Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on tabu arvostella lihavia?

Vierailija
25.10.2012 |

Ihan samaa sakkia ovat mielestäni tupakoitsijoiden ja alkoholistien kanssa. Vaikka 30-vuotiaana läskinä olisikin vielä terve, niin edessä II-tyypin diabetes, sydän- ja verisuonisairaudet ja nivelrikko, joiden hoidosta suurin osa kaikista terveydenhuollon menoista kohdistuu. Kansa vaatii ilmaista ja laadukasta terveydenhoitoa ja kohoaa samaan aikaan kovalla vauhdilla!!!

Mitä tapahtuu 20 vuoden kuluttua, kun suuret ikäluokat ovat vanhuksia ja työikäisiä kohta puolet vähemmän heitä hoitamassa?

Miksi liiallista laihduttaa saa arvostella, mutta läskit ovat herkkähipiäisiä ihmisiä, jotka loukkaantuvat pienimmässätäkin ylipainon kritisoinnista?

Minullakin oli melkein 10 kiloa ylipainoa ennen lapsia. Lasten myötä mieheni kanssa keskustelimme, että meidän velvollisuus on näyttää lapsille hyvää esimerkkiä ja tarjota heille ravitsevaa ja terveellistä ruokaa. Lisäksi opettaa se, että liikunta kuuluu jokaisen ihmisen jokapäiväiseen elämään luonnollisena osana.

Itse jaksan todella paljon paremmin nyt kun lenkkeilen säännöllisesti ja syön terveellisesti. Olen parempi äiti, vaimo ja työntekijä. Mieheen on tullut iloa ja energiaa kun innostui myös liikunnasta ja ylimääräiset 10 kiloa suli pois.

BMI 20-25 on NORMAALI ja aikuiselle terve paino. Kaikki tuon yli ei ole terveellistä! Vaikka kuinka jaksatte jankuttaa, että olen onnellinen 100-kiloinen niin uskallan väittää, että olisit onnellisempi 60-kiloinen.

Tämän viestin pointti ei ole se, että normaalipaino takaa onnen. Haluan kysyä, miksi joku tietentahtoen haluaa olla lihava??? Ja miksi lihavuutta ei saisi kritisoida?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan en jaksa sitä syömisen tarkkailua.

Varo vaan, ettei satu omaan nilkkaan. Harvinaisen usein ne saavutetut kilot pamahtaa jossain vaiheessa takas.

Ainoa jonka arvostelua kuuntelen on hoikka lääkäri.

Vierailija
2/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap on saanut sellaisen käsityksen!! Ja miten niin se on tabu, siis niiden arvostelu. Jokapäivähän täällä saa niistä lukea. Kyllästymiseen asti. Ja en ole itse ylipainoinen, en tosin mikäään riukulaihakaan.

Ja väitän että lihavuus on yleistynyt 90-luvulta alkaen. On tullut jättipussikarkit, sipsit, yms. Samalla grilli ja pitsapaikat yleistyi. Itse en muista lapsena käyneeni KOSKAAN grilillä syömässä tai pitsalla, en edes reissussa olleena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan säkin kritisoit siinä, eikä kukaan tule sua kieltämään.

Oot aika hassu ja vähän pimeä. Kiva kuitenkin, että koet laihtumisesi parantaneen sinua äitinä, vaimona ja työntekijänä. Se selvästi teki sulle hyvää. Onneksi hoksasit laihduttaa!

Vierailija
4/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kauppakärryn sisällöstä päätellen. Tai siitä kun kahvilassa istutaan suupielet sokerissa, yök!!!

Kuntokeskuksessa kokee monia huvittavia hetkiä, kun kuuntelee ylipainoisten juttuja...

Vierailija
5/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se silti tarkoita että HALUAISI olla lihava. Ei kai kukaan halua olla syöpäsairaskaan vaikka sitä silti voi olla.

Ainakin kauppakärryn sisällöstä päätellen. Tai siitä kun kahvilassa istutaan suupielet sokerissa, yök!!!

Kuntokeskuksessa kokee monia huvittavia hetkiä, kun kuuntelee ylipainoisten juttuja...

Vierailija
6/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu, kuin lihava itse, ei niitä herkkuja sinne ostoskärryyn laita.

Vierailija
7/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi he ovat kasvattaneet suojakseen läskipanssarin. Heiltä puuttuu itsehillintää juuri samasta syystä. He eivät oikesti edes tahdo laihtua, joten miksi hillitäkään lihomista?!

Tämä on se vaiettu salaisuus.

Vierailija
8/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piste.

Mitä jos opettaisit sen lapsillesi? Samalla kuin senkin, että myös narkkareilla ja rapajuopoilla on ihmisarvo, jota väärät ja huonot elämäntapavalinnat eivät vie mihinkään.

Minun läskini, minun ongelmani. Kaikki arvostelijat voivat mennä itseensä ja keskittyä niihin omiin, yleensä huomattavasti mittavampiin ongelmiinsa.

Vierailija
9/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piste.

Mitä jos opettaisit sen lapsillesi? Samalla kuin senkin, että myös narkkareilla ja rapajuopoilla on ihmisarvo, jota väärät ja huonot elämäntapavalinnat eivät vie mihinkään.

Minun läskini, minun ongelmani. Kaikki arvostelijat voivat mennä itseensä ja keskittyä niihin omiin, yleensä huomattavasti mittavampiin ongelmiinsa.

Vierailija
10/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerään sinne kärryyn toisinaan niitä herkkuja. Mutta se minua kummastuttaa miten ketään kiinnostaa toisten ostoskäryjen sisältö! Onko teillä oikeasti niin tylsä elämä, vai himoitsetteko salaa niitä herkkuja?

Kukaan muu, kuin lihava itse, ei niitä herkkuja sinne ostoskärryyn laita.

Vierailija
11/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin meinasi tulla alkoholisti mutta loppupeleissä valitsin syömisen. Eli olen läheisriippuvainen ja kaikenlaiseen riippuvuuteen taipuvainen henkilö (ainoat asiat, joihin en jää jumiin, on oksentaminen ja liikunta). En tiedä onko keksitty keinoa, jolla riippuvuuksista paranee, yleensähän vaan parannutaan yhdestä ja siirrytään seuraavaan.

itse olen kokenut, että mieluummin olen ahmimishäiriöinen, kuin alkoholisti tai narkkari tai peliriippuvainen. Täsät on vähiten haittaa perheelle tai muillekaan paitsi itselleni.

Vierailija
12/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenellekään ei saa laukoa totuuksia päin naamaa?

Kukaan ei elä täydellistä elämää ja tee täydellisiä valintoja? Miksi tätä ei saisi heille mennä sanomaan?

Miksi ihmisiä ei saa kritisoida?

Vierailija
13/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin meinasi tulla alkoholisti mutta loppupeleissä valitsin syömisen. Eli olen läheisriippuvainen ja kaikenlaiseen riippuvuuteen taipuvainen henkilö (ainoat asiat, joihin en jää jumiin, on oksentaminen ja liikunta). En tiedä onko keksitty keinoa, jolla riippuvuuksista paranee, yleensähän vaan parannutaan yhdestä ja siirrytään seuraavaan. itse olen kokenut, että mieluummin olen ahmimishäiriöinen, kuin alkoholisti tai narkkari tai peliriippuvainen. Täsät on vähiten haittaa perheelle tai muillekaan paitsi itselleni.

on yleensä aina johonkin asiaan koukussa, joko liikuntaan, juomiseen, huumeisiin tai syömiseen.

Vierailija
14/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas ns. läskit, joihin moni ap:n tapaan laskee jo BMI 25 ylöspäin, ovat nykyisin täysin vapaata riistaa jota saa vapaasti suorastaan pilkata.

Itsekin olen sitten "läski", painoindeksini on nimittäin 27, ikää 40 v. Ja minä kyllä tahdon vapaasta tahdostani olla tällainen kaamea ihravuori. En kyllä kovin lihavalta näytä, jos nyt en timmiltäkään. Ihan sopivalta keski-ikäiseksi naiseksi. Näillä painoindekseillä alle 30 ei vielä merkittävästi nouse edes sairaukien riskit, joten turha perustella pilkkaamista sillä. Minä kuitenkin mieluummin pidän nykyisen painoni ja nautin elämästä herkutellen kuin kituuttaen laihdutan itseni luuviuluksi.

Vierailija
15/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne SINUN läskit eivät ole vain SINUN ongelma vaan yhteiskunnan, joka joutuu niistä maksamaan!!! Puolet suomalaisista on lihavia, herätkää!!! Täällä ei kohta todellakaan nautita ilmaisesta terveydenhuollosta!

Olen tässä asiassa täysin samaa mieltä AP:n kanssa! Ja sinä ne läskiksi siirrät myös jälkeläisillesi. Lihavalla on paljon todennäköisemmin lihava lapsi kuin laihalla.

En mä halua, että suurin osa mun verovaroista menee läskien polviproteeseihin, diabeteslääkkeisiin jne.

Tuntekaa nyt edes jotain yhteiskunnallista vastuuta myös läskeistänne. Ja tämä ketju todisti kyllä tuon herkkähipiäisyyden täysin todeksi.

Vierailija
16/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne SINUN läskit eivät ole vain SINUN ongelma vaan yhteiskunnan, joka joutuu niistä maksamaan!!! Puolet suomalaisista on lihavia, herätkää!!! Täällä ei kohta todellakaan nautita ilmaisesta terveydenhuollosta!

Olen tässä asiassa täysin samaa mieltä AP:n kanssa! Ja sinä ne läskiksi siirrät myös jälkeläisillesi. Lihavalla on paljon todennäköisemmin lihava lapsi kuin laihalla.

En mä halua, että suurin osa mun verovaroista menee läskien polviproteeseihin, diabeteslääkkeisiin jne.

Tuntekaa nyt edes jotain yhteiskunnallista vastuuta myös läskeistänne. Ja tämä ketju todisti kyllä tuon herkkähipiäisyyden täysin todeksi.

Vierailija
17/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut huomauttelevat jo pikkasen pyöreillekin ihmisille heidän painostaan, vaikka heidän painonsa ei olisikaan terveysriski. (ja samalla tämä töksäyttelijä polttaa itse ketjua posket lommoilla).

Vierailija
18/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun verorahat ja minun verorahat! Siksi kai me niitä maksetaan että kustannetaan omaa hoitoa, tukea yms.

Ymmärrän kyllä terveyssyyt, mutta niin monta muutakin asiaa pitäisi alkaa samalla periaatteella lopettamaan. Siksi että siihen haaskaataan verorahoja. mm. jokainen tupakanpolttaja, alkoholisti, narkki, kodinhoitotuella kotona oleva, sosiaalihuollon piirissä olevat perheet jne jne.. lista on loputon. Mutta jokainen meistä maksaa myös veroa.

Vierailija
19/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lievästi tai hiukan enemmänkin ylipainoiset ( ei siis lihavat) elävät terveempinä kuin hoikat ja tarvitsevat vähemmän lääkärin palveluja.

Ja ihan omakohtaista kokemusta on työkaverista joka on joutunut olemaan usein pitkillä sairauslomilla osteoporoosin takai, koska sen selkäranka on osin vaurioitunut, Nainen on 41 v ja tikkulaiha, epäilen itse anorektikoksi.

Vierailija
20/40 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lievästi tai hiukan enemmänkin ylipainoiset ( ei siis lihavat) elävät terveempinä kuin hoikat ja tarvitsevat vähemmän lääkärin palveluja. Ja ihan omakohtaista kokemusta on työkaverista joka on joutunut olemaan usein pitkillä sairauslomilla osteoporoosin takai, koska sen selkäranka on osin vaurioitunut, Nainen on 41 v ja tikkulaiha, epäilen itse anorektikoksi.

laihat naiset. Myös nuorista naisista anorektikot kärsivät osteoporoosista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan