Antaisitko 18 vuotiaan muuttaa omaan asuntoon?
Kommentit (8)
Muutti, kun halus. Kysyi mielipidettä, sanoin ok, mutta jos nälkä tulee, aina on ruokaa tarjolla.
Että oma poikani muutti juuri ennenkuin täytti 19 omaan asuntoon silloisen tyttöystävän kanssa. Ostivat pian omistusasunnon ja ovat nyt asuneet avoparina 3v.
Aikuinen ihminen saa tehdä lain puitteissa omat elämäänsä vaikuttavat päätökset ihan itse.
18-vuotiasta lukiolaista tai ammattikoululaista en voisi päästää muuttamaan, kun ei meillä olisi varaa kustantaa hänen elantoaan ja asumistaan muualla. Eikä noin nuoren ole järkevää ottaa opintolainaa.
18-vuotiaalla on Suomessa VELVOLLISUUS muuttaa oman asuntoon. Pois se meistä että antaisimme lastan kasvaa kotona yli parikymppisiksi.
kotoa yliopistoon ja takaisin. Minusta pelkkää laiskuuttaan hankki sitten opiskelijakämpän yliopiston vierestä. En olisi millään suostunut, minusta todella typerää lähteä opiskelemaan jotain turhaa akateemista sen sijaan, että olisi vaikka jakamassa postia ja tienaisi.
18-vuotiasta lukiolaista tai ammattikoululaista en voisi päästää muuttamaan, kun ei meillä olisi varaa kustantaa hänen elantoaan ja asumistaan muualla. Eikä noin nuoren ole järkevää ottaa opintolainaa.
Mut eihän tämä ole sinun päätettävissä? :O 18 vuotias on täysi-ikäinen, joka tekee mitä tahtoo.
muuten mulle on ihan sama mihin kukakin täysi-ikäinen muuttaa.
Aikuinen ihminen saa tehdä lain puitteissa omat elämäänsä vaikuttavat päätökset ihan itse.