Minulla on maailman helpoin työ. Vai oletko eri mieltä?
Työaika on kohtalaisen pitkä, yhdeksän tuntia päivässä, mutta voin tehdä sitä ihan missä tahansa. Minun pitää vain olla se yhdeksän tuntia virallisesti töissä.
Työnkuvaani kuuluu 1-4 laitteen vahtiminen. Voin tehdä vahtimista kotona, ulkona, aurinkoa ottaen, shoppaillen, ihan missä vaan, rajoituksena on 10km etäisyys vahdittavasta kohteesta.
Katson, että jokaisessa laitteessa palaa vihreä valo. Kaikki laitteet eivät ole joka päivä käytössä, joten silloin pitää vahtia vain paria laitetta. Mikäli jossain laitteessa vihreä valo sammuu, syttyy keltainen tai punainen valo ja tehtäväni on korjata vika. Vian korjaaminen on naurettavan helppoa napin painalluksella. Jos joku laite ei tuon napin painalluksen jälkeenkään palaa vihreäksi, se menee huoltoon. Ei ole minun ongelmani.
Virallinen työaika on arkisin 7.30-16.30. Tuona aikana saan tehdä mitä ikinä huvittaa, kunhan laitteet näyttävät vihreää. Viikonloput ja arkipyhät vapaana aina. Vuosilomaa 7 viikkoa.
Niin ja säännöllinen kuukausipalkka 3050 euroa joka kuukausi. Ei lisiä, ei vähennyksiä.
Nytkin makaan sohvalla, syön suklaakeksejä ja olen töissä. Kohta ajattelin pelata lapseni kanssa Monopolia, kunhan saa läksynsä tehtyä.
Kommentit (64)
Liian yksitoikkoista ei vedä vertoja lampaiden hoitoon.
Provo tietysti.
Mutta ei tuo niin kaukana totuudesta ole.
Esimerkiksi kaveri tekee 4 500 eur/kk pitkälti noin. Ero provoon on siinä että pitää olla ammattikoulupohjainen koulutus, kun joku ei toimi/pitää tehdä muutoksia niin silloin pitää kovastikin kiirettä, ja työpaikalla pitää kyllä olla. Eli päivä on netin selaamista, musiikin kuuntelua, kirjan lukemista, läpänheittoa työkavereiden kanssa.
90% työstä on valojen tarkkailua. Niitä ei tarvitse varsinaisesti tuijottaa, hätätapauksessa kuuluu äänimerkki.
Vastaavaa työtä ei ole enää saatavilla. Uusille työntekijöille ei anneta niin hyviä soppareita, palkat alkavat lisineenkin kolmosella.
Olin töissä maahantuojalla. Perheyritys.
Isä ja äiti eläkkeellä, 2 poikaa piti.
Olin töissä respassa, vastasin puhelimeen, hoidin neukkaritilat, ihan simppeliä, otin vastaan paketteja jne.
Firma oli kiinni aina heinäkuun ja joulun välipäivät.
Tämä oli siis kerrostalossa tämä työpaikka.
Pikkuhiljaa pojat eivät enää käyneet toimistolla. Ei ollut kokouksia jne.
Joka aamu laitoin kahvipannuun valmiiksi vettä, jos jompi kumpi olisi tullut, olisi kahvi ollut nopeasti valmiina.
Kävin iltalukion. Tein kaikki päivät koulutehtäviä ja opiskelin lisää. Tapasin mieheni ja menimme naimisiin, muutettiin samaan taloon asumaan, minulta meni työmatkatkin pois.
Tulin raskaaksi ja poikien äiti kysyi voisinko tulla heti töihin, sain toisen pojan työhuoneen itselleni. Sain muistaakseen 3 kk pimeästi palkan, olisiko ollut tonnin, jotta olin lapseni kanssa toimistolla joka päivä 8 h. Palasin töihin lapsen ollessa 3 kk, paitsi olin lapsen kanssa töissä. Saman tein muiden lasten kanssa.
Työnkuva oli keskimäärin
Laitoin kahvinkeittimen valmiiksi
Otin vastaan max 3 pakettia viikossa
Vastasin max yhteen puheluun päivässä
Vein postit ja paketit toimistoon ja ilmoitin näistä.
Perjantaisin aina siivosin, eli imuroin ja pyyhin pölyt.
Tästä sain 2500 e bruttona kk.
10 v olin ja en olisi ikinä lopettanut, mutta firma laitettiin nurin ja muuttivat pois Suomesta.
Ei ollut ikinä ongelmaa, kun joku lapsista oli kipeä jne.
Olisin erittäin huolissani jos tällainen työ olisi vielä olemassa, koska se tullaan automatisoimaan pian.