Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vietätte joulua??

Vierailija
21.10.2012 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten perustella lapsille tai sukulaisille, että emme vietä joulua, kun meillä ei ole vakaumusta joka sen vieton estäisi. Vietetään siis pois vaivoista :)

Vierailija
2/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten perustella lapsille tai sukulaisille, että emme vietä joulua, kun meillä ei ole vakaumusta joka sen vieton estäisi. Vietetään siis pois vaivoista :)

Plus meillä se on enemmänkin sellainen lasten juttu. he tykkäävät joulusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen syntymän muistoksi ja vuoden pimeimmän ajan juhlana. Se on mulle uskonnollinen juhla johon sisältyy paljon lämpöä, lepoa ja hellittelyä.

Vierailija
4/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin pinttyneitä suvun perinteitä joulun vietossa, että jos joku joukosta ilmoittaisi ettei aio kyseisiä bileitä viettää, olis se ihan hirveetä!! Vain kuolema on hyvä syy olla pois joulukesteiltä, ja kerran yks miehineen oli synnyttämässä...

Lapset ja oikeestaan aikuisetkin tykkää viettämästämme joulusta.

Vierailija
5/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain odotettavaa pitkän ja masentavan pimeän syksyn jälken. Tykkään myös joulun tunnelmasta ja siitä, että kokoonnutaan perheen ja sukulaisten kanssa yhteen. Lahjoista en kauheasti välitä, mutta jouluruokaa ahdan senkin edestä ;)

Vierailija
6/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minä sitä vietän ja siksi minun sukuni, mieheni suku ja minun perheeni sitä viettää.

Vierailija
7/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken sen pitkän ja raskaan syksyn jälkeen on ihana odottaa ja valmistella jotain juhlaa oikein kunnolla. Juhlaa jolla on perinteitä. Samaa juhlaa odottaa isovanhemmat, vanhemmat ja lapset vuosi vuoden jälkeen. Tiedämme mitä on tuleva ja miten siihen valmistaudutaan. Ja kaiken kruunaa SE päivä.

Miksi vietätte joulua??

Vierailija
8/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joulun aikaan pukki tuo lahjoja kilteille lapsille :) (tai tuo se meidän lapsille joka tapauksessa, vaikkeivat aina olekaan kilttejä).

Vierailija
9/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rakkaiden ihmisten seuraa, on hyvää ruokaa, kynttilänvaloa, pientä hiljentymistä, on lasten iloa ja vähän satujen taikaa.

Me menemme aina pohjoiseen vanhempieni luo, sinne kokoontuvat myös sisarukseni. Se vaan on jotenkin niin nappiin; on se Lapin kaunis, luminen luonto, on oma lapsuuskoti, on ne rakkaat ihmiset. On yltäkylläisesti kaikkea.

Vierailija
10/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enis joulun, on suuren kiitokset aika, Joulu on suurin juhlista ja jaloin, ja jos taas huomennakin saan kokea uuden armon päivän, kiitos!

Vierailija
11/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hauskaa lukea erilaisia syitä. Meillä se on ollut jo vuosia maahisten ja menninkäisten syntymäpäiväjuhla, lapset kovasti tykkäävät. :))

- Ap

Vierailija
12/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukua, yhdessäoloa, lepoa, hyvää ruokaa, tunnelmaa ja perinteitä.

Hauska toi maahisten ja menninkäisten synttärit -juttu!

Vierailija
13/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta velvollisuus ei anna myöden olla viettämättäkään.

Vierailija
14/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaamos on kaameimmillaan, kesälomista on jo pitkä aika, joten työt ovat rutinoittaneet useimmat - on siis korkea aika muistaa läheisiä, kerääntyä joukolla syömään pöydän antimia ja muistaa kaikkia pienillä mukavilla henkilökohtaisilla lahjoilla, osoittaa rakkaille ihmisille, että he ovat rakkaita ja ovat mielessämme ympäröivästä arjesta ja pimeydestä huolimatta.

Joulun jälkeen on mukava odottaa uutta kevättä pitenevien päivien kera. :)

Vierailija
15/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin oikea joulu on sydämessä läpi vuoden, kun Jeesus on sydämessä.

Joulu on ilon juhla, johon kuuluu myös paljon perinteitä, jotka sellaisenaan eivät liity Jeesuksen syntymään, mutta jotka tekevät juhlasta juhlan.

Vierailija
16/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana tekosyy laiskotella,herkutella ja viettää aikaa perheen kanssa ilman velvollisuuksia :)

Vierailija
17/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu. Eikö ole kumma ettei siitä löydy mitään mainintaa Raamatussa -miksiköhän?? Eikä löydy mitään tietoa milloin Jeesus syntyi! Vain se, että paimenet olivat kedolla eli oli myöhäissyksy.

Todellisuudessa pakanat viettivät alkujaan Jeesuksen vihollisjumalan eli aurinon jumalan juhlaa samoine tapoineen miten nyt juhlitaan kristusta. Vaikka Jeesus on mahtava kuningas niin häntä muistellaan taas vauvana!!! Mitä luulette hänen itse ajattelevan asiasta?

Nykyään kun saa tuota tietoa niin helposti niin eikö kannattaisi kerrata tosiasioita? Itse olen lukenut nämä asiat eri tietosanakirjoista!

Vierailija
18/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on joulun ja uuden vuoden välin kiinni, eli kaikkien on pakko ottaa silloin lomaa. Ja mikäpä siinä on lomaa viettäessä, kun on kesä kauneimmillaan. Suomalaisia jouluruokia meillä ei harrasteta eikä laiteta joulukuusta tai joulukoristeita, mutta lahjoja vaihdetaan, tavataan sukulaisia ja kavereita, syödään hyvin, rentoudutaan yms.

Vierailija
19/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muuten keskitalvi olisi todella synkkä.

Vierailija
20/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulun viettoon liittyy paljon rituaaleja, joista yksi on pyorean kotijuuston valmistus (auringon kehran muoto) ja yksi kotitekoisen oluen valmistus tietylla tavalla, ja monia muita tapoja.

Sitten toisaalta joulu on Kristuksen syntymajuhla.

Joulu on minulle sekoitus monista eri jutuista. Pakko viettaa sita ja haluan viettaa, tykkaan sen tunnelmasta, hamaraa ulkona ja toisaalta kauniita, lampimia valoja jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi