Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Nykyajan nimi-inhokkisi?

Vierailija
22.10.2012 |

Mulla saa väristyksiä aikaan erityisesti Luca/Lucas ja Ava. Ja Eetu. Mites teillä?

Ja mammat, älkää vetäkö sitä palkoa nenään!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myös yhtään tykää Urhoista, Laureista ym nimistä mutta ei ne sentään pahaa tee. Tuo Luka tekee jopa pahaa.

Vierailija
22/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoa osakseen. Eikä se edes ole mitenkään kovin suosittu nimi!

Ja miten joku ei osaa sitä lausua...? Mahtaa olla kielellesiä ongelmia muutenkin.

Mä en pidä siitä että Luca nimeä haukutaan joka käänteessä ja se että se on suositumpi tällä hetkellä, ei tarkoita sitä etteikö nimeä olisi suomessa annettu aiemminkin, ei se aiemmin ole mitään inhotusta aiheuttanut.

Luca on suosittu tietysti myös muualla maailmassa, mutta eihän kansainvälisiä nimiä suomessa saa antaa ilman että syytetään erikoisuuden tavoittelijoiksi.

"Popular throughout Europe as well, Luca is currently Number 10 in its native Italy, and in the Top 25 in Austria, Belgium and The Netherlands."

Ei Luca taida olla sen kummemmin Itävaltalainen/Belgialainen kuin hollantilainenkaan nimi, silti se on hyvin suosittu niissäkin maissa. Italialainenhan tuo nimi alunperin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tunne yhtään...

Eikä se nimenä herätä mussa mitään erityisiä tunteita, ei positiivisia eikä negatiivisiä. miksi siitä nimestä ei pidetä?

Vierailija
24/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä Jessessä niin inhottaa? Itse haluaisin lapselle nimen joka kääntyy helposti suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi, mutta kuullostaisi silti suomalaiselta ja tätä nimeä olen harkinnut jos lapsen joskus saan. Omia inhokkeja ovat Severi, Nooa, Noa, Amalia, Amalie...

Vierailija
25/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jiri, Jiro, Jone, Jimi, Jami...

Vierailija
26/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi että on niin yleinen nimi... Luca on alle 1200 ihmistä suomessa.

Kun vertaa esim. Niko jota on yli 18 000 suomessa.

Joopa joo, Luca onkin tosi yleinen nimi niin että tulee joka tuutista. Väitänkin että harva teistä tuntee edes Luca nimisä lapsia tai aikuisia.

Vierailija
27/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden aikana 370 lasta. Ei se niin kauhean yleinen ole.

Vierailija
28/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapo, tulee mieleen kaapu tai aave

Lalli, piispantappaja

Kusti, ei tarvi edes selittää

Vierailija
29/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatu, Eetu, Peetu, Vili (en vaan voi kuvitella aikamiehillä joskus näitä nimiä), Leevi, Veeti, Rico, JessE (minusta koiran nimi), Aada, Isla, Jemina, Jannica, Nuppu, Peppiina (kahta viimeisintä en myöskään voi mieltää aikuisen naisen nimeksi )

Vierailija
30/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islahan on hupaisa nimi! Siitä tulee mieleen 1990-luvun menestynyt ravihevonen Isla J Brave, joka voitti paljon ulkomaillakin.

Mutta "inhokkinimiä": Nico, Janica, Oona, Meea, Santeri, Jiri..

Vierailija
31/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tyyppikö täällä kirjoittaa koko ajan? Itse inhoan nimiä alex, jonathan, jemina...

Vierailija
32/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia ällötyksen väristyksiä teissä aiheuttaa nimi Jooa?

Kyselee Jooan äiti, jolle on ihan yks ja hailee minkä nimen kukakin lapselleen antaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme