Olen onnekseni löytänyt vaimokseni uranaisen joka haluaa edetä ja yletä ja tienaa
vuosi vuodelta paremmin. Tuen vaimoani ja hänen uraansa sataprosenttisesti ja mahdollistan hänen pyrkimyksensä tekemällä kotityöt ja passaamalla häntä kuin kuningatarta - joka hän minulle onkin.
Itse en käy enää työssä (ennen toimin IT-alalla, ohjelmoijana ja systeemisuunnittelijana, mutta jättäydyin pois töistä - itse asiassa vaimoni aloitteesta - koska palkkaani ei enää varsinaisesti tarvittu mihinkään ts. "minulle oli enemmän käyttöä kotona") vaikka meillä ei ole lapsia.
Päivisin harrastan omia juttujani (urheilen, käyn moikkaamassa kavereita esim. lounasravintoloissa jne.), luen, kuuntelen musiikkia ja teen kotitöitä, ja kun vaimo tulee illalla kotiin, häntä odottaa hellä mutta määrätietoinen hieronta ja herkullinen illallinen, jollemme rakastele jo ennen niitä.
Vaimoni on järjestelyihimme erittäin tyytyväinen, samoin minä. Silti olen huomannut, että joitakin tuttujamme, ystäviämme ja sukulaisiamme häiritsee aika isosti tämä meidän kuviomme, joka siis toimii meidän omalta kannaltamme aivan täydellisesti, eli kumpikin saa juuri sitä mitä haluaa ja ristiriitoja ei ole minkään asian suhteen.
Miten sinä suhtaudut meidän kuvioomme? Perustele myös. Minua jossain määrin kiinnostaa varsinkin se, jos meidän tapamme elää jostain syystä häiritsee sinua, koska en itse oikein ymmärrä että mikä tässä tarkalleen ottaen joitain ihmisiä näyttää häiritsevän, ja jopa raivostuttavan.
t. onnellisen naisen onnellinen mies, 32 v.
Kommentit (36)
Minä tuen myös mieheni uraa, että saan nauttia elämästä. Se on minun elämän punainen lanka. kivaahan tämä on.
yhtään mitenkään, en tajua???
Jokainen tekee kuten itse tuntee hyväksi eikä siihen mitään suhtautumisia tarvita.
tai teille tulee ero? Miten eläkkeesi käy, oletteko säästäneet sinulle erillistä eläkevakuutusta? Entä riittääkö tuo sinulle elämän sisällöksi? Eikö harmita olla vaimostasi riippuvainen, taloudellisesti ja muutenkin?
Elätte molemmat elämää tyytyväisinä yhdessä. Saatte toteuttaa itseänne ja samalla kuitenkin sovitte keskenänne todella hyvin yhteen.
Ei minua ainakaan mikään tuossa häiritse. Päinvastoin. Yhtä hyvää jatkoa toivotellen!
N37
miten sinulle käy jos vaimosi jättää sinut? Onko teillä avioehto? Entä tuleva mitätön eläkkeesi?
Eikö ole tylsää olla kotona kun ei edes lapsia seurana kun muut käy töissä? Käytkö lounaalla työssäolijoiden kanssa? En ihan usko tähän...kun myöhemmin haluat töihin miltä cv näyttää..entä eläke?
tai teille tulee ero? Miten eläkkeesi käy, oletteko säästäneet sinulle erillistä eläkevakuutusta? Entä riittääkö tuo sinulle elämän sisällöksi? Eikö harmita olla vaimostasi riippuvainen, taloudellisesti ja muutenkin?
Luuletko, että tämä meidän eläkejärjestelmämme on vielä pystyssä 30-40 vuoden päästä, kun Herra 32 jää eläkkeelle? Minä en luule.
Ymmärrän sua hyvin. Meillä vain kaksi lastakin.
Huolehditaan eläkkeestäsi? Aiotteko tehdä lapsia?
T. Kotirouva
Ulkopuolisia ehkä häiritsee, jos liittonne ei ulospäin täytä ns. normaaleja, yleisiä kriteereitä tyyliin nainen kotona, mies työssä (vaikka tuskin sekään mitenkään kovin yleinen on enää nykyisin).
Minua itseäni ei hirveästi kiinnosta muiden liitot, mutta pidän avainasiana sitä, että teidän tarpeenne vastaavat toisiaan. Minä ja mieheni olemme puolestamme joutuneet työstämään omia tarpeitamme ja tavoitteitamme ja siihen meni jokunen vuosi, mutta nyt tarpeemme ovat tasapainossa ja onni vallitsee. Eli lopputulema sama kuin teillä, mutta vaikeamman kautta.
Onnea ja pitkää ikää liitollenne!
Onhan tulevaisuutesi turvattu, vaikka nainen sattuisi kyllästymään sinuun?
En ole koskaan tavannut tuollaista paria, joten aika harvinainenhan järjestelynne lienee. Mutta ei se minua häiritse.
Luuletko, että tämä meidän eläkejärjestelmämme on vielä pystyssä 30-40 vuoden päästä, kun Herra 32 jää eläkkeelle? Minä en luule.
mitä av-mammulit eivät oivalla koskaan: eläkevakuutus on pankkien keksimä rahastuskeino josta sen maksaja ei tule koskaan hyötymään.
mutta jotenkin helpompi kai miehen kohdalla.... Siis se että en ymmärrä miten jollekulle voi riittää elämänsisällöksi pelkkä koti ja hengaaminen? Ok, ymmärrän muutaman vuoden ja erityistilanteet, mutta että joku ihan vapaaehtoisesti jättäytyy kotiin... ei mene jakeluun.
T: uraäiti, jonka mies on pienipalkkainen eikä niitä rahoja tarvita perheen elättämiseen, mutta ero tulisi jos jäisi sohvalle makaamaan huvikseen vaan
Huomaa tyylistä. Eli taitaa olla provo.
Hauska teoreettinen pohdinta joka tapauksessa.
Mulle on täysin yhdentekevää muiden tekemät ratkaisut.
Meillä on tilanne toisin päin, tosin lapsia on. Nautin elämästä, samoin mieheni. Meillä ei ole juurikaan stressiä eikä kiirettä. Kaikki on tyytyväisiä, se on pääasia. Olen kiitollinen että on mahdollisuus tällaiseen elämään.
Ei ehkä nykymuodossaan, mutta en usko ettemme pääsisi millään tavalla hyötymään maksamistamme eläkemaksuista.
Mutta tämä nyt on epäoleellista sinänsä, pointti on se että ap:lla ei ole omaa rahaa ja hän ei näin ollen pysty myöskään itse säästämään tulevia eläkepäiviään varten.
Ja voisin lisätä että minua ei haittaa muiden parien järjestelyt, vaikka myönnänkin etten oikein ymmärrä ap:n kaltaisia ihmisiä. Minusta jokaisella aikuisella pitäisi olla omaa rahaa ja jonkinlainen varasuunnitelma sen varalle, jos puoliso syystä tai toisesta poistuu elämästä. Toki tilanteita on monia ja joskus riippuvuus on väistämätöntä, mutta miksi pyrkiä sellaiseen tilanteeseen ehdoin tahdoin.
Sorry, mutta ei ole miehen kirjoittamaa tekstiä. Ja mä kyllä tiedän.
Aloittaja tainnut lueskella vähän liikaa jotain Harlekiineja (vissiin maannut sohvalla, kun mies on ollut töissä ja sormetellut menemään haaveillen jostain tällaisesta).
Mikä aloittaja on mies ja tosissaan, niin vastaan: Heti takas töihin ja lopeta se muiden rahoilla loisiminen, perkele! Tässä valtakunnassa ei ole sopivaa "vaan olla" vaikka rahaa olis miljardi!
Minäkin olisin, musta on epäreilua, että jotkut vaan saavat olla kotona. Varsinkin jos ei ole edes lapsia. Minäkin haluan!!