Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon autatte 3.luokkalaista läksyjen teossa?

Vierailija
02.10.2012 |

Tuntuu että välillä meillä menee lapsen kanssa koko ilta läksyjä tehdessä kun ei vaan osaa tehdä itse (esim. ympäristötiedon sanalliset tehtävät).

Lapsi on kuitenkin ihan hyvä koulussa, esim. matikan tehtävistä suoriutuu hyvin, koulussa ja kotona.

Iltaisin pitäisi harjoitella tällä hetkellä kertotaulujakin ja englannin sanoja mutta aika ei vaan riitä :(

Eilenkin läksyinä oli äidinkielen kirjasta tehtäviä, kirjoitusvihkotehtäviä, matikan tehtäviä sivullinen, kaksi sivua ympäristötiedon tehtäviä + kertotaulun harjoittelua.

Erän ystäväni sanoi (jolla samanikäinen poika) että itse näen vaan liikaa vaivaa läksyjen suhteen että kun muutaman kerran vastaa väärin tai kirjottaa ihan hölynpölyvastauksia niin siinäpä kuulemma oppii !?

Mutta itse ajattelen että haluan auttaa lasta jotta hän samalla oppisi tekemään esim. sanallisia vastauksia ja tajuaisi että kaikki vastaukset löytyy kirjasta ja välttämään sitä ettei kaikki aika mene tunnilla siihen että pyyhitään vääriä vastauksia ja korjauksia.

Mites te muut?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuon ikäiseltä lähinnä tarkastettu että läksyt on tehty eikä aina sitäkään, sitten toki autettu yksittäisissä asioissa kun on apua pyytänyt. Itse asiassa kolmannen luokan open toivomus oli, että lapset hoitaisivat läksynsä itsenäisesti. Eihän sitä lapsen todellista tasoa - eikä sitä missä lapsi tarvitsisi apua - voi tietää jos läksyt on pääosin tehty vanhempien avustuksella.

Ennen kokeita on sitten kyselty koealuetta, ja enkun juttja muutenkin, kun siinä paljon ulkoa opeteltavaa.

Vierailija
2/4 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen tiedän, etten ole koskaan istunut lasten koulukirjojen äärellä aikaa,olen vilkuillut olkapään yli vain. Ainoastaan kokeisiin kuulustelu on vienyt aikaa, joskus toista tuntia.

Ei ole tarvinnut opettaa kertotauluja tai pohtia läksyjä yhdessä tuntia-kahta. Läksyihin puuttuminen on lähinnä keskustelua siitä onko liian vaikeata, onko pulmia ja neuvoja opiskelutekniikkaan. Päivärytmin opettamista ja tunnollisuuden tähdentämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen siihen että ei itse tarvitse lukea tehtäviä ja yrittää ymmärtää sitä mitä pitää tehdä. Nyt otat toisenlaisen asenteen. eli voit vielä aluksi istua vieressä mutta pistät sen lapsen itse lukemaan ja tekemään etkä tee lapsen puolesta. Itselläni on 3 luokkalainen erityisoppilas jolla on oppimisvaikeuksia ja huomasin viime vuonna sortuvani siihen että luin tehtävät hänelle yms. mutta nyt pistä itse lukemaan ja yrittämään ymmärtämään mitä pitää tehdä ja mistä löytää vastaukset yms. tarkastat ja kuulustelet vaan ja vastaat jos on joku kysymys esim että äiti.. meneeks tämä näin ! :)

Vierailija
4/4 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkistella että se tosiaan ottaa kirjat esiin ja sitten vielä alkaa tehdä eikä harhaudu lukemaan akuankkaa tai jotain muuta mielenkiintoisempaa