Vihreä Tee -kapselit: mitä hyötyä niistä on?! :o
Valottakaahan mulle idiootille hieman: mitä hyötyä ja terveysvaikutuksia vihreä tee -kapseleilla on? Käyttääkö täällä joku niitä säännöllisesti?
Kiinteyttävät ainakin mainoslupauksensa mukaisesti, mutta miten ihmeessä? Mihin tämä kiinteytys oikein perustuu? Mitä muita suotuisia vaikutuksia näistä kapseleista on? Tai mitä ei-niin-myönteisiä?
Kommentit (25)
Niin saa lämmintä juotavaa, nestettä noin ylipäänsä ja samalla vihreän teen hyvät ominaisuudet. Juon helposti 1-1,5 litraa päivässä. Luomuna mielellään!
vain pitäisi juoda niin tolkuttomasti että samoihin määriin päästäisiin kuin pillerillä.
Minulle ei huonoa oloa tule, vaikka otankin ennen aamupalaa, mutta varmasti yleistä on että tulee....
Siis kysehän on siitä, ettei kukaan pysty juomaan vihreää teetä niin paljoa että saisi samat tai lähellekään samat terveysvaikutukset kuin parista tehokapselista. Katekiinien ja flavonoidien terveysvaikutuksista löytyy netistä tietoa sivukaupalla.
Kiinteytyksestä sitten... Ehkä kyse on paremminkin siitä, että tietyt tuotteet tehostavat elimistön aineenvaihduntaa ja piristävät jolloin perusenergiankulutuskin kasvaa. Tehostuuhan laihdutuskin tiettyjä ruoka-aineita suosimalla.
Olen syönyt Prevesan vihreä tee - kapseleita nyt viidettä päivää, kaksi kapselia päivässä. Lisäksi öisin olen käyttänyt jalkapohjissa Detox -puhdistuslaastareita. Ruokaan kiinnittänyt sen verran huomiota että se on ollut kuitu -ja kasvispitoista eikä hiilarihöttöistä. Energiaa tällä mammalomalaisella piisaa sen verran, että olen jaksanut käydä päivittäin joko lenkillä (sauvakävelyä/vaunujen kanssa), kuntosalilla tai uimassa. Kuntoillut olen nyt aktiivisesti lokakuun alusta.
Sen jälkeen kun aloin nappaamaan tee-kapseleita, eli viisi päivää sitten, on vyötärönympärykseni muuttunut 84 cm -> 77 cm. Muutos on kaiketi sekä liikunnan, ravinnon ja lisäravinteiden yhteistulos. Mutta olen kyllä hyvin tyytyväinen :)
Onhan niissä kofeiinia. toiset ei voi ottaa tyhjään mahaan koska oksettaa tai tulee kiire vessaan. kuulemma auttaa rasvanpoltossa ja piristää. toisen maha ei kestä toisen kestää. kannattaa eka kertaa kyllä kokeilla kotona kun ei voi tietää miten maha reagoi. kofeiiniinkin ihmiset reagoi niin eri tavalla. ja kahviakaan kaikki ei voi vetää tyhjään napaan.
Voi olla myös haittaa, ja PALJON! Nimittäin kapselit voivat haitata oikeiden lääkeaineiden toimintaa.
"Science News -sivusto uutisoi juuri vihreän teen ikävän haittapuolen. Vihreää teetä mainostetaan terveysväittämin, mutta sen sisältämät katekiinit häiritsevät verenpainelääkityksen imeytymistä elimistöön. Kahden päivittäisen teekupillisen nauttiminen laski japanilaistutkimuksessa veren lääkepitoisuuden niinkin alas kuin 24 prosenttiin halutusta.
Vihreää teetä nautitaan paitsi juomana, myös kapseleina. Teeuutekapseleissa katekiinipitoisuus on paljon suurempi kuin juomana nautitussa teessä, mutta niitä ei tutkimuksessa vielä ollut mukana. Oletettavasti niiden vaikutus on juomaa vahvempi."
"Onko joku saanut vihreätee kapseleista vauhtia vatsan toimintaan? t.ummessa-taas-kerran"
Voin suositella juuri tuohon vaivaan. Itellä suolentoiminta niin helkkarin hidasta kuiduista ja vedestä huolimatta. Kapselin kun otan niin ei mene kauaa kun autuus iskee :)
Maksa-arvot saa ainakin paukkumaan noilla tableteilla ja kapseleilla.
Onko joku saanut vihreätee kapseleista vauhtia vatsan toimintaan? t.ummessa-taas-kerran
olkaa varovaisia
Ne poistaa ainakin nestettä kehosta koska siinä on kofeiinia. Elimistö siis kuivuu. Ne tehostaa kyllä sitä aineenvaihduntaa ja siihen varmaan perustuu se laihdutusväite. Polyfenolit on toki tosi terveellisiä ja niillä on antioksidanttisia vaikutuksia mutta itseäni pelottaa tuo kofeiinin määrä, paljonkohan se on per pilleri? Mä en ainakaan joisi kofeiinia kahvin muodossa tuon lisäksi jos en tietäisi paljonko sitä noissa pilleireissä on. Kofeiini on oikeasti aikamoinen myrkky...
Käytin kauan aikaa sitten vihreä tee kapseleita alentamaan kolestrolia. Aikaa lääkäri antoi liian vähän, joten menin luontaistuotekauppaan ja ostin vihreätee-kapseleita. Käytin niitä tupla-annoksen päivässä ajan vähyyden takia. Kolestrooli laski huimasti, mutta saman teki toiseen suuntaan maksa-arvot. Tapauksen yhteydessä kuulin myös nuoresta tytöstä, joka joi 3 litraa vihreää teetä päivässä (siis kuitenkin liian paljon) ja lääkäri ihmetteli hänen maksa-arvojensa korkeutta aikansa, kunnes selvisi tytön vihreän teen käyttömäärä. Vihreä tee on terveellistä ja suositeltavaa normaalisti käytettynä ja purkissa olevien ohjeiden mukaan. Minä pääsin korkea-maksa-arvo-pannasta käytyäni uudelleen maksa-arvo kokeissa kolmen kuukauden päästä oman terveydenhoitajani kehoituksesta.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/307732a1-e7d2-467a-a4e1-5ab4a98a2871
Hitsi ostin ja olen syönyt muutamia, en uskalla ottaa sitten enää:(
Miksi näitä myydään??!??
Kiinteyttävät ainakin, don't know how. Sisältää vihreäteeuutetta, kofeiinia, katekiineja, EGCG:ta...
Oletan et kapseleita käyttämällä saa samat terveysvaikutukset kuin vihreätä teetä juomalla, mutta ainoastaan tehokkaammassa ja tiiviimmässä muodossa.
Mulle hlökohtaisesti tulee tosi pahoinvoiva olo kun Leaderin vahvoja kapseleita nappaan. Tuntuu että koko vatsa kääntyy ylösalaisin ja etoo. Piristävät myös aivan järkyttävästi. Kannattaa napata aamulla jos kärsii väsymyksestä, olo on kuin sähköjäniksellä seuraavat tunnit.