Voisitko ajella ostavasi ruoat netistä?
Tuli tuosta automarket-ketjusta mieleen. Että jos voisi napsutella netistä ruokaostokset ja sitten ne tuotaisiin kotiovelle. Siis ei yhtä maitopurkkia vaan sellaiset ostokset, mitä tuolla automarkethelvistä ostetaan täysi kärryllinen.
Kommentit (34)
En esim. Alepan valikoimalla ja hinnoilla kuten alueellani on mahdollista. Alepa on meillä se kalliimpi lähikauppa johon mennään kun on pakko, valikoima ja hinnat ei houkuta pätkääkään muuta kuin pakon alla.
Prisman valikoimasta ja hinnoilla voisin tilatakin, sinne kun on hankalampi matka viikko-ostoksia tekemään. Saavat sitten kyllä meidän perheestä vakiasiakkaan kun toiminta on kehittynyt parempaan suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2012 klo 11:51"]
Esim. tuorevihanneksi ja hedelmiä en haluaisi, olen aika tarkka niiden valinnassa ja haluan valita ne yksilöt mitä ostan itse. Ja saatan jättää koko vihanneslajin ostamatta jos ne ei näytä oikein hyviltä sinä päivänä tiskissä - nettikaupassahan näin ei voisi tehdä. Samoin leivästä ja leikkeleistä ja esim. kalasta haluan itse nähdä ostamani ja valita.
Toisaalta sitten taas erilaisia pakattuja vakiotuotteita tyyliin maidot, pakatut leikkeleet, jauhot, munat jne voisin hyvinkin ostaa netistä.
[/quote]Kasvisten vuoksi juuri voisin tilata ruuat netin kautta. Ällöttää että joku rantusteleva valikoija on paskasine sormineen läminyt kaikki hedelmät läpi valikoidessaan parhaat.
Ajatus siitä ilahduttaa että hedelmät olisi poimittu laatiosta, jota ei ole pengottu läpi moneen kertaan.
Ruuan nettimyynti ei ole lyönyt läpi muutamasta syystä.
Ensinnäkin työ ja liikkuminen on Suomessa kallista, joten tuotteiden kerääminen ja kotiin toimittaminen tulee kalliiksi. Ja se tuntuu kalliilta kun sen joutuu maksamaan erillisellä rivillä laskussa, sen sijaan kun pitää itse autoa, tankkaa kerran viikossa ja käyttää kauppareissuun 1,5h niin se ei tunnu kalliilta, vaikka voi olla kalliimpaa.
Ruokalistan tekeminen ja tilaaminen koetaan työlääksi, on helpompi mennä kauppaan ja muistella siellä mitä pitäisi ostaa ja ehkä samalla suunnitella viikon ruokalistaa, kun näkee mitä on tarjouksessa jne.
Toimitusten kotiin tilaaminen sopii ihmiselle joka on aina kotona odottamassa tilausta. Mutta kun ihmisillä on aika paljon menoja, joten kotiin toimittaminen ei ole välttämättä kovin kätevää. Voisi olla kätevämpää koukata töistä tulessa jonku noutopisteen kautta, josta saisi edeltä tilatut ostokset suoraan autoonsa. Toisaalta jos pitää ajaa jonku noutopisteen kautta, niin melkein samalla vaivalla käy kaupassa keräämässä itse tavaransa.
Ihmiset myös haluavat valikoida itse ostoksensa, paras leipäpussihan on aina alemmassa leipälaatikossa ja paras maitopurkki takarivissä.
Ostaminen on lisäksi kivaa, sitä ei haluta ulkoistaa.
Odottelen sitä aikaa että äly siirtyy puhelimista ja viihdelaitteista muihin kodinkoneisiin. Sitten kun älypuhelimeni kertoo mitä meillä on jääkaapissa ja mitä sieltä puuttuu, voisin hyvinkin hoitaa puuttuvien tuotteiden tilauksen netistä.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2012 klo 11:48"]
Tuli tuosta automarket-ketjusta mieleen. Että jos voisi napsutella netistä ruokaostokset ja sitten ne tuotaisiin kotiovelle. Siis ei yhtä maitopurkkia vaan sellaiset ostokset, mitä tuolla automarkethelvistä ostetaan täysi kärryllinen.
[/quote]
Olen tehnyt tuota paljonkin. Suosittelen. Miksi muuten niin edistyksellisessä Suomess ei ole tuota vaihtoehtoa?
[/quote]
Samaa olen ihmetellyt, Briteissa kaikki supermarketit toimittavat ostokset suoraan keittioon useinmiten ilmaiseksi. Mahtavaa palvelua.
[/quote]Minkä marketin ootte Briteissä asuneet kokeneet parhaaksi tilatessa? Itse pohdin Waitrosen ja Sainsburyn välillä. Ja ehkä Ocadoo kannatais kokeilla, niillä kai isoin valikoima.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2012 klo 11:51"]
Esim. tuorevihanneksi ja hedelmiä en haluaisi, olen aika tarkka niiden valinnassa ja haluan valita ne yksilöt mitä ostan itse. Ja saatan jättää koko vihanneslajin ostamatta jos ne ei näytä oikein hyviltä sinä päivänä tiskissä - nettikaupassahan näin ei voisi tehdä. Samoin leivästä ja leikkeleistä ja esim. kalasta haluan itse nähdä ostamani ja valita.
Toisaalta sitten taas erilaisia pakattuja vakiotuotteita tyyliin maidot, pakatut leikkeleet, jauhot, munat jne voisin hyvinkin ostaa netistä.
[/quote]Kasvisten vuoksi juuri voisin tilata ruuat netin kautta. Ällöttää että joku rantusteleva valikoija on paskasine sormineen läminyt kaikki hedelmät läpi valikoidessaan parhaat.
Ajatus siitä ilahduttaa että hedelmät olisi poimittu laatiosta, jota ei ole pengottu läpi moneen kertaan.
[/quote]
Jos kauppa olisi Lidl niin vastaus on kyllä. Jos edes sais ne perustuotteet niin se jo helpottais elämää. Eli viikottainen vakio toimitus
En tilaisi yksittäisiä tuotteita mutta sellainen ateriapalvelu olisi mielenkiintoista kokeilla missä on valmiit reseptit ja niihin tarvittavat ruoka-aineet kotiin kuljetettuina.
Tulisi vaihtelua ruokiin eikä tarvitsisi itse miettiä ruokalistaa ja haeskella tavaroita markettien käytävillä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 11:18"]
En tilaisi yksittäisiä tuotteita mutta sellainen ateriapalvelu olisi mielenkiintoista kokeilla missä on valmiit reseptit ja niihin tarvittavat ruoka-aineet kotiin kuljetettuina.
Tulisi vaihtelua ruokiin eikä tarvitsisi itse miettiä ruokalistaa ja haeskella tavaroita markettien käytävillä. itse kokeilin tätä, mutta oli sen verran kallis enkä viitsinyt jatkaa
[/quote]
Minä, seitsemän lapsen äiti, ostan nykyään kerran kuussa hävettävän ison määrän ruokaa kotiin Prisman kauppakassin avulla. Meillä on ruokavarastoja, pakastimia ja isot jääkaapit. Tilaan kerralla 10-20 kassillista ruokaa kotiin. Miettikää, kuinka paljon sen keräämiseen ja kantamiseen menisi aikaa pitkin kuukautta. Kukaan ei jaksa tuoda sitä kerralla ja näin tulee käytyä melkeinpä joka päivä kaupassa. Maitoakin menee vähintään 3 litraa päivässä. Nyt ostan vähän kalliimpaa UHT-maitoa, mutta sehän säilyy huoneenlämmössäkin.
Kyllä ne kantavat pojat aina vähän hymyilevät ja puuskuttavat, mutta minulta ei mene enää kauppareissuihin aikaa. Toki pitää jotain tuoretuotteita käydä hakemassa, mutta se kamala maitopurkkien, jauhojen ja murojen kantaminen loppui. Voi tilata kerralla isot WC-paperi- ja talouspaperierät koko kuukaudeksi.
Klik-klik vaan kotisohvalla ja aamulla pojat tuo taas tavarat kotiin.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2012 klo 11:48"]
[/quote]
Olen tehnyt tuota paljonkin. Suosittelen. Miksi muuten niin edistyksellisessä Suomess ei ole tuota vaihtoehtoa?
[/quote]
Samaa olen ihmetellyt, Briteissa kaikki supermarketit toimittavat ostokset suoraan keittioon useinmiten ilmaiseksi. Mahtavaa palvelua.
[/quote]Minkä marketin ootte Briteissä asuneet kokeneet parhaaksi tilatessa? Itse pohdin Waitrosen ja Sainsburyn välillä. Ja ehkä Ocadoo kannatais kokeilla, niillä kai isoin valikoima.
[/quote]
Ocadolta saa salmiakkia, turkinpippureita, sekä muita suomalaisia/ruotsalaisia herkkuja. Hieman kalliimpi kuin Sainsbury. Ocadolla on Waitrosen tuotteet. Itse olen kokeillut sainsburyn, tescon ja ocadon. Hyvä palvelu kaikilla.
Ystäväni on 3 lapsen äiti ja heille tulee kassi joka maanantai-ilta.
Käyvät kaupassa hakemassa täydennystä kerran viikossa.
Kauppa ei ole edukas mutta hyvä valikoima ja hyvä palvelu.
Ruokalasku on tippunut koska ei tee yhtään heräteostoksia ja aikaa säästyy.
Naapurin lapsi on Alepassa töissä, mm kerää näitä ostoksia. Hän ottaa listat aamulla ulos ennen kaupan avaamista ja tällöin vihannekset ja hedelmät ovat parhaimmillaan. Heillä tilausasiakkaat saavat parhaimmat yksilöt ja saavat jatkuvasti siitä kiitosta.
Uusi, edullinen, nopea ruoka kotiin netista
tavaraverkko.com
En. Haluan päästä valitsemaan ruokani itse.