Millä aineella te mammat desinfioitte purentakiskonne?
Siis tommonen narskuttelukisko.. yöksi pitää panna vesiklasiin ja sitten mulla oli semmosta hammaslääkäristä saatua vihreetä ainetta mitä piti laittaa sekaan veteen, mutta se loppu. Saa kuulemma ostaa yksityisiltä hammaslääkäreiltä mutta arvelin että liekö kallista.. Käykö ihan Gorekatabsit saman asian ajamaan?
Kommentit (20)
ja en liota missään vedessä päivisin
Niitä coreca tabseja tai vastaavia, joka päivä. En jaksa hinkata hammasharjalla, eikä ne lähde harjalla niin puhtaaksi kuin tableteilla. Välillä puolikkaan, välillä kokonaisen tabletin laitan.
Kisko on kyllä ihan mahtava juttu, ilman sitä en tulis toimeen!
Eikö kannattaisi hoitaa tauti eikä oiretta?
Narskutuksen syitä on monia, ja tottakai niitäkin kannattaa vähentää. Mutta on on myös tärkeää suojata hampaansa, jos narskuttaa, koska seuraukset voivat olla aika pahat.
Kohtuuhinta.
Vaan miten pitkään te oikein käytätte niitä kiskojanne? Mulle sanoi hammaslääkäri että max. 4kk.
Lisäksi neuvoi ihan vaan pesemään aamuin illoin, ja pitämään säilytyslaatikossa kosteassa mutta nimenomaan ei vedessä lillimässä.
Narskutus on alkanut taas kiskon käytön loputtua.
Eli en nyt tiedä kuin kohtuullista oli maksaa tyhjästä... Mutta 90 on kait ainakin vähemmän kuin yksityisellä.
Minulla on v.2005 asti ollu kisko ja viimeksi hammaslääkäri kehui kuinka hyvässä kunnossa olen saanut kiskon pidettyä. Se on haljennutkin kerran ja korjattu. Pesen sen joka aamu tiskiaineella ja harjalla, laitan jääkaappiin rasiassaan ja illalla suuhun. Silloin tällöin liotan sitä corega tabs-vedessä. Maksoin siitä 170€.
heti kun olin puoli vuotta pitämättä niin lääkäri huomasi sen hioutuneista purupinnoista.
eli mieluumin pidän kiskoa ja olen ehkä epäseksy kuin pilaan hampaani lopullisesti
(leikkaushan on monta tonnia)
en vaan itse muista koskaan siinä käyttää. pesen vaan harjalla ja tahnalla ja on kotelossaan päivisin.
Ja miksi en hoidata ongelmaani, joku siis kysyi..
En ole vielä keksinyt keinoa siihen. Mä vaan puren hampaat yhteen öisin ja lujaa. Hampaat murtuu jos en kiskoa käytä. Silti olen ihan rento tyyppi. Tapa kai se on, vuosikymmeniä jatkunut. Posketkin on kuin pussirotalla, ylikehittyneet poskilihakset. :)
Sama ollut jo vuosia. Pari pientä reikää löytyy, joten kovaa narskuttelen. En voisi olla ilman. Purisin hampaani rikki. Maksoin yksityisellä muutaman satasen kaikkine käynteineen. Huolto sisältyy hintaan, eli ei maksa mitään sovittaa se uudestaan jos esim hampaita paikataan.
Itse pesen kiskon aamulla joko tiskiaineella tai saippualla ja proteesiharjalla. Hammastahnalla ei saa pestä koska naarmuttaa kiskoa. Säilytän kylppärin kaapissa muovipurkissa ilman kantta, eli kuivana. Hammaslääkäri sanoi ettei saa säilyttää kosteana, bakteerit lisääntyy.
lasten kiskot?
ne saa kiehauttaa.
välillä putsaan proteesin puhdistustableteilla.
Eikä saa keittää!
Pesuaineena käytän tiskiainetta normaalisti ja Corega-tabseja silloin tällöin (erityisesti jos olen ollut kipeänä). Hammastahna naarmuttaa ja muuttaa kiskot kellertäviksi.
Mulle hoito-ohjeet olivat aamuinen saippualla ja harjalla pesu. Kerran viikossa corega tabs-puhdistuspillereissä pesu. Saa uittaa vaikka koko päivän. Hammastahna kiellettiin naarmuttamisen takia.
Hinta 150€ kiskon osalta ja reilu 150€ työn osalta.
silloni tällöin käytettäväksi sekä hammastahnalla ja harjalla pesu
Hampilääkärini mukaan pienten lasten äidit kiristelee hampaitaan (yötäpäivää). Tauti hoituu kun lapset kasvaa. Tai sitten ei...
Ei oo yhteen pureminen loppunut.
Ja onpa vaiva hallinnassa kun on kisko.
Ensimmäisen kiskon söi koira!
On koiran suurta herkkua.
Sen yhden kerran, kun olen sen desinfioinut, käytin Viru Valgeita.
Totta, siis PÄIVÄKSI vesiklasiin tietysti ja yöksi suuhun :DD
Mutta entä se aine millä pöpöt nujerretaan kiskosta?
ap