Kokkolan LOHTAJA, minkälainen paikka on kyseessä?
Kertokaa pliis rehellisesti hyvät ja huonot puolet. Muutto harkinnassa.
Kommentit (29)
Lohtaja on kaunis paikka ja maalaisidylliä todellakin löytyy, mutta on tosi vaikeaa päästä "piireihin". Kerhoissa ja harrastuksissa on käyty, mitä nyt työn ohella pystyy, mutta oikeita kaverisuhteita ei vain tahdo syntyä. Lohtajalla on niin omat piirinsä ja mammoilla kerhoissa jo valmiiksi vahvat ystävyyssuhteet, ettei muita mahdu enää joukkoon. Valitettavaa, mutta totta :(
kyllä siltä että siellä ei peruspalvelut erityislapsen ja masentuneen äidin hoidossa olleet kyllä lainkaan kohdallaan, eli aivan riittämättömät tukitoimet. Ehkä sitten muutkin kunnan palvelut samaa tasoa?
Lohtaja on kaikin puolin hyvä paikka asua, enkä ole muuttoani katunut. Kanssaihmiset ovat rehtejä, avuliaita ja luotettavia. Jos jotain luvataan, se pidetään. Lohtajalaisia vaivaa kuitenkin krooninen alemmuuskompleksi, mikä näkyy tässäkin viestiketjussa. Omaa asuinpaikkaa ei osata arvostaa, koska sitä ei kyetä näkemään ulkopuolisin silmin, eikä kokemusta muualla asumisesta ole välttämättä lainkaan...
Missä on se mahtava uimaranta. Samanlainen kuin kalajoen hiekkasärkät.
Käytiin siellä kerran ja oli käymisen arvoinen ranta. Tuollaisia on harvassa Suomessa.
Lohtaja on ihan ok verrattuna esim. Ullavaan
Itse asun lohtajalla ja pidän ihan tästä paikasta. Urheilu harrastus mahdollisuudet ovat hyvät ja ylä ja ala aste löytyvät. Vattaja on aivan upea paikka nimittäin 18km hiekkarantaa, eli Pohjois maiden pisin. Kaikki tarvittava oikeestaan löytyy. Lohtajalaiset ovat mukavia ja avuliaita, mitä nyt itse olen huomannut.
jos tälle seudulle tulee. Ympäröivä maaseutu on todella sisäänpäinlämpiävää, toisaalta jokin Kokkolan lähiökin on ihan tarpeeksi landea. Kokkolassa on hyvät harrastusmahdollisuudet, ja jostain Lohtajalta joutuisi kuitenkin tulemaan omalla autolla. Siinä sulaisi se asumiskustannusten halpuus siellä Lohtajalla.