Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalon äänieristys! Voiko olla laillisesti näin huono?

Vierailija
23.10.2012 |

Olin äsken olkkarissa ja kuulin, kun naapuri omalla puolellaan oli keittiössä (meidän seinää vasten) ja rummutti käsillään tasoa hetken.

Jos hänellä soi kännykkä, se ottaa häiriötä meidän olkkarin elektroniikkaan.

Jos hän puhuu kaverinsa kanssa keittiössä, sanat melkein erottaa päivälläkin.

Ihan uudet asunnot ja jotenkin hankalaa olla tässä, kun tuntuu että toinen asuisi viereisessä huoneessa eikä asunnossa...myös huoneiden äänieristys on surkea, melkein olematon.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun keskustassa v. 2001 valmistunut Skanskan rakentama kerrostalo. Ihan kaikki kuuluu, tavallisesta puheesta on sanat eroteltavissa. Myös hissin äänet kuuluvat ja kun se pysähtyy, niin se tömähdys tuntuu asunnon lattiassa. Olen asunut täällä reilu puoli vuotta ja tulossa hulluksi.

Asuin aikanaan 2009 rakennetussa talossa, jossa yläkerrosten ikkunat, myös oman asuntoni, menivät talvella huuruun. 

Mistä uskallan ostaa oman asunnon sitten kun sen aika on?!

Vierailija
42/61 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaan on kerrostaloissa se vaara, että naapureista kuulee välillä.

Muuta omakotitaloon, rummutukset loppuu.

Vuoden lintu on pikkutikka :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ontelolaattavälipohja niin niiden juurivalut katonrajassa voi olla käytännössä tyhjää täynnä. Laatta asennetaan parin teräslappusen päälle ja jälkivalu jää kunnolla tekemättä.

Vierailija
44/61 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailutin äänieristystä tarjoavat yritysten hinnat kodinplazassa. Kodinplazan autto!

Vierailija
45/61 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleistä toi kai on. Mulle myös kuuluu naapurilta kaikki kävelystä pieruihin.

Joo, kyllä ihmetyttää tämä suomalainen rakentamisen "laatu". Sutta ja sekundaa suurimmaksi osaksi nimenomaan äänieristeiden kannalta. Olen asunut monessa kaupungissa ja lähes joka paikassa seinät paperia. Muutin senioritaloon, kun kuvittelin täällä olevan hiljaista. Grrrrrrrrr. Yläpuolella asustaa ehkä virtahepo, toisen seinän takana mummeli yrittää opetella pianon soittoa ja toisen seinän takana kaljaa ja tupakkaa vetävä muija alkaa katsella tv:tä aamuyöstä. Tiedän että ko. muijan telkkari on just mun sängynpäädyn kohdalla seinän takana. Ihan sama mihin telkkarinsa asettaa, mutta klo 22 - 07 on hiljaisuus krs-taloissa. Grrrrrrrrrrr.

Vierailija
46/61 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun kans 2012 valmistuneessa, eikä näin surkeaa äänieristystä ollut edes 70-luvun talossa missä asuin joskus. Yläkerrasta kuuluu kantatöminä, kaappien ja ovien paiskonta, pöntönkannen paiskaisu, pissaaminen, jos puhutaan vähän kovempaa niin putkia pitkin tulee mölinä. Viereisessä asunnossa kuuluu vetolaatikoiden ja kaappien sulkeminen, ruuan käryt tulee meille. Myös jos puhuvat normaalilla puheäänellä ihan seinän takana, voi se kuulua läpi aika hyvinkin. Myös suora näköyhteys isosta ikkunasta heidän parvekkeelle, hämärän tullen täytyy sulkea kaihtimet. Kyllä ärsyttää. Tuntuu että eläis kämppisten kanssa ja seinän takana olisi huone, eikä oma asunto! Uutta asuntoa katsellaan pikkuhiljaa.

47/61 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole asukkaan vika että eristys on paska minä en ainakaan rajoita mitään. Vaikka kuuluisi kiinaan.

48/61 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse ekassa kerroksessa eli vain ylhäältä kuuluu. Mutta jos asuisin tokassa varmaan kuuluisi ylä ja ala

49/61 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään, se riski on kun muuttaa kerrostaloon pois jos ei tykkäääää

Vierailija
50/61 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa rempattu 60-70-luvun talo. Ne on parhaita. Kasarilla alkoi sössörakentaminen.

Vierailija
51/61 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään useissa taloissa on ainakin yksi airbnb-asunto. Kannattaa yöpyä muutamakin yö jos suunnittelee ostavansa oman asunnon talosta.

Vierailija
52/61 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 10 vuotta vanhassa omistuskerrostalossa. Täällä ei kuulu naapurien vessa- eikä suihkukäynnit. Muuten äänieristys ei ole mitenkään huippuluokkaa. Jostain kohti kuuluu puhe selvästi läpi. Seinänaapurista kuuluu yllättävän hyvin puhe, paremmin kuin ylä-ja alakerran naapureista.

Olen kuitenkin asunut kerrostalossa, jossa äänieristys oli suorastaan surkea, joten koetan olla tyytyväinen.

Vierailija
53/61 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun 60-luvulla rakennetussa talossa ja naapurin aivastuskin kuuluu läpi. Kaikki epämääräiset kopinat ja pyykkikoneen äänet. Ei ne häiritse kun on tottunut. Huomas vaan eron kun asuin remontin ajan 90-luvun talossa, jossa ei kuulunut yhtään mitään. Hiljaista oli kuin huopatossutehtaalla. Oisin vaikka jäänytkin sinne, mutta oli liian pieni kämppä ja huonolla paikalla.

Vierailija
54/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä avuksi, kun naapurin puhe kuuluu aivan selvästi?

Naapurini kylläkin huutaa, eikä puhu, mutta järkyttävää ulinaa joudumme kuuntelemaan koko ajan.

Vierailija
55/61 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku perheen tappelu ja nahina kun on möykätty raiuhassa asuvalle henkilölle, kylläkuuluu..

vaikka ei olisi edes pienen kaupungin ..

Vierailija
56/61 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kanan paska kerrostalossa kiva kuulla kun naapuri ylhäältä pieraisee pönttöö. Puheen pölpötys ylhäältä myös kuuluu. Onneksi pääsen muuttamaan töstä paska talosta tai siis paperi talo. Käy kyllä vituttamaan tämä ei oman mielenterveydeenkään tähden kannata itseään asuttaa.

Vierailija
57/61 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan 4 vuotta vanhassa rivarissa. Seinän takana 4 lapsinen perhe. Ikinä ei ole kuulunut mitään! Sitä ihmettelemme itsekin.

Onkohan edes mahdollista...? Omakotitalo taitaa olla ainoa rauhan äänien suhteen takaava, eikä aina sekään. Täytyy sekin katsoa huolella...

Vierailija
58/61 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee mielenterveys tähän kerrostalojen huonoon äänieristykseen. Olen viimeisen kymmenen vuoden sisällä muuttanut viisi kertaa ja olen suunnittelemassa taas muuttoa. Tämä nykyinen kämppäkin sellainen että kuulen kun naapurit puhuvat, siis aivan selkeitä sanoja ja keskustelua pystyy seuraamaan kuuntelemalla. Alakerrassa asuvan naisen yskiminen kuulostaa siltä kuin yskisi viereisessä huoneessa. Myös alimman kerroksen äänet kuuluvat tähän ylimpään kerrokseen. Pahinta on osua seinänaapurin kanssa samaan aikaan vessaan kun meillä on yhteinen seinä vessassa.............

Vierailija
59/61 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein virheen ja muutin kannpaska taloon yksiöön. Asuntoa katsellessa luulin talon äänierstyksen olevan hyvää. Kun vanha talo oli kumminkin kyseessä, yllätyksenä sitten talossa kanan paska seinät. Naapuri kun kävi ylhäällä samaan aikaan vessassa kuului kun hän olisi ollut minun vessassa. Onneksi vuokra sopimus oli vain kuusi kuukautta heti päätyttyään muutin helevettiin sieltä. Ei siellä pää kestänyt koko ajan joutui kotona olemaan kuulokkeet päässä. Ihme paska taloja ne edes kehtaa rakentaa.

Vierailija
60/61 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yx kackaa kanankackaa juu sama täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän