Kun narsisti jää alakynteen se tekee itsemurhan.
Näin ainakin meillä. Kun käräjäoikeuden käsittely pahoinpitelyistä ja lasten huoltajuudesta läheni päätti mies päivänsä, kun tajusi, että hänen pelinsä oli pelattu, kaikki teot olivat tulleet päivänvaloon. Kulissit oli murtuneet ja herralla ei ollut enää kumartelevaa hovia ympärillään.
Tiedättekö vastaavia tapauksia?
Kommentit (36)
Huutaa ja raivoaa kuin sekopää.
Mulla on tämmönen sisarus. Muutaman kerran
oon pelännyt että se käy kiinni. Tilanteet on olleet sellasia, että olen sanonut sille että sä valehtelet. Pitkään aikaan en uskaltanut, koska sen raivoaminen on erittäin pelottavaa.
Mun syntihän on siis se, että olen olemassa.
Hänen olisi pitänyt nääs saada olla ainut lapsi.
Katkeroitunut, vihainen, epärehellinen ja juoppouteen ym. lääkkeiden käyttöön taipuvainen ihminen, jonka seurassa on aina paha olo, silloinkin kun onnistuu pitämään sen näennäisen rauhallisena.
Panin välit poikki, ja nyt se on lopullista.
Mulle sitä ihmistä ei ole enää olemassa.
Todellinen narsisti olisi apn jutun jälkeen tappanut lapset ja syyttänyt aptä heidän kuolemasta
Narsisti ei kyllä tee itsemurhaa koska välittää itsestään liikaa koska on ainut ihminen mitä kohtaan on tunteita. Psykopaatit ja soseopaatit eivät taas tunne suojelunhalua tai tunteita edes itseään kohtaan eivätkä välitä kuolemastaan. Yleensä juurikin psykopaatit tappavat itsensä jos vankila odottaa sillä eivät jaksaisi olla ympäristössä jossa joku muu on kontrollissa eli muiden manipuloiminen ja ihmistunteilla leikkiminen mahdotonta.
Narsisti tekee itsemurhan vain siitä syystä jos kokee sen ainoaksi keinoksi satuttaa uhriaan ajatuksella sinä pakotit minut tähän, olet pahempi kuin minä. Mistään muusta syystä ne ei ota itseään hen giltä. Lisäksi narsisti nauttii siitä vallasta kun kuvittelee kaikki suremassa itseään ja syyttämässä itseään miten ajoi hänet näin kamalaan ratkaisuun. Eihän ne tajua että ihmiset huokaisee vain helpotuksesta, että vihdoin siitä päästiin.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti tekee itsemurhan vain siitä syystä jos kokee sen ainoaksi keinoksi satuttaa uhriaan ajatuksella sinä pakotit minut tähän, olet pahempi kuin minä. Mistään muusta syystä ne ei ota itseään hen giltä. Lisäksi narsisti nauttii siitä vallasta kun kuvittelee kaikki suremassa itseään ja syyttämässä itseään miten ajoi hänet näin kamalaan ratkaisuun. Eihän ne tajua että ihmiset huokaisee vain helpotuksesta, että vihdoin siitä päästiin.
Väärin...
Mikään tai kukaan ”uhri” ei ole narsistille niin arvokas että uhraisi itsensä.
Jos tilanne ajautuu ns. umpikujaan kohteen kanssa, narsisti yksinkertaisesti poistuu näyttämöltä ja etsii uuden kohteen, as simple as that
Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti tekee itsemurhan vain siitä syystä jos kokee sen ainoaksi keinoksi satuttaa uhriaan ajatuksella sinä pakotit minut tähän, olet pahempi kuin minä. Mistään muusta syystä ne ei ota itseään hen giltä. Lisäksi narsisti nauttii siitä vallasta kun kuvittelee kaikki suremassa itseään ja syyttämässä itseään miten ajoi hänet näin kamalaan ratkaisuun. Eihän ne tajua että ihmiset huokaisee vain helpotuksesta, että vihdoin siitä päästiin.
Väärin...
Mikään tai kukaan ”uhri” ei ole narsistille niin arvokas että uhraisi itsensä.
Jos tilanne ajautuu ns. umpikujaan kohteen kanssa, narsisti yksinkertaisesti poistuu näyttämöltä ja etsii uuden kohteen, as simple as that
Väärin itsellesi, kyllä näitä tapauksia vaan on. Pitää ymmärtää narsistin ajatusmaailmaa kaikkivoipaisuudesta ja miten syvää se narsismi on. Kun kaikki keinot on käytetty jää viimeinen keino kostaa ja se on ottaa pois kaikkein tärkein mitä on, eli narsisti itse. Tästä syystä kevyemmissä tapauksissa narsistit pitää mykkäkoulua, hylkää puolisonsa äkillisesti, hylkää ylipäätään uhrinsa. Hylkääminen itsensä tappamisella on vain grande finale kaikissa hylkäämisissä ja se viimeinen ja pahin kosto millä narsisti voi kiusata uhriaan. Jos yhtään ymmärtää narsismia ja sen sosiaalista luonnetta niin narsistin suurin pelkohan on hylkääminen ja mitättömyys joten luonnollisesti se pitää sitä myös uhrinsa suurimpana pelkona koska hahmottaa maailman vain itsestään käsin. Narsisti ei kykene hahmoittamaan sellaista ajatusta kuin olla kuollut, joten itsensä tappaminen on vain kovien keinojen listassa se äärimmäisin tapa hylätä uhri.
Tuskin tappaa ”alakynnen” vuoksi - ihnissuhteet eivät narsistis hetkauta, niitä tulee ja menee. Sen sijaan saattaa tappaa mitä ihmeellisimmästä syystä (muiden mielestä). Omasta mielestään tietysti täysin loogista (statukseb menetys, maine, konkurssi). Tilanne, jossa selviää, ettei olekaan kovin ihmeellinen, ei edes keskiverto.
Vierailija kirjoitti:
Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti tekee itsemurhan vain siitä syystä jos kokee sen ainoaksi keinoksi satuttaa uhriaan ajatuksella sinä pakotit minut tähän, olet pahempi kuin minä. Mistään muusta syystä ne ei ota itseään hen giltä. Lisäksi narsisti nauttii siitä vallasta kun kuvittelee kaikki suremassa itseään ja syyttämässä itseään miten ajoi hänet näin kamalaan ratkaisuun. Eihän ne tajua että ihmiset huokaisee vain helpotuksesta, että vihdoin siitä päästiin.
Väärin...
Mikään tai kukaan ”uhri” ei ole narsistille niin arvokas että uhraisi itsensä.
Jos tilanne ajautuu ns. umpikujaan kohteen kanssa, narsisti yksinkertaisesti poistuu näyttämöltä ja etsii uuden kohteen, as simple as thatVäärin itsellesi, kyllä näitä tapauksia vaan on. Pitää ymmärtää narsistin ajatusmaailmaa kaikkivoipaisuudesta ja miten syvää se narsismi on. Kun kaikki keinot on käytetty jää viimeinen keino kostaa ja se on ottaa pois kaikkein tärkein mitä on, eli narsisti itse. Tästä syystä kevyemmissä tapauksissa narsistit pitää mykkäkoulua, hylkää puolisonsa äkillisesti, hylkää ylipäätään uhrinsa. Hylkääminen itsensä tappamisella on vain grande finale kaikissa hylkäämisissä ja se viimeinen ja pahin kosto millä narsisti voi kiusata uhriaan. Jos yhtään ymmärtää narsismia ja sen sosiaalista luonnetta niin narsistin suurin pelkohan on hylkääminen ja mitättömyys joten luonnollisesti se pitää sitä myös uhrinsa suurimpana pelkona koska hahmottaa maailman vain itsestään käsin. Narsisti ei kykene hahmoittamaan sellaista ajatusta kuin olla kuollut, joten itsensä tappaminen on vain kovien keinojen listassa se äärimmäisin tapa hylätä uhri.
Pöh. Kuulostaa vaikealta masennukselta ja epävakaalta.
Minua elämääni kaiken tavoin hankaloittavaa yrittänyt narsisti, teki itsarin kun ei enää kukaan noteerannut häntä. En kylläkään ollut tämän narsistin ainut kohde.
Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti tekee itsemurhan vain siitä syystä jos kokee sen ainoaksi keinoksi satuttaa uhriaan ajatuksella sinä pakotit minut tähän, olet pahempi kuin minä. Mistään muusta syystä ne ei ota itseään hen giltä. Lisäksi narsisti nauttii siitä vallasta kun kuvittelee kaikki suremassa itseään ja syyttämässä itseään miten ajoi hänet näin kamalaan ratkaisuun. Eihän ne tajua että ihmiset huokaisee vain helpotuksesta, että vihdoin siitä päästiin.
Väärin...
Mikään tai kukaan ”uhri” ei ole narsistille niin arvokas että uhraisi itsensä.
Jos tilanne ajautuu ns. umpikujaan kohteen kanssa, narsisti yksinkertaisesti poistuu näyttämöltä ja etsii uuden kohteen, as simple as that
Juuri näin. Narsistia _ei_ _kiinnosta_.
Olin itse pari vuotta sitten tilanteessa jossa manipuloiva läheinen alkoi käydä niin ahdistavaksi että en enää tanssinut hänen pillinsä mukaan ja katkaisin välit.
Eikä mennyt kauaa niin tämä läheinen oli sairaalassa itsemurhayrityksen takia.
Vierailija kirjoitti:
joo, kaikki nää kostonhimoiset perhesurmaajat/laajennetun itsemurhan tekijät, joista joutuu iltapäivälehdistä välillä lukemaan.
Niin aivan luulisi että persoonallisuushäiriöinen veisi muut mukanaan, ei suinkaan itseään.
Väkivaltaisuus ei aina tarkoita että olisi jonkinlainen persoonallisuushäiriö, ennemmi9nkin käytöshäiriö ja vihanhallinnan puutos. Kykenemättömyys kokemaan syyllisyyttä taas viittaa siihen että olisi, miksi siis narsisti tappaisi vain itsensä, olen käsittänyt että pyrkivät tuhoaman nimenomaan muut eivät itseään?
Vierailija kirjoitti:
Olin itse pari vuotta sitten tilanteessa jossa manipuloiva läheinen alkoi käydä niin ahdistavaksi että en enää tanssinut hänen pillinsä mukaan ja katkaisin välit.
Eikä mennyt kauaa niin tämä läheinen oli sairaalassa itsemurhayrityksen takia.
Epävakaa persoonallisuushäiriö. ”Itsemurhatritysten” ehdottomilla kärkisijoilla. Hakevat näillä jopa huomiota, eivät välttämättä hakua edes kuolla.
Yhä vaan: kovan tason narsistia ei ihmissuhteet kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti tekee itsemurhan vain siitä syystä jos kokee sen ainoaksi keinoksi satuttaa uhriaan ajatuksella sinä pakotit minut tähän, olet pahempi kuin minä. Mistään muusta syystä ne ei ota itseään hen giltä. Lisäksi narsisti nauttii siitä vallasta kun kuvittelee kaikki suremassa itseään ja syyttämässä itseään miten ajoi hänet näin kamalaan ratkaisuun. Eihän ne tajua että ihmiset huokaisee vain helpotuksesta, että vihdoin siitä päästiin.
Väärin...
Mikään tai kukaan ”uhri” ei ole narsistille niin arvokas että uhraisi itsensä.
Jos tilanne ajautuu ns. umpikujaan kohteen kanssa, narsisti yksinkertaisesti poistuu näyttämöltä ja etsii uuden kohteen, as simple as thatVäärin itsellesi, kyllä näitä tapauksia vaan on. Pitää ymmärtää narsistin ajatusmaailmaa kaikkivoipaisuudesta ja miten syvää se narsismi on. Kun kaikki keinot on käytetty jää viimeinen keino kostaa ja se on ottaa pois kaikkein tärkein mitä on, eli narsisti itse. Tästä syystä kevyemmissä tapauksissa narsistit pitää mykkäkoulua, hylkää puolisonsa äkillisesti, hylkää ylipäätään uhrinsa. Hylkääminen itsensä tappamisella on vain grande finale kaikissa hylkäämisissä ja se viimeinen ja pahin kosto millä narsisti voi kiusata uhriaan. Jos yhtään ymmärtää narsismia ja sen sosiaalista luonnetta niin narsistin suurin pelkohan on hylkääminen ja mitättömyys joten luonnollisesti se pitää sitä myös uhrinsa suurimpana pelkona koska hahmottaa maailman vain itsestään käsin. Narsisti ei kykene hahmoittamaan sellaista ajatusta kuin olla kuollut, joten itsensä tappaminen on vain kovien keinojen listassa se äärimmäisin tapa hylätä uhri.
Narsismihan ei nyt automaattisesti poissulje muitakin mielenterveyden häiriöitä.
Itsemurha, tai ainakin itsemurha-ajatukset on mahdollisia ”havahtumisen hetkellä”, tai oikeastaan välittömästi sen jälkeen, koska tästä seuraa vaikea MASENNUS-kausi.
...hyvin harva narsisti kuitenkaan koskaan kokee tuota ”havahtumista”, trust me, tiedän mistä puhun
Meissä kaikissa asuu pieni narsu.