niitä on kaksi eli apteekin 1000mg C-vitamiini ja sinkki poretabletti. Energialataus ja flunssan oireet katosivat.

Toinen on Life-ketjun myymä niiden oman tuotannon C-vitamiini ja goji-marja. Iho oli tosi hehkuva kuukauden käytön jälkeen ja tasainen kuin mikä.

Vierailija
8/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli d-vitamiinit, kalsiumit, b-vitamiinit, omega-kapselit/kalaöljyt, ja jotain painonhallintatuotteita. Ei niistä varmasti mitään haittaa ole ollut, mutta en ole kyllä koskaan mistään huomannut mitään näkyvää vaikutusta, ihan useamman kuukauden käytönkään jälkeen.

Uskon, että esim. kalaöljy varmasti vaikuttaa hiuksiin, jos ruokavaliosta ei muuten saa hyviä rasvahappoja ja d-vitamiinia, mutta esim. mä itse syön kalaa ainakin kerran viikossa, usein 2-3 kertaakin, joten ehkä ei senkään takia sitten vaikutukset näy, koska puutetta ei ole.

Vierailija
9/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja useita on käytössä, tarpeen mukaan. otan useimmiten kuureina tai jos keho/tila vaatii. yleinen virhe on, että luullaan, että luontaisvalmiste vaikuttaa samallla tavalla kuin särkylääke. niinhän se ei ole, ja esim jotain tippaa pitää muistaa käyttää viikkoja. magnesium, b-vitamiini, öljyt yms niiden vaikutukset tietysti tulee nopeammin tai heti.

eli jos otat yhden silloin toisen tällöin, niin taatusti et huomaa! annostus vaikuttaa myös.

Vierailija
10/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan säännöllisen ja ohjeidenmukaisen käytön jälkeen: en.

Itse en kyllä usko tuohon, että luontaistuotteita käyttävät ihmiset luulisivat, että ne vaikuttavat kuin särkylääke. Kaikki mun tuntemani luontaistuotteita käyttävät ihmiset tuntuvat päinvastoin olevan eksperttejä asiassa ja taatusti tietävät, miten niitä otetaan ja miten ne vaikuttavat.

Niin tai näin, ravitsemusterapeutin kanssa tästä just keskusteltiin, kun pojallan todettiin erinäisiä ruoka-allergioita ja piti saada vinkkejä täyspainoiseen ruokaan. Hänen mukaansa luontaistuotteet ovat ihan pääosin täysin turhia, jos ruokavalio muuten on kohdallaan ja terveellinen. Ainoastaan ne, joilla ruokavalio epäterveellinen, hyötyvät erilaisista luontaistuotteista, mutta muutenhan vaikutukset perustuvat ihan siihen placeboon.

Vierailija
11/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut D-vitamiinin piristäneen jonkin verran ja myös Gerimax monivitamiinin missä on mm. rautaa ja ginseng-juurta. Mutta tosiaan tuota Gerimaxia esim piti syödä ensin yksi paketti, eli n. 1 kk ennen kun alkoi kunnolla vaikuttaa. Ja tuon ei mitään flunssia olekaan ollut. Lapsilleni olen antanut monivitamiinia, eivätkä hekään pahemmin kipeitä ole olleet.

Vierailija
12/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihoni alkaa rapista otsalta, päänahka kuivuu. Monta kertaa testattu ja totta on.

Vierailija
13/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvempien kynsien kasvattamisessa, vähän samaan tapaan kuin kesälläkin kynnet tuntuvat kasvavan paremmin kuin talvella.

En osaa sanoa onko piristänyt, ja nyt tän viikon uutisten jälkeen en kyllä tiedä, että olenko edes syönyt sellaista määrää, joka olisi voinut piristää. Ja sama tuon vastustuskyvyn kanssa, flunssat ovat kyllä vähentyneet, mutta se voi olla sattumaakin, kun ennen kuin vitamiinit aloitin, kävin läpi muutaman todella pahan flunssatalven, joten niihin verrattuna mikä tahansa on vähenemistä.

Vierailija
14/71 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan säännöllisen ja ohjeidenmukaisen käytön jälkeen: en.

Itse en kyllä usko tuohon, että luontaistuotteita käyttävät ihmiset luulisivat, että ne vaikuttavat kuin särkylääke. Kaikki mun tuntemani luontaistuotteita käyttävät ihmiset tuntuvat päinvastoin olevan eksperttejä asiassa ja taatusti tietävät, miten niitä otetaan ja miten ne vaikuttavat.

Niin tai näin, ravitsemusterapeutin kanssa tästä just keskusteltiin, kun pojallan todettiin erinäisiä ruoka-allergioita ja piti saada vinkkejä täyspainoiseen ruokaan. Hänen mukaansa luontaistuotteet ovat ihan pääosin täysin turhia, jos ruokavalio muuten on kohdallaan ja terveellinen. Ainoastaan ne, joilla ruokavalio epäterveellinen, hyötyvät erilaisista luontaistuotteista, mutta muutenhan vaikutukset perustuvat ihan siihen placeboon.

mitä elimistö tuottaa ja mitä, eli esim kalaöljyn syöminen ei ole turhaa.

useasta luontaistuotteesta on tutkittua tietoa ja tehokkaimmat häviävät markkinoilta (tiedät kai miksi..) tuo placebo-väitteesi on kyllä ihan huttua :D

Vierailija
15/71 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että D- ja B-vitamiinit auttaa selviämään pimeästä ajasta. Lisäksi mulla on ollut käytössä monivitamiini ja flunssa-aikaan C-poretta.

Mutta sitten muut ravintolisähömpötykset... Ostin kalliita ravintolisiä yhdeltä maailman johtavalta alan yritykseltä. Piti olla oikein supertuotteita. Yksi tuttu myi. En ole koskaan oikein sairastellut sen kummemmin - joskus jotain pientä flunssaa ollut, mutta harvoin. Syötyäni niitä kapseleita jonkin aikaa, sairastuin. Myyjä vakuutti, että kyse täytyy olla sattumasta ja neuvoi jatkamaan kapseleidensa syömistä. Sairauskierre vaan jatkui ja jatkui... en ollut eläessäni sairastanut niin paljon yhtäjaksoisesti. Lopetin ne ravintolisät ja tervehdyin pian. Sen jälkeen ei ole innostanut syödä kuin perusvitamiineja.

Vierailija
16/71 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalaöljytablettejakin syön, kai toivon niiden jotenkin auttavan ihon kuivuuteen... Mutta en pysty sanomaan, onko niillä oikeasti ollut mitään vaikutusta.

Ainoat mitkä selvästi on vaikuttaneet, on olleet rautatabut raskausaikana ja magnesium suonenvetoon. Mutta nämä ei mitään vitamiineja olekaan.

Vierailija
17/71 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta virkistää hieman

Vierailija
18/71 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh..jos kehossasi ei ole minkään vitamiinin puutostilaa niin ei kai se lisävitamiini nyt mihinkään autakkaan. En ole koskaan ymmärtänyt tyyppejä jotka terveenä vetävät kaikenlaista "just in case" ja sitten ilmoittavat palstoilla kuinka se ja se on huijausta kun ei toimi. Jos sinulla ei ole puutostiloja, älä ota. Ne taas jotka oikeasti tarvitsevat kyllä huomaavat vaikutuksia olossaan/kehossaan. (ellei tuote ole täyttä fuulaa)

Vierailija
19/71 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaöljytableteista sain allergisia oireita. c-vitamiinia söin lääkärin ohjeistuksella 2 vuotta rakon happamoittamiseksi - ei vaikutusta flunssaan (suuri annostus). B -vitamiini pistoksena auttaa. D-vitamiinia vuoden ympäri. Minulla se ei imeydy, mutta rasvaliukoisena se voi aiheuttaa myrkytyksen - kokemusta työni puolesta on.

Vierailija
20/71 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiini piristää ilmiselvästi.

Otan myös D-vitamiinia yli suositusten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi