Miksi et hallitse yhdyssanoja vielä aikuisenakaan?
Kommentit (51)
Yhdy ssano ja? Mitä neon?
Hai stavit tu
Njaa en varmaan pidä asiaa riittävän tärkeänä jotta jaksaisin nähdä vaivaa yhdyssanojen opettelemiseen. Toisaalta en edes tiedä, osaanko vai en. En erikseen mieti asiaa, ja kirjoitan kuten itsestäni oikealta kuulostaa. Jos menee väärin, niin mitä sitten? Kunhan asia tulee ymmärretyksi, niin en näe suurempaa ongelmaa.
Koska olen luku- ja kirjoitustaidoton VKK-apukoululainen. Siitä minulle kokoajan vittuillaan.
Jotta sinä ap voisit kokea ylemmyyttä yhdyssana hurmiossasi korjatessasi yhdyssanavirheitä, joiden ohitse ja ylitse et pääse. Niin sinäkin tunnet olevasi taitava, osaava ja tarvitttu.
Minulla oli joskus tuttava, joka päätti, että tuollainen asia ei ole _tärkeä_. Tätä asian epätärkeyttä hän sitten vuosia korosti suoltamalla somessa kaikki julkaisunsa erotellen jokaisen yhdyssanan. Aika karua settiä noin muuten normaalilta, lukion käyneeltä keski-ikäiseltä. Nykyisin olen silloin tällöin vilkaisseena huomannut hänen hieman hillinneen tätä evankeliuminsa julistusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asia häiritsee sinua?
Idioottien suhteellisen määrän kasvu on merkki siitä, että jokin on pahasti pielessä.
Tollous sattuu fiksun aivoihin. Tollohan ei itse sitä edes huomaa (kts. Dunning & Kruger)
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä AP:ltakaan onnistuvan
Kuten mikä?
Aloitus on täysin virheetön.
En hallitse käsitteitä, ajatteluni on yksin kertaista
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä AP:ltakaan onnistuvan
Näkyy onnistuvan, mutta sinä et osaa edes peruskielioppia.
Vierailija kirjoitti:
Jotta sinä ap voisit kokea ylemmyyttä yhdyssana hurmiossasi korjatessasi yhdyssanavirheitä, joiden ohitse ja ylitse et pääse. Niin sinäkin tunnet olevasi taitava, osaava ja tarvitttu.
Yhdyssanahurmio kirjoitetaan yhteen.
Oma selitykseni on huono autocorrect ja oma huolimattomuus korjata sitä.
Joudun välillä tarkistamaan sanan itsestäänselvä, mutta sen voi kirjoittaa joko yhteen tai kahtena eri sanana, itsestään selvä.
Kaikki muut yhdyssanat hallitsen ja osaan, tuon kohdalla on jostain syystä musta aukko!
Tällä palstalla ehkä yleisin yhdyssanavirhe on kirjoittaa yhteen "kokoaika", kun pitää olla erikseen koko aika. Tämä lähinnä genetiivimuodossa "kokoajan" (oikein on vain koko ajan).
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus tuttava, joka päätti, että tuollainen asia ei ole _tärkeä_. Tätä asian epätärkeyttä hän sitten vuosia korosti suoltamalla somessa kaikki julkaisunsa erotellen jokaisen yhdyssanan. Aika karua settiä noin muuten normaalilta, lukion käyneeltä keski-ikäiseltä. Nykyisin olen silloin tällöin vilkaisseena huomannut hänen hieman hillinneen tätä evankeliuminsa julistusta.
Omien kykyjen rajallisuuden kohtaaminen on vaikeaa. Voi hyväksyä että kyvyt loppuivat, tehdä enemmän töitä oppiakseen tai teeskennellä että tekee virheitä tarkoituksella protestina asioille joita ei oppinut.
Kai se johtuu nykyään osittain siitä että lukemista pidetään vanhanaikaisena, junttina... kun nyt on äänikirjat muotia ja paljon helpompaa on katsoa jotain sarjaa. Jo parikymmentä vuotta sitten huomasi että varsinkin pojilla/nuorilla miehillä on ihan järkyttävän huono käsiala ja lisäksi kaikki kielioppiin vähänkään liittyvä hakusessa.
Vierailija kirjoitti:
Joudun välillä tarkistamaan sanan itsestäänselvä, mutta sen voi kirjoittaa joko yhteen tai kahtena eri sanana, itsestään selvä.
Kaikki muut yhdyssanat hallitsen ja osaan, tuon kohdalla on jostain syystä musta aukko!
Tällä palstalla ehkä yleisin yhdyssanavirhe on kirjoittaa yhteen "kokoaika", kun pitää olla erikseen koko aika. Tämä lähinnä genetiivimuodossa "kokoajan" (oikein on vain koko ajan).
Tämä yleisyys johtuu vain yhdestä aktiivisesta luku- ja kirjoitustaidottomasta VKK-apukoululaisesta, joka suoltaa paskaansa kymmeniin turhiin Venäjää lipoviin viesteihin joka päivä.
Miksi asia häiritsee sinua?