Onko tälläinen lapsi tyhmä, vai mitä ?
Ystävälläni on 11 vuotias tyttö, jonka takia ei huvita käydä ystäväni luona, kuin n.4 kertaa vuodessa. Tyttö laukoo joka kerta inhottavuuksia minulle. Eli hän on sanonut minua rumaksi(en ole ruma), vanhaksi(olen nuoren näköinen, ja nuorempi kuin äitinsä), Lihavaksi(tyttö itse on pullukka, minä laiha), iso mahaiseksi (edellinen viittaus), ruma tukka (???) naama roikkuu (???), rumat hampaat, ja paljon muuta... Hän sanoo ne aina ilmekkään värähtämättä äkisti, tyyliin; "Sä oot ruma" "mee pois isomaha". En tajua mikä saa käyttäytymään noin. Ei olis tullut itsellä lapsena mieleenkään tehdä tuollaista! Tyttö on puhunut mulle noi 4 vuotiaasta lähtien, ja sitä ennen ei juuri osannut edes puhua. Lapsen äiti ei koskaan reagoi mitenkään...
Kommentit (11)
sanoisin sille ystävättärelle asiasta ja kertoisin tulevani kylään vasta kun tuo loppuu.
Mainitse asiasta sille äidille. Ei tuo ole normaalia tuon ikäiseltä. Kavereitaan voivat ehkä haukkua tuolla tavalla, mutta ei nyt ainakaan aikuisia kuulu noin nimitellä.
Surullista, että sä otat asian noin vastaan
Mutta tulee mieleen, että tyttö ehkä ajattelee itsestään pahaa ja ehkä häntä itseään kiusataan hoidossa/koulussa? Sitten purkaa sitä aikuisiin, kun on huomannut että pystyy aikuisia "kiusaamaan" samalla tavalla.
On todellakin totta. Ja en ole halunnut alkaa tästä ystävälleni puhumaan, koska jos tyttö onkin jotenkin yksinkertainen, ja siksi käyttäytyy noin. Ihmetyttää kun äiti ei noteeraa tätä käytöstä mitenkään, vaan antaa vaan puhua noin.
Tullut tuo kans mieleen, että ehkä tyttöä haukuttu aina, niin hän tahtoo loukata jotain, joka ei sano rumasti takaisin. Mut eipä huvita mennä loukkauksia kuulemaan, vaikka kuinka tulis vain lapsen suusta.
ja vastaat "ja ssä olet ihana", halaus päälle.
ja vastaat "ja ssä olet ihana", halaus päälle.
Ehkä koitankin tällästä, jos en taas jähmety :) Yleensä on täs loppuvuodesta tullut käytyä, ja siks pyöri mieleskin.
No seuraavalla kerralla hymyilet sydämellisesti ja vastaat "ja sä olet ihana", halaus päälle.
Tämä ei mahdu minun oikeustajuuni. Minusta lasta pitäisi solvata kunnes hän huutaa huutoitkua.
yrittää saada huomiota aikuiselta oli se sitten positiivista tai negatiivista...edes jotain.
Mun mielestä sun täytyisi kyllä ihan suoraan ilmoittaa lapselle, että noin ei saa puhua kenellekään. Oikeastihan se on sen äidin tehtävä, mutta jos hän laiminlyö tämän tehtävänsä niin sinun täytyy reagoida.
Eikä sinun tarvitse täällä puolustella, että nuo hänen mainitsemat asiat eivät pidä paikkaansa, sillä vaikka pitäisivätkin niin tuolla tavalla ei ihmisille puhuta. Piste.
Ja puhuukin lähes kokoajan. Aivan valtavan rauhaton. Ei pysy edes ruokapöydässä tuolillaan kunnolla hetkeäkään, ja ihmeellisiä naaman ja silmien vääntelyjä kokoajan. Olen kyllä miettinyt, et voiko tulla normaalia aikuistakaan koskaan.
sanoisin sille ystävättärelle asiasta ja kertoisin tulevani kylään vasta kun tuo loppuu.