Ovatko kaikki ylipainoiset huonosti koulutettuja ja köyhiä?
Eivät tiedä, miten syödä oikein, eivät jaksa itse laittaa ruokaa tai ovat muka liian köyhiä syömään kunnolla? Tunnetko yhtään korkeasti koulutettua tai varakasta läskiä?
Kommentit (37)
laihat ja normaalipainoiset ihmiset ovat korkeasti koulutettuja ja älykkäitä?
Samoin kuin että kaikki laihemmat ihmiset on kauniita? Pelkästään se että on laiha tai normaalipainoinen kertoo sen onko ihminen muuten kaunis?
Tunnen paljon ihmisiä joilla ei ole lihaa luidensa yllä ja naama kuin petolinnun persellä. Ei se paino kerro mitään ihmisen kauneudesta, älykkyydestä tai lompakon paksuudesta.
Ei edes voi olla näin tyhmiä ihmisiä....!
Eivät tiedä, miten syödä oikein, eivät jaksa itse laittaa ruokaa
---
mutta eiköhän tänä päivänä aivan jokainen tiedä edes suunnilleen, millainen on terveellinen ruokavalio ja mitä siihen ei päivittäin todellakaan kuulu...
Se on sitten taas hyvin pitkälle omasta halusta ja viitseliäisyydestä ja vasta sitten varallisuudesta kiinni, että onko suunnaton läskikasa vai ei.
jotkut läskiperseet ovat ihan vaan puhtaasti todellisia gourmandeja, jotka viis veisaavat viranomaisen suosituksista ja palvovat vatsaansa pelkästä vatsanpalvonnan ilosta, eivätkä siksi, että olisivat harvinaisen typeriä tai laiskoja?
sinunkin viestistäsi tehdä sen päätelmän, että jotkut vaan ovat niin vitun tyhmiä, että eivät millään, edes tosissaan pinnistelemällä pysty ymmärtämään, että ihmiset ovat erilaisia.
Ylipainon syntyyn vaikuttaa niin moni yksittäinen tekijä, että suorien johtopäätösten( tyyliin: "läskit on kaikilla elämänalueilla laiskoja ja tyhmiä") tekeminen kertoo enemmän näitä johtopäätöksiä tekevän ihmisen hengenlahjoista kuin yhdestäkään lihavasta ihmisestä.
Syitä tuollaisten lainaamani viestin kaltaisten kirjoittamiseen lienee useiten puhdas tyhmyys, huono itsetunto tai yksinkertaisest ilkeys. Niin ja kateus tietysti myös, onhan se hirveää jos joku läski saa jotain mitä itse ei saa, vaikka kuinka kiristelisi menemään.
Juurihan sanoin, että eikö tästä nyt voida päätellä, että lihavuus ei ole yhtä kuin typeryys ja laiskuus?
...ja läski. Olen vuosikymmenet syönyt terveellistä ruokaa tasaisesti vähän enemmän kuin kuluttanut.
Afrikkalaiset ovat oikeasti maailman rikkain kansa, kun siellä on niin laihaa porukkaa!
Kaikki tuet heti takaisin!
muun muassa, onhan noita monia varsinkin miehissä mutta kyllä naisiakin löytyy. Just jotkut varakkaat yrittäjät yms niin kyllä vatsaa löytyy monesti.
Uskon että kun painoa tulee (ellei terveyden reistailu ole syynä) niin silloin ihmisellä on ehkä jotain ongelmia jollain elämän alueella. Esim. itse olin aiemmin vailla itsekuria ja kun elämäntilanne masensi, se näkyi syömisessä ja kilojen kertymisessä. Toki kaikilla näin ei ole jos vaan tykkää ruuasta paljon mutta uskon että monella on ehkä jotain itsetunto tms. ongelmia, joissa pitäisi auttaa että jaksaisi sitten tsempata itseään liikkumaan ja syömään paremmin. Jos ihminen on vaikka vähänkin masentunut niin voi olla vaikea lähteä ulos. Mutta ei minusta toisilla ole asiaa puuttua toisten painoon, ei kaikkien pidä olla samankokoisia. _Mutta_ jos paino menee sairaalloisen puolelle puoleen jos toiseen niin kyllä sitten pitäisi auttaa jotenkin, toisten vaikeuksille irvailu ei ketään kaunista.
Eivät tiedä, miten syödä oikein, eivät jaksa itse laittaa ruokaa tai ovat muka liian köyhiä syömään kunnolla? Tunnetko yhtään korkeasti koulutettua tai varakasta läskiä?
korkeasti koulutettua, ylipainoista naista ja miestä. Olenkin tosin itse jo 50-vuotias, ja nämä tuttavani ovat pääosin myös 40+ ikäisiä.
eräänkin terveystieteiden tohtorin, jotka ovat lihoneet nimenomaan väitöskirjaprosessinsa aikana. Ja aiheena on saattanut olla terveelliset elämäntavat diabeteksen ehkäisyssä tmv., joten ei se tiedosta ole kiinni vaan tunnesyömisestä
lihavia kyllä.
Olen suurtalouskokki ja mieheni on it-guru.
laitetaan itse ruokaa paljonkin, esim miehen harrastus. Me syödään vähän paremmin lähes joka päivä.. ollaan opettelemassa siihen, että vain viikonloppuisin herkutellaan.
Ei syödä eineksiä ollenkaan.
Nämä siis itseni lisäksi joko ystäviä tai työkavereita. Ja kaikilla akateeminen koulutus ja tulot hyvää tasoa.
Itse syön hyvin monipuolisesti ja laadukkaasti, mutta liikaa, ja liikuntaa kertyy ehkä liian vähän myös tällä hetkellä.
t. äiti 41 v.
ainakin 30 kg ja enemmänkin meidän perheessä.
Yliopistotutkinnot alalta, jonne on todella vaikea päästä.
Tunnen myös laihan köyhän.
Tilastollisesti ylipaino on enemmän vähemmän koulutettujen ja pienituloisten ongelma, mutta totta kai aina löytyy poikkeuksia.
Kyllähän ylipaino siinä kuin mauttomat meikitkin tai vaikka tupakointi ovat wt-merkkejä.
Olen kahden korkeakoulututkinnon omaava lakimies, jolla on 25kg ylipainoa ja vuositulot n.100.000 euroa.
Pitkien työpäivien jälkeen en jaksa tehdä ruokaa enkä ehdi viimeiseen jumpaan tai uimahalliin ennen urheilukeskuksen sulkemista. Asiakaslounaatkin hoidetaan aina pitkän kaavan mukaan. Liikuntaa en ehdi harrastaa kuin satunnaisesti viikonloppuisin.
Olen hyvin koulutettu ja kuulun hyvätuloisten joukkoon (ainakin tilastojen mukaan mun vuosituloni ovat sen 10%:n joukossa, joka tienaa eniten suomessa).
Teen kyllä myös pitkiä työpäiviä ja se näkyy kropassa, kun ei jaksa enää urheilla pitkän työpäivän jälkeen. Tiedän kyllä, että pitäisi vaan jaksaa, niin olisi puhtia enemmän.
En niinkään mielestäni syö epäterveellisesti, mutta syön enemmän kuin kulutan, siksi läskiä kertyy todella helposti.