Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholistit, selittäkää tunne-elämästä

Vierailija
26.10.2012 |

Haluaisin ymmärtää, miten alkoholistiäitini tämän asian ajattelee.

Sanoo, että me lapset ja lapsenlapset ovat hänelle tärkeimpiä. Ja kyllä minä sen uskonkin, kun ajattelen onnellista lapsuuttani (äiti ei ollut vielä alkoholisoitunut). Mutta kun ei se näy teoissa.

Mitä siis ajattelee äiti/mummo, joka ei muista synttäreitä, tulee kännissä ristiäisiin, ei tule vaikka lupaa, jne jne? Tiedän ettei häntee sitä ilkeyttään, vaan alkoholismin takia, mutta siltikään ei voi ymmärtää ja aina se silti loukkaa.

Uskooko hän itse niihin selityksiin, että "ei päässyt mahataudin takia"?

Te jotka itse sen tiedätte, kertokaa miten hän sen päässään ajattelee.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti, narkki tai peliriippuvainen ei ole kiinnostunut muista ihmisista kuin vain ja ainoastaan harrastuksensa mahdollistajana. Jos peruu vierailuja tai tuhlaa rahat tai katoaa kuvioista niin aina voi vuodattaa krokotiilinkyyneleita ja sanoa etta kun tuo riippuvuus ja tauti jne ja samalla nauraa partaansa kuinka tyhmia toiset ovatkaan. Alkoholisti vain kokee olevansa niin paljon parempi kuin muut eika kykene tuntemaan empatiaa. Jos alkoholisti, narkki tai peliriippuvainen rakastaisi laheisiaan niin lopettaisi harrastuksensa. Parasta on kun tulkitset kaiken vain tahalliseksi vittuiluksi, niin se on tarkoitettukin.

Tämä on omakin kokemukseni joistain alkoholisteista eivätkä edes häpeä myöntää, että ajattelevat juuri näin kuin kerrot. Varsinkin se avoin halveksunta kaikkia muita kohtaan ja se,  miten alkoholistit on paljon parempia ihmisiä kuin muut, on ihan käsittämätöntä. Muita ihmisiä käytetään häikäilemättä hyväksi ja naureskellaan selän takana kun sitäkin tuli taas kusetettua ja olenpa nyt nerokas kun sain huijattua.

Vierailija
62/62 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi kaikille sairaille sanoa että ryhdistäydys nyt, kyllä sillä kipsatulla jalalla kävelee kun vain viitsii yrittää, turha vinkua mitään sairauksia sen paremmin syöpää kuin flunssaakaan. Azsennetta kehiin niin mitään sairautta ei olekaan.... Kun alkoholimi on SAIRAUS.

Jatkan vielä, että kukaan ei pakota sitä epileptikkoa kaatumaan kadulle, vaan kyllä se ihan itse sinne romahtaa, että saisi sääliä.

Itseasiassa pakottaa kun sillä on aivojen sähköissä vikaa. Sen sijaan moni toipunut alkoholisti voi sen todistaa, että kukaan ei sitä kättä käytä ryyppäämiseen kuin alkoholisti itse ja sitä voi hallita mielensä avulla. Toisin kuin epileptikko, joka ei kohtauksen tullen ole tajuissaan, alkoholisti on juodessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi