ukko syötti kastikkeet iltapalaksi
Jumankekka sentään! Jätin hellalle jäähtymään kanakastikkeen ja lähdin omaan menooni. Sanoin miehelle, että ollaan syöty kunnon ruoka neljältä, joten iltapalalla ei ole kiire. Oli niin kiva mieli: huomisen ruoka lähes valmiina ja iltapalasuunnitelmat selkeinä. Ja ihana pikkuhetki omaa aikaa...
Ja kun tulin kotiin, niin kattilan pohjalla oli enää hajut. Se syötti kanakastikkeen iltapalalla!!! Ei ollut kuulemma kuulutkaan että olin sanonut, vaan syötti iltapalan puoli seiska kuten aina. ja kun se keitto oli siinä kerta valmiiina, niin sitä sitten.
Ei keitto, vaan kastike!!! Se ei erota niitä :O
Syödään sitten pikapitsaa huomenna (lapset tykkää kyllä) kun päästään aamupäivän asiointikierrokselta kotiin kiukkunälkäisinä. Kilahdin kyllä ihan täysin.
Kommentit (48)
"Sanoin miehelle, että ollaan syöty kunnon ruoka neljältä, joten iltapalalla ei ole kiire"
Ja lapset sanoneet miehelle, että heillä on nälkä ja mies antanut sen mitä on käden ulottuvilla.
aivan samalla tavalla, mutta nyt on vaan niin hyvä jeesustella ja kiillottaa omaa sädekehäänsä & mieltään koneella roikkumisesta ;)
Viesti 20 vei sanat suustani :) Mä niin ymmärrän ap:n tunnetilan. Itsekin harrastan tuota, että teen ennen hektistä päivää edellisiltana ruoan jo valmiiksi. Ihanaa tietää kiireessä, että on hyvä ruoka odottamassa valmiina. Mä käytän nykyään PostIt-lappuja merkkaamaan tiettyyn tarkoitukseen olevia ruokia - mieheni on ilmeisesti sukua ap:n ja 20:n miehille ;)
Ja jogurtteihin pitää kirjoittaa oma nimi päälle. Ostan töihin evääksi koko viikon jogurtit kerralla ja ostan siis tuplamäärän että miehelle on tasapuolisuuden nimissä samat jogurtit myös. Mutta ellen merkkaa omiani, mies syö jääkaapista KAIKKI (minunkin) jogurtit parissa päivässä. Kiva huomata aamulla töihin lähtiessä, että ei olekaan mitään evääksi. Välillä olen ostanut tahallaan itselleni miehen inhokkijogurtteja (kirsikka tms), että säästyisin siltä iänikuiselta merkkaamiselta.
Ja näihin kommentteihin, että "jos lapsilla oli nälkä, niin hyvä että söivät kastikkeen" toteaisin, että totta helvetissä niillä lapsilla kuuluukin olla vähän nälkä iltapala-aikaan, mutta silloin syödään ILTAPALAA ei päivällistä. Vai annatteko omille lapsille aina jotakin lihakastiketta, kun valittavat nälkää?! Siis joka aterialla?! Eri aterioiden välillä on eroja siitä syystä, että tullaan syöneeksi vaihtelevampaa ruokaa.
Ja kyllä, provosoiduin myös kanakastike-ihmettelyistä. Meillä tehdään useinkin kanakastiketta, koska kaikki tykkäävät siitä. Eli lisään kanojen päälle tuorejuustoa tai sulatejuustoa ja vettä, tai pelkkää ruokakermaa. Yleensä lopuksi päälle vielä jotakin yrttejä. Ja oikein hyvää on. Teen jopa parjattua viillokkia välillä, että lapset oppisivat syömään mahdollisimman erilaisia ruokia.
aivan samalla tavalla, mutta nyt on vaan niin hyvä jeesustella ja kiillottaa omaa sädekehäänsä & mieltään koneella roikkumisesta ;)
Hienoa, että SINÄ ole läsnä, kuuntelet, tarjoat aitoa tukea ja empatiaa. Mitali tulee postissa.
On paljon hauskempaa käydä joukolla kimppuun ja arvostelemaan, tuomitsemaan, piikittelemään ja kertomaan, miten itse tietää hemmetisti paremmin kaiken.
mun insinöörimies on vaan niin hajamielinen ja tietokoneaddikti, että tuollaisessa tilanteessa jos en itse ole lapsia ruokkimassa, lapsset saisivat ihan vapaasti valittaa nälkäänsä ja mies istuisi vaan tietokoneella ja hokisi lapsille hermostuneesti "hiljaa, ihan kohta" (mutta se kohta tulisi joskus puolenyön aikaan jos koskaan).
Meillä on kaksi jääkaappia. Toinen on miehen, johon ei ole lupa minun ja lasten koskea.
Ja sanotaan, että miehillä on putkiaivot... Mutta kummasti, kun mies ottaa arkista vastuuta heiltä löytyy myös innovaatiota sen sujumiseen.
Ja sanotaan, että miehillä on putkiaivot... Mutta kummasti, kun mies ottaa arkista vastuuta heiltä löytyy myös innovaatiota sen sujumiseen.
Jos arvon rouvat hoitaa kaiken kokkaamisen ja pyykinpesun jne., niin eihän ne miestä kiinnosta tuon taivaallista. Ja sitten täällä tilitetään kun isäntä on pessyt lakanat 40C pesuohjelmalla. Siis voi vittu kun maailma on pilalla.
Vaikka sanotaan, että miehillä on putkiaivot, niin naisilla on jotain rusettia. Millään ei voi muuten ottaa pultteja tuollaisesta asiasta. Siis kuten ruoka tai pyykinpesu. Tässäkin AP:n tapauksessa kaikki on hyvin. Lapset on ruokittu ja isäntä on tyytyväinen. Älä perkule tee sitä ruokaa jos sitä ei saa kerran syödä. Tai kirjoita siihen lappu "ÄLÄ OTA".
Tässä alkaa pikku hiljaa ehkä pikkaisen ymmärtämään naisten ajatuksen juoksua. Mutta edelleen en ymmärrä miten voi kilahtaa tuollaisesta asiasta :)
Mitäs jos se sun kastike siellä kattilassa näytti ihan kanakeitolta :D
Niin ja mikä ihme siinä on, ettei naiset voi antaa selkeitä ohjeita. Eli olisi sanonut suoraan, että huomisen ruoka on hellalla jäähtymässä. Syökää jotain muuta iltapalaksi. Ei miehet osaa jumankauta lukea naisten sekavia ajatuksia.