Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Espoossa, Vantaalla tai Kauniaisissa asuvat; miellättekö itsenne helsinkiläiseksi?

Vierailija
20.10.2012 |

Olen ymmärtänyt, että moni kyseisissä kaupungeissa asuva pitää itseään stadilaisena kuntarajoista huolimatta. Miten on teidän laitanne?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin muualla Suomessa liikkuessaan!

Vierailija
2/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko mainita nimiä?En suostu uskomaan et kukaan voi olla niin tyhmä et kutsuisi itseään helsinkiläiseksi jos asuu toisessa kaupungissa.

Sanooko joensuulaiset olevansa jyväskylästä ja rovaniemeläiset oulusta?

=D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä "hesalaisina". Olen koittanut sanoa, että asutaan Espoossa, mutta ei mene jakeluun, koska niiden mielestä "sitä samaa cityä ne siellä on kaikki, Helsingit ja Espoot".

Vierailija
4/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko mainita nimiä?En suostu uskomaan et kukaan voi olla niin tyhmä et kutsuisi itseään helsinkiläiseksi jos asuu toisessa kaupungissa.

Sanooko joensuulaiset olevansa jyväskylästä ja rovaniemeläiset oulusta?

=D

Pääkaupunkiseutu onkin hieman eri asia kuin Joensuu-Jyväskylä tai Rovaniemi-Oulu.

Vierailija
5/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä sano kenellekään olevani helsinkiläinen tai asuvani Helsingissä.

Ja muuten, stadilainen on eri asia, kuin helsinkiläinen.

t. vantaalainen

Vierailija
6/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisin? No, ehkä ulkomaalaiselle saatan sanoa asuvani Helsingissä.

Vierailija
7/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiola state of mind :)

Olen asunut useassa paikassa Helsingin kantakaupungissa ja myös Vantaalla ei sen puoleen, mutta Tapiola on kotini nyt ja tänne olen juurtunut.

Vierailija
8/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, mutta muualla asuvat sukulaiseni ja tuttavani pitävät meitä "hesalaisina". Olen koittanut sanoa, että asutaan Espoossa, mutta ei mene jakeluun, koska niiden mielestä "sitä samaa cityä ne siellä on kaikki, Helsingit ja Espoot".

- muut tekee väkisin "hesalaiseksi". Ja saman tien leuhkaksi sellaiseksi.

Vierailija
9/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, mutta muualla asuvat sukulaiseni ja tuttavani pitävät meitä "hesalaisina". Olen koittanut sanoa, että asutaan Espoossa, mutta ei mene jakeluun, koska niiden mielestä "sitä samaa cityä ne siellä on kaikki, Helsingit ja Espoot".

- muut tekee väkisin "hesalaiseksi". Ja saman tien leuhkaksi sellaiseksi.

Vierailija
10/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että kukaan syntyjään espoolainen tai vantaalainen pitäisi itseään hkiläisenä. Todella naurettavalta kuulostaa. Sen sijaan Hgissä (tai Espoossa/Vantaalla) syntynyt, kasvanut ja vuosikymmeniä asunut mutta sittemmin muualle muuttanut saattaa pitää itseään yhä hkiläisenä (/espoolaisena/jne) - aivan kuten täällä asuvat savolaiset, karjalaiset, pohjalaiset, virolaiset, somalit ym. muualta tulleet.

Vierailija
11/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut Espooseen Keski-Suomesta, ja siellä asuvat sukulaiset kyllä puhuvat monesti siitä kuinka asumme Helsingissä. Tai että "te helsinkiläiset".

Itse en tunne itseäni yhtään helsinkiläiseksi.

Vierailija
12/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että kukaan syntyjään espoolainen tai vantaalainen pitäisi itseään hkiläisenä.

Edelleen siellä asuva.

Vierailija
13/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt helsingin naistenklinikalla ja asunut töölössä 37-vuotta elämästäni enkä ymmärrä millään tasolla mitä eroa on käsitteillä stadilainen ja hesalainen.

Aika huono täytyy ihmisen itsetunto olla jos luulee stadilaisen olevan jotain hesalaista parempaa.

Vierailija
14/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut Espooseen Keski-Suomesta, ja siellä asuvat sukulaiset kyllä puhuvat monesti siitä kuinka asumme Helsingissä. Tai että "te helsinkiläiset".

Itse en tunne itseäni yhtään helsinkiläiseksi.

Riihimäestä ja Lohjasta alkaen on "Helsinkiä".

Vierailija
15/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuisi itseään helsinkiläiseksi. Tai vantaalainen, kauniaislainen.

Mutta muu Suomi taitaa kutsua hesalaisiksi kaikkea Järvenpäästä etelään.

Mm. Klaukkalassa asuvaa kaveriani kutsutaaan pöndellä hesalaiseksi.

T espoolainen

Vierailija
16/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina selväksi, että asun Espoossa, jos tapaamani ihmiset puhuvat Helsingissä asumisestani (vertailua maaseudun ja kaupungin välillä).

Muualla asuville kaupungin nimi tuntuu olevan ihan yhdentekevä, mutta nämä alueet ovat kuitenkin niin erilaisia täällä asuvan näkökulmasta katsottuna, en halua helsinkiläiseksi edes toisten puheissa.

Vierailija
17/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin, pk-seudun ulkopuolella kaukana pohjoisessa asuessani, niputin itse kaikki Hyvinkäätkin sun muut yhteen ja puhuin koko paikasta Helsinkinä. Nyt kun muutin tänne (Espooseen) ei tulisi mieleenkään sanoa kenellekään olevani helsinkiläinen. Suku ja kaverit pohjoisessa kuitenkin aina sanovat väärin ja puhuvat, että asuisin Helsingissä. Kun korjaan, niin huiskautetaan kättä ja sanotaan, että sitä samaahan se kuitenkin on.

Vierailija
18/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa asun ja olen espoolainen... mitä urpoja olet tavannut?? :DD

Vierailija
19/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsuuteni asunut Helsingissä, aikuisena muuttanut Espooseen. Kyllä, tunnen itseni edelleenkin helsinkiläiseksi

Kai se riippuu siitä mistä on 'kotoisin'. Jos olisin aina asunut Espoossa, tuskin itseäni pitäisin helsinkiläisenä.

Vierailija
20/40 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä taidat olla vähän vajaa tai jotain ?