Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hyperventilaation hoito

Vierailija
23.10.2012 |

Olen tullut siihen tulokseen, että mulla on hyperventilaatio. Tiedä sitten mistä se johtuu, ehkä tästä stressistä. Mutta itse asiaan: miten sitä voi hoitaa? Ehkä tämä menee vielä ohi, mutta on täyttä tuskaa, kun tuntuu, että happi loppuu eivätkä keuhkot täyty millään. Onko pussiin hengittäminen tosiaan ainoa mahdollinen hoitomuoto? Muita ohjeita en ole löytänyt. Neuvoja?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ahdistuksesta jos se on psyykkisperäistä. Silloin ahdistusta pitäisi käsitellä jotenkin, jos näet tarpeelliseksi. Myös mieto bentsodiatsepiini katkaisee hyperventilointikierteen hyvin. Itse voi opetella myös rentoutumaan, siihen on olemassa myös kirjastosta lainattavia cd:itä. Itsekin hyperventiloin ahdistuneena. En hengittele pussiin vaan yritän rentoutua ja hengittää pallealla, siis niin että maha pullistuu hengittäessä. Hyperventiloidessa rintakehä on jäykkä ja hengitys pinnallista. Urheilukin voi auttaa, juostessa et pysty keskittymään liiaksi siihen hönkäilyyn.

Vierailija
2/12 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyperventilaatio on jotain niin hirveää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ahdistuksesta jos se on psyykkisperäistä. Silloin ahdistusta pitäisi käsitellä jotenkin, jos näet tarpeelliseksi. Myös mieto bentsodiatsepiini katkaisee hyperventilointikierteen hyvin. Itse voi opetella myös rentoutumaan, siihen on olemassa myös kirjastosta lainattavia cd:itä. Itsekin hyperventiloin ahdistuneena. En hengittele pussiin vaan yritän rentoutua ja hengittää pallealla, siis niin että maha pullistuu hengittäessä. Hyperventiloidessa rintakehä on jäykkä ja hengitys pinnallista. Urheilukin voi auttaa, juostessa et pysty keskittymään liiaksi siihen hönkäilyyn.

Täytyypi kokeilla vinkkejäs! Se voi olla tosin aluksi vaikeaa, sillä iskee pieni paniikki kun tuntuu ettei henki kulje.

Vierailija
4/12 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto kun päätäki alkaa jyskyttää ku yritin hengitysharjoituksia... tuskaa.

Vierailija
5/12 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneisuuteen käytetään mielialalääkkeitä ja ensiavuksi ahistuskohtauksiin mainitsemiani bentsoja esim. Opamoxia. Ne rentouttavat vähän kuin lasi viiniä mutta koukuttavat jokapäiväisessä käytössä. Jos olet kovin ahdistunut, mene lääkäriin. Ei tarvitse yrittää aina yksin. Rentoutumiseenkin on monta tietä. Älä keskity siihen hengittämiseen nyt. Mulla se pahentaa vain oireita.

t. 2

Vierailija
6/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös hyperventilaatiota. Aina iltaisin kun pitäisi mennä nukkumaan :(. Saatan valvoa tunteja, joskus aamuunkin asti kun hyperventiloin ja panikoin enkä saa itseäni rauhoittumaan. Tätä jatkunut jo todella kauan.

Vierailija
7/12 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/12 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistunut kellään ihan selvästi verisuonet käsissä ohuiksi viiruiksi hyperventiloidessa??Samaan aikaan pyörryttävä olo ja huomaa, että on säikky olo....? Tuttua? Onko muita jotka kärsii samoista oireista? Tosi epämiellyttävä vaiva ja itse nyt oon tajunnut, että pitää todellakin tehdä muutoksia elämään tämän vaivan vuoksi.

Vierailija
9/12 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pintahengitystä, niin meet tajuttomaks.

Vierailija
10/12 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 21:19"]Mulla myös hyperventilaatiota. Aina iltaisin kun pitäisi mennä nukkumaan :(. Saatan valvoa tunteja, joskus aamuunkin asti kun hyperventiloin ja panikoin enkä saa itseäni rauhoittumaan. Tätä jatkunut jo todella kauan.
[/quote]

Et vissiin.tiedä mitä on hypervetilaatio.

Vierailija
11/12 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 01:44"][quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 21:19"]Mulla myös hyperventilaatiota. Aina iltaisin kun pitäisi mennä nukkumaan :(. Saatan valvoa tunteja, joskus aamuunkin asti kun hyperventiloin ja panikoin enkä saa itseäni rauhoittumaan. Tätä jatkunut jo todella kauan.
[/quote]

Et vissiin.tiedä mitä on hypervetilaatio.
[/quote] Tiedätkö sinä kokemuksesta mitä hyperventilointi on?

Vierailija
12/12 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin keho on jäykkä ja hengitys koko ajan päin vxxxxx , ja kuluu aikaa hengittämiseen koko ajan ja sitte kun olo rauhoittuu pystyy jo toimimaan ja tuntee jopa oman kehon...:/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan