Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
No minä olenkin ihmetellyt niitä suosituksia, että pitää juoda niin ja niin paljon nestettä päivässä
26.10.2012 |
Ja nythän tuossa sanotaankin, että ihan turhaa. Terve ihminen kyllä huomaa kun on jano.
http://yle.fi/uutiset/jatkuva_veden_lipittaminen_on_taysin_turhaa/63497…
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Teininä saatoin juoda päivässä vaan 2 dl nestettä kun ei ollut jano. Söin kyllä jonkin verran hedelmiä, mutten varmaan mitenkään tarpeeksi ku pissaakin tuli niin olemattoman vähän. Sitten aloin juomaan enemmän ihan tahallani ja ainaki mulla olo parani siitä. En mä mitään litroja juo, mutta aina jos on epäselvää onko jano tai nälkä tai muuten vaan väsynyt olo niin kokeilen juoda vähän vettä.
Esim. kissathan on myös monesti huonoja juomaan, koska luonnossa niiden ruoka sisältää niin paljon vettä ettei niiden ole tarvinut juoda paljoa. Nyt kun ihminen syöttää kuivaruokaa niin ne ei edelleenkään juo ja saavat kaikkia virtsatievaivoja. Kissoissakin on kuitenkin paljon vaihtelua, toiset juo "huvikseen" ja toiset taas eivät oikein millään. Eiköhän siis ole ihan selvää, että ihmisilläkin tarvittavan veden määrä vaihtelee ravinnosta riippuen ja myös ihmisten välillä on eroja siinä miten paljon he vettä luontaisesti juovat.