Kannusinloukku, paljon ylimääräistä tavaraa, mutta sossu veisi kirppistuoton
tai siis laskisi kirppistuotot tuloiksi. Ei voi myydä rojuja huutiksessa eikä enää kirppareillakaan, kun kirppistuotot maksetaan nykyään tilille.
No, täyttyypähän yksi taloyhtiön roskalaatikko mun rojuista, rahaa roskiin vaan, mulla näköjään on varaa.
Kommentit (63)
mitä jos menisit vaikka pankkiin ja avaisit uuden tilin vanhan tilin rinnalle. SAnot että teet siitä säästötilin.
vähän aivoja peliin.
on aika korkea työttömyysprosentti. Ja menetettyjen luottotietojen takia on turha haaveilla saavansa asuntoa toisesta kaupungista. Ja millä maksaisi takuuvuokrat ja muuton?
Ketään ei voi onneksi pakottaa myymään tavaroitaan kirppikselle.
Käteismyyntiä kokeilen, ärsyttää vaan ne jatkuvat "etkö voisi postittaa"-kyselyt.
Ihmiset eivät osaa lukea, jos lukee että NOUTO se on nouto.
Yritä löytää ostaja, joka maksaa käteisellä.
Turha sanoa ettei töitä ole. Töitä on esim. puhelinmyynnissä, siivoojana jne.
on mielenterveyskuntotuja. Ei taida olla vielä ihan se vaihe elämässä, että pääsee työelämään.
Työministeri Ihalainen ja aikanaan myös pitkäaikainen työministeri Filatov ovat SDP:n edustajia, Sinnemäki Vihreiden. Heidän aikanaan on luotu systeemi, jossa työtä tehdään ilmaiseksi.
Miksi syytät Kokoomusta muiden tekemistä virheistä?
Ovat tyytyväisiä yrittäjinä, kun työkkäri lähettää ilmaisia "työelämävalmennettavia".
Ja asumistuillahan ne sijoitusasunnot maksetaan, mitä nariset vuokranantaja.
jos voisin ottaa vuokratulot käteisellä ohi verottajan. Miksi minun tulojani pitää verottaa, jos sossun asiakas voi ottaa sekä sossun tarjoaman tuen että rahaa myynneistä? Käykö mielessä, että sossu ei ole mikään perustulon antaja?
ja Tori.fi. Käteisellä tietysti. En käsitä mikä ongelma.
Tai jos asenne on tuo että mielummin nakkaat roskiin kun menetän sossun tukia, niin huoh..
Yritä löytää ostaja, joka maksaa käteisellä.
Turha sanoa ettei töitä ole. Töitä on esim. puhelinmyynnissä, siivoojana jne.
ei ainakaan omaa koulutusta vastaavia mulle sopivia töitä. Puhelinmyyjänä olen ollut eikä sitä rääkkiä jaksa kovin pitkään ja palkka ..... ei sillä perheellinen elä. Siivojaksi ei voi ryhtyä kun ei kestä selkä eikä kädet.
Sulle toivon pitkää työttömyyttä, että näet millaista se on kun töitä tarvitsisi mutta mitään ei löydy.
Ovat tyytyväisiä yrittäjinä, kun työkkäri lähettää ilmaisia "työelämävalmennettavia".
vai mitä tarkoitat?
Sinustako SDP teki oikein luodessaan systeemin, jossa tehdään ilmaiseksi töitä? Ja syyllinen onkin yrittäjä, jota painostetaan ottamaan niitä harjoittelijoita.
lennä seuraavassa maniajaksossa taloyhtiön roskikseen tai varastoon homehtumaan, niin voi pihatalkoiden yhteydessä kantaa roskalavalle keväällä.
Hirveästi vaivaa myymisestä ja ostajien odottelua, mitä sitä tyhjää.
mitä jos menisit vaikka pankkiin ja avaisit uuden tilin vanhan tilin rinnalle. SAnot että teet siitä säästötilin.
vähän aivoja peliin.
eli ei auta tuokaan. Voi jäädä kiinni vilpillisestä menettelystä ;)
jos voisin ottaa vuokratulot käteisellä ohi verottajan. Miksi minun tulojani pitää verottaa, jos sossun asiakas voi ottaa sekä sossun tarjoaman tuen että rahaa myynneistä? Käykö mielessä, että sossu ei ole mikään perustulon antaja?
vielä lisääkin tuota ahneuttasi. Sossun asiakkaan satunnaiset kirpparitulot ovat kyllä täysin eri asia kuin vuokranantajan sijoitusasunnostaan kuukausittain vetämät voitot. Ja ne vielä pitäisi jättää verottamatta, jotta tämä sais lisää lihottaa pussiaan. Ei ole enää röyhkeydellä mitään rajaa :D
ei ainakaan omaa koulutusta vastaavia mulle sopivia töitä. Puhelinmyyjänä olen ollut eikä sitä rääkkiä jaksa kovin pitkään ja palkka ..... ei sillä perheellinen elä. Siivojaksi ei voi ryhtyä kun ei kestä selkä eikä kädet.
Sulle toivon pitkää työttömyyttä, että näet millaista se on kun töitä tarvitsisi mutta mitään ei löydy.
Eli joka työhön, mitä sulle tarjotaan, keksit tekosyyn, miksi sitä ei voi ottaa vastaan, vaan elät mieluummin muiden rahoilla.
Sulle toivon pitkää työttömyyttä, että näet millaista se on kun töitä tarvitsisi mutta mitään ei löydy.Eli joka työhön, mitä sulle tarjotaan, keksit tekosyyn, miksi sitä ei voi ottaa vastaan, vaan elät mieluummin muiden rahoilla.
vielä lisääkin tuota ahneuttasi. Sossun asiakkaan satunnaiset kirpparitulot ovat kyllä täysin eri asia kuin vuokranantajan sijoitusasunnostaan kuukausittain vetämät voitot. Ja ne vielä pitäisi jättää verottamatta, jotta tämä sais lisää lihottaa pussiaan. Ei ole enää röyhkeydellä mitään rajaa :D
mutta asunnon omistaja ei?
Eli miksi arvotat elämänsä sössineen yhteiskunnan elätin paremmaksi kuin sen, joka tekee töitä, maksaa veroja ja elättää sen sossupummin.
Minusta verot voisi poistaa ja palvelut yksityistää. Sossua ei tarvita, sen asiakkaat voi kirppiksellä myydä tavaroitaan.
sijoitusasunnon tuotto tyyliin 5000€/vuosi. Vähän suhteellisuutta peliin. Ahne on ahne ja kateellinen on kateellinen.
kun rahat pitäisi nostaa yhdessä exän kanssa ja exä ei pankkiin jonottamaan lähde. Roska-auto saa arvokasta kuskattavaa, sama tuo mulle kunhan sohvannurkka tyhjenee vaatekasseista.
Jätteenpolttolaitos polttaa lastenvaatteet ja kaupunkilaiset saavat lämpöä. Käyhän se sossunrahoille vastineen antaminen näinkin, vaatteet jäteastiaan.
nyt kannattaa rauhottua. Ehkä tää palsta ei sovi sulle? Tuntuu, että saat tällaisilla ketjuilla vain pahan mielen itselles.
että jos myy tavaroitaan voidakseen ostaa jotain tarpeellista niin se katsotaan tuloksi. Eihän se mitään tuloa ole, samat kamat ne on kuitenkin onko sitten tavaran tai rahan muodossa. Tuolla logiikalla pitäisi myydä kaikki irtaimisto ja vaatteet päältä ennenkuin on oikeutettu toimeentulotukeen.
Miten joku ei ymmärrä? Henkilö saa toimeentulotukea jolla ostaa takin. Lapsen takista meneekin vetskari rikki eikä ole rahaa ostaa uutta. Henkilö myy oman toimeentulotuella ostetun takkinsa josta saa vähemmän kuin mitä itse maksoi, ostaakseen lapselleen uuden takin. Mutta tämä myyntitulo katsotaankin tuloksi sossussa ja vähennetään toimeentulotuesta. Henkilö on siis saanut takin myyntitulon verran vähemmän toimeentulotukea. Esim näin: takki maksoi uutena 35e. Henkilö myy sen hintaan 20e. Tämä katsotaan tuloksi joten henkilö saa sen verran vähemmän toimeentulotukea eli on menettänyt koko takin hinnan 35e. Ei ole enää sitä takkia, eikä rahaa ostaa lapselle uutta takkia.
Tuossa systeemissä ei ole logiikkaa, kyllä pitäisi olla mahdollisuus vaihtaa tavaroitaan toiseen. Tulotasohan on ihan sama silti, osa toimeentulotuestahan vaan palautetaan rahan muotoon ja menetetään siitä osa. Ei henkilö siinä mitään ylimääräistä tuloa mistään saa.
Ihan hävyttömiä kirjoituksia, miten kehtaatte kadehtia köyhien toimeentulotukea? Itse olen sitä saanut, nyt pienituloinen yrittäjä ja en todellakaan kadehdi ja halua tippua toimeentulotuelle, kyllä se oli sen verran surkeaa penninvenytystä aikoinaan.
siinäpä kokoomuksen luoma kannustinloukku.