Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin synnärille & kerroin lapsivesien menosta. Kätilö kysyi: "mistä tiedät sen olevan lapsivettä?"

Vierailija
23.10.2012 |

Pahoittelen toista lapsivesi-aiheista ketjua :)

Tapahtuneesta on siis vähän yli vuosi. Mulla alkoi yöllä mennä vedet, soitin aamulla synnärille ja kerroin asian. Kätilö kysyi tuon otsikossa mainitun kysymyksen, samoin se kätilö, jolle sitten viimein synnärillä ilmoittauduin.

Varsinainen kysymys: mitä MUUTA se voisi olla?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei puhuta moni-synnyttäjistä.

Mutta nää muut, minä kyllä tiedän -asenne ja "typerät" kysymykset.. Onko tullut mieleen että siellä varmaan ravaa ihmisiä paljon vaikka kusen tai valkovuodon takia? Siksi on varmempaa kysyä että ollaanko varmoja. Ja kaikille sattuu virheitä, vaikkei saisikaan, mutta se on inhimillistä. Voi olla että se tidän kohdalla töpeksinyt hoitaja ei ole mokannut 10vuoteen.

Olisi kiva jos ihmiset osaisi ajatella vähän laajemmin kuin vain oma napa -asenteella, vaikka kyseessä onkin iso asia.

En ole itse hoitaja eikä mulla ole lapsiakaan. Mutta töissä tulee usein ihmisiä jotka hermostuu jos kysyn jonkun tarkentavan kysymyksen; ihan sen takia koska valtaosa samsat asiasta valittavista valittaa turhasta.

No hard feelings tought, ladies :) (ja kyllä valmistaudun paskamyrskyyn koska en usko että kovin moni pystyy tai haluaa asettua muiden asemaan).

JOs käytät englantia, niin käytä edes oikein...

Vierailija
42/45 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä oikeasti tuli ihan pirusti ja viikkojakin oli jo 38 + 8... Ei ensikertalainen voi tietää. Sinänsä ihan hyvä, että menin, sillä käppyrässä näkyi jo supistuksia. Kun synnytys lopulta neljä päivää myöhemmin käynnistyi ja vain jatkui ja jatkui pitkälle toista vuorokautta, oli neljä päivää aiemmin havaittu supistelukin yksi peruste kiireelliselle sektiolle. Lapsi oli myös väärässä asennossa, kalvothan multa puhkaistiin ja lapsivesi oli vihreää.

Sain kyllä silloin ekalla kerralla ihan asiallista ja kärsivällistä palvelua ja palautetta sekä puhelimessa että osastolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen eniten, etteivät kätilöt välttämättä tiedä, että lapsivettä voi tulla tihkumalla. Ja kun ei uskota eikä tiedetä, voi lapselle käydä varsin köpelösti.

Onneksi minulla oli puolisen vuotta sitten av apuna. Muuten en olisi osannut pitää puoliani minäkään:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1609573/mista_tietaa…

Vierailija
44/45 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lapsivettä. Siksi ne kysyvät, kun sitä vaan sattuu aika usein, ei mitään henkilöhohtaista.

Vierailija
45/45 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni on kätilö, ja hän kertoi , että usein kyse on siitä, että loppuraskaudessa on virtsankarkailua , mitä äiti ei halua uskoa. Kun sitten tulevat päivystykseen , kohdunsuu on täysin suljettu, siteessä kellertävää pissalta haisevaa eritettä ja lapsivesitesti näyttää negaa. Monasti myös limavuotoa luullaan lapsivedeksi. Eikä ole kuulemma harvinaista sekään , että tullaan näyttämään spermaa siteessä ( yhdyntä illalla, herätty aamuyöllä kovaan pissahätään ja kas, pystyyn nousetssa valuu nestettä...)

Että jos n. 75% soitoista , joissa synnyttäjä kertoo että nyt meni vedet, onkin kyseessä jotain muuta kuin lapsivettä, ei ole ihme että kätilö kyselee.

Ja lapsivedenmenon jälkeen voi mennä vuorokausi, ennenkuin synnytystä aletaan käynnistellä, koten ei siinä mikään kiire ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä