Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on maailman helpoin työ. Vai oletko eri mieltä?

Vierailija
22.10.2012 |

Työaika on kohtalaisen pitkä, yhdeksän tuntia päivässä, mutta voin tehdä sitä ihan missä tahansa. Minun pitää vain olla se yhdeksän tuntia virallisesti töissä.

Työnkuvaani kuuluu 1-4 laitteen vahtiminen. Voin tehdä vahtimista kotona, ulkona, aurinkoa ottaen, shoppaillen, ihan missä vaan, rajoituksena on 10km etäisyys vahdittavasta kohteesta.

Katson, että jokaisessa laitteessa palaa vihreä valo. Kaikki laitteet eivät ole joka päivä käytössä, joten silloin pitää vahtia vain paria laitetta. Mikäli jossain laitteessa vihreä valo sammuu, syttyy keltainen tai punainen valo ja tehtäväni on korjata vika. Vian korjaaminen on naurettavan helppoa napin painalluksella. Jos joku laite ei tuon napin painalluksen jälkeenkään palaa vihreäksi, se menee huoltoon. Ei ole minun ongelmani.

Virallinen työaika on arkisin 7.30-16.30. Tuona aikana saan tehdä mitä ikinä huvittaa, kunhan laitteet näyttävät vihreää. Viikonloput ja arkipyhät vapaana aina. Vuosilomaa 7 viikkoa.

Niin ja säännöllinen kuukausipalkka 3050 euroa joka kuukausi. Ei lisiä, ei vähennyksiä.

Nytkin makaan sohvalla, syön suklaakeksejä ja olen töissä. Kohta ajattelin pelata lapseni kanssa Monopolia, kunhan saa läksynsä tehtyä.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin stressaisin tuollaista työtä, jossa pitäisi vilkuilla jotain valoa koko ajan. Kuinka kauan voit olla putkeen katse irti valoista? 15 min? Vai pitääkö oikeasti koko ajan olla asian silmien alla?

En itse ikinä tyytyisi tuollaiseen työhön, haluan olla ihmisten kanssa tekemisissä. Mutta ihan hyvältä sinänsä kuulostaa, jos tuo riittää työn sisällöksi itselle :) Hyvä palkka hommaan nähden.

Vierailija
42/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu paskaa minkä kerkiää ja osa teistä on ihan tohkeissaan uskoen ton potaskan. Lol! Hyvä ap, hyvän keksit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen kauan teillä kesti, ennenkuin tajusitte.

Voi luoja, kyllä palkan eteen pitää tehdä töitä.

Olen perhepäivähoitaja ja päiväuniaikaan provoilemassa ;)

ap

Vierailija
44/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli oikeesti hyvä provo. Kenellekään tuskin tuli paha mieli. Ja itsekin olin jo aivan valmis vaihtaan työpaikkaa... :)))

Vierailija
45/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, joka jo naputteli netistä oman paikkakuntansa supervisorin pestejä rahankiilto silmissään..=))

Ei saa, ap.

Vierailija
46/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hahhaa :) Ihmeen kauan teillä kesti, ennenkuin tajusitte.

ap

t. 33

Vierailija
47/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se sanotaan:)

Vierailija
48/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opiskeluaikana menin hiihtolomalla kahdeksi viikoksi porarin kaveriksi. Porari käytti vaunuporakonetta ja minun tehtäväni oli painaa punaista nappia, jos jotain tapahtuisi. Teimme 12 tuntisia päiviä eikä minulla ollut mitään muuta tekemistä kuin olla sormi valmiina painamaan. Olin porarin lakisääteinen työpari, mutta en tietenkään osannut käyttää kallioporaa. Päivät olivat pitkästyttäviä, mutta sain hyvät rahat noilta kahdelta viikolta. Kertaakaan en päässyt painamaan nappia, johon olin saanut minuutin mittaisen koulutuksen työsuhteen alussa."

Mutta oikea palsta mammahan ei poranappiin koske, koska se on tekninen vempele eikä palsta mamma osaa tekniikkaa.

Vierailija
49/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen kauan teillä kesti, ennenkuin tajusitte.

ap

Pitkästä aikaa hauska provo, heheee

Vierailija
50/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se että mol.fi sivusto ylikuormittui tänään päivällä niin pahasti että työvöimatimiston virkamiehillä oli täysi työ estää sivuston kaatuminen.

Vierailija
51/64 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeluaikana n. 10v sitten melkoinen suojatyöpaikka YLE:llä, ei nyt ihan pelkkää istuskelua, mutta muutama kirjoitustehtävä, ehkä 1 puhelu tunnissa ja siinä se. Viikonloppuna vielä hiljaisempaa ja lisät juoksi :) Siellä taitaa tosin olla asiat muuttuneet nyt.

kesätöissä ammattikoulun puhelinvaihteessa muutaman kesän.

Ei kuulkaas ole mitään sen turhempaa hommaa kuin päivystää kesällä koulun puhelinvaihdetta. Kuka ...vetti soittaisi koululle kesällä??

Siinä sitte istuin 8 tuntia lasikopissa odottamassa että puhelin soisi. Soihan se kerran päivässä kun äiti soitti ja kysyi miksen ottanutkaan eväitä mukaan.

Siinä kyllä palkka juoksi aika helpolla. Ja sain sitä tärkeää työkokemusta ja käsitystä oikesta työelämästä mitä nuoret tarttee. Joopa.

Vierailija
52/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa oikein lepposalta, jota voisin tehdä vuoden pari :) ja vaikka opiskella samalla.

Loistava!

itse luulisin kaipaavani vaihtelua jossain vaiheessa mutta onnea sulle :)

Vierailija
53/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se että mol.fi sivusto ylikuormittui tänään päivällä niin pahasti että työvöimatimiston virkamiehillä oli täysi työ estää sivuston kaatuminen.

Hetkellisesti luulivat että on menossa jokin isomman luokan palvelinhyökkäys kun sivustoa ylikuormitetaan niin pahasti. Kunnes selvisi että siellä on vaan puoli Suomea etsimässä sitä unelmaduunia.

Vierailija
54/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesätöissä ammattikoulun puhelinvaihteessa muutaman kesän.

Ei kuulkaas ole mitään sen turhempaa hommaa kuin päivystää kesällä koulun puhelinvaihdetta. Kuka ...vetti soittaisi koululle kesällä??

Siinä sitte istuin 8 tuntia lasikopissa odottamassa että puhelin soisi. Soihan se kerran päivässä kun äiti soitti ja kysyi miksen ottanutkaan eväitä mukaan.

Siinä kyllä palkka juoksi aika helpolla. Ja sain sitä tärkeää työkokemusta ja käsitystä oikesta työelämästä mitä nuoret tarttee. Joopa.

Vierailija
55/64 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian julma höynäytys. Varmaan siksi koska lankesin siihen. Ei jumaLAUTA! Eikö vanhemmiten pitäis kovettua ja kyylääntyä eikä muuttua naiivimmaksi? Ehdin tuntea intoa joka vastasi lähinnä seksuaalista kiihkoa tai uskoon tulemista. Tunsin jumalaista toivoa ja autuutta. Minulla on aika varattu työvoimatoimistoon lähiaikoina ja varauduin jo mielessäni kysymään virkailijalta tämän tyyppisistä "töistä". VITTU!

Sanotaan näin, vaikka olisinkin alkanut epäilemään, ja varmasti päivän tai parin aikana olisinkin, olisin korkeintaan kyseenalaistanut palkan, tai tuon yksityiskohdan että sun ei tarvi tehdä mitään muuta kuin toimittaa laite huoltoon keltaisen/punaisen valon jämähtäessä päälle. Olisin ajatellut että sun täytyy itse osata korjata se laite.

Vierailija
56/64 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kaikki ehtineet lukea.

Vierailija
57/64 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hetkinen. Tämä on ilmeisesti jokin "prosessinhoitajan" työ tms? Vaatii silloin oman koulutuksensa. Ja ei kaiketi ihan noin helppoa ole.

Painoalallakin on suht helppoa työtä, ehkä kuitenkin vaativampaa kuin minkä ap mainitsi. Sekin vaatii oman koulutuksensa, mutta työ on pääasiassa laitteen kunnossapitoa (puhdistusta, toimintavikojen etsimistä,..), painettavan materiaalin asetusta, käytettävän painotavan suunnittelua, painokoneen väritilanteen tarkistusta, ja painolaadun tarkistusta satunnaisin välein napatuilla näytekappaleilla.

Oho, sai tuon painoalan kuulostamaan vaikealta. No eihän siinä ihan paikallansa saa olla, mutta varsinaisen painotyön aikana ei tehdä muuta kuin kävellään konetta ympäri; ja kone pyörii tuntitolkulla.

Vierailija
58/64 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana työ! Mikä tuon työn ammattinimike on eli onko noita töitä vieläkin saatavilla?

59/64 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työ/ala on kyseessä? Tämä tämmöinen nappien painallus?

Vierailija
60/64 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1943 kirjoitti:

Mikä työ/ala on kyseessä? Tämä tämmöinen nappien painallus?

Aloitus on vuodelta 2012, eli ap ei välttämättä ole täällä vastaamassa kysymykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän