Olen 30v ja odotan kuudetta lastamme. Haluatko kysyä jotain? :)
Kommentit (39)
Mies duunaritöissä, vaimo kotona, viisi lasta..
Mistä saatte/olette saaneet rahat elämiseen?
Pelkästään yhden duunarin palkalla ei oikeasti taata taloudellisesti mukavaa elämää seitsemän-, kohta kahdeksanhenkiselle perheelle.
raskaudet ja synnytykset ovat jättäneet vartaloosi? Millainen on ruumiinrakenteesi?
jo ekan raskauden aikana eikä siitä ole pahentuneet. Ylipainoa oli jossain vaiheessa jonkin verran, mutta nyt olen normaalipainoinen, käytän vaatteissa kokoa s/m.
ap
Mistä saatte/olette saaneet rahat elämiseen?
Asutaan aso-asunnossa johon saadaan Kelan asumistukea. Lapsilisiä tietysti tulee ihan kivasti. Opintorahan saan tietysti myös ja useimmiten on lainakin nostettu näiden neljän vuoden aikana. Muita tukia ei yhteiskunnalta saada.
Kumpikaan ei polta eikä juo eikä käy baareissa niin ei kulu rahaa niihin. Ruokaan ja vaatteisiin riittää rahat ihan hyvin, samoin laskuja ei koskaan tarvi maksaa myöhässä. Tietenkään ei kalliisti pystytä matkustelemaan, ulkomailla käynti on viime vuosina ollut lähinnä Ruotsissa käymistä. Ainahan rahaa voisi olla enemmän, mutta koetaan silti elävämme "taloudellisesti mukavaa" elämää tälläkin hetkellä. Ei tarvitse laskin kädessä kaupassa käydä vaikka kulutusta tarkkaillaankin. Lapsetkin saa synttäri- ja joululahjat ja välillä muutenkin jotain kivaa. N. kerran kuussa päästään miehen kanssa kahdestaan ravintolaan syömään ja leffaan tms. Ei koeta että mistään olisi puutetta :)
ap.
Olen tehnyt kaksi lasta olen ollut kotona tasan 2 viikkoa lasten synnytyksen jälkeen, joten sanon vain, että on mahdollista tehdä lapsia olematta vuosikausia pois työelämästä.
Opiskeletko lääkäriksi?
kerrotaan sitten että opiskelen :)
ap.
No saatte kyllä yhteiskunnan tukea jos asumistukea saatte..
Onhan lapsilisäkin yhteiskunnan tuki eli joku voisi väittää kaikkia lapsiperheitä yhteiskunnan eläteiksi? Verovähennykset ja muutkin voisi varmaan rinnastaa yhteiskunnan tukiin eli eipä varmaan kukaan voi väittää ettei saisi yhteiskunnan tukia yhtään.
ap.
on jaettu huoneet (siis jossei 7 huonetta ole), ja mikä asumistyyppi? (Rivari, kerrostalo...?)
Lapsilisän saa Suomessa kaikki lapsiperheet.
Asumistukea EI saa kaikki lapsiperheet.
Lapsilisän saa Suomessa kaikki lapsiperheet.
Asumistukea EI saa kaikki lapsiperheet.
ei lapsilisää ole mikään pakko ottaa vastaan. Eli kyllä se lapsilisän nostaminen on yhteiskunnan tuilla elämistä.
En ole ap.
joka lapsi on terve ja raskaudet sujuneet hyvin? Toivottavasti :).
Nimim. "jo toinen lapsi synnyttyään 2 kk teholla ja suurperhehaaveet jäissä"
Oispa mullakin! Mieheni pelkää, että toinen lapsi olisi "aiva älyttömän rankkaa", puhumattakaan siitä ylittävästä määrästä. Tän yhden kanssa ei ole ollut yhtään rankkaa, miehenikään mielestä, vaikka sitäkin pelkäsi alussa. Miten saada mies suhtautumaan luottavaisemmin siihen, että kyllä kolmesta tai useammastakin lapsesta voi selvitä ja elää heidän kera jopa ihanaa elämää?
Entä missä välissä nukuit, kun sait esikoisen jälkeen heti perään nuo kaksi lasta? Miten jaksoit 3 0-1-vuotiasta, jos olit vaikka oksennustaudissa, migreenissä ym?
että Smithin saama ilmestys, (jonka lopputuloksena oli mormonien kirja ja mormonismi) ei olisikaan Jumalasta vaan hänen oman mielensä tuotetta tai jopa Paholaisesta? Raamattuhan kehottaa koettelemaan profetiat ym. yliluonnolliset kokemukset ja sanoo myös, että Paholainen voi pukeutua vallkeuden enkeliksi.
Itse uskoin vakaasti Jeesukseen aikoinaan, mutta se ei ollut raamatun opettama Jeesus vaan new age-opin mukainen jeesus. Myös new agessa on jumalallisia ilmestyksiä, joissa ilmoitetaan "uusia totuuksia". Samoin islamin usko perustuu enkeli-ilmestykseen.
suhtautua kritiikittä sellaiseen hömpänpömppään kuin MAP kirkko? Vai onko mielesi suljettu?
Toivon niin paljon, että minulla olisi vielä joskus perhe ja mieluiten monta lasta.
T. toinen kolmikymppinen
raskaudet ja synnytykset ovat jättäneet vartaloosi? Millainen on ruumiinrakenteesi?