edes menneen mieheni vanhemmat ja uusi miesystävä
eivät tule sitten kirveelläkään toimeen keskenään. Nykyinen miesystäväni kyllä pitää "appivanhemmistani" ja on aina erittäin kohtelijas ja mukava heitä kohtaan. "Anoppini" varsinkin on erittäin käärmeissään että jatkoin elämääni ja löysin uuden miesystävän tai ainakin hän antaa käytöksellään ja puheillaan ymmärtää näin.
Meillä on yhteinen 4 vuotias lapsi 2,5 vuotta sitten kuolleen mieheni kanssa joten ns pakostakin joudun olemaan tekemisissä hänen vanhempiensa kanssa. Olemme seurustelleet uuden mieheni kanssa noin vuoden verran ja nyt meille on siunaantunut uusi perheen lisäys, en tiedä kuinka kertoisin tästä edesmenneen mieheni vanhemmille, varsinkin hänen äitinsä reaktiota pelkään kovasti.
Olisiko täällä vahingossakaan ketään joka osaisi auttaa minua tässä tilanteessa?
Kommentit (64)
en ikinä tekisi lapselleni sitä, että riistäisin häneltä turvaverkoston. Minulle on tärkeää se että lapsellani on mahdollisimman monta läheistä ympärillään jotka rakastavat ja tukevat häntä. Ei tulisi mieleenkään alkaa harventaa sitä tukijoukkoa mistään itsekkäästä syystä. Ymmärrän anoppia, mutta ymmärrän myös miniää. Älkää sulkeko lapsen isovanhempia pois hänen elämästään kuten jotkut lapsilla kiristäjät täällä ovat tunteettomasti ehdottaneet.
T. Miniä
turvaverkko. Kuinka sellainen ihminen voi olla lapselle turvana? Sen sijaan että toisi turvaa lapsen elämään isovanhmmat tuovatkin ristiriitoja ja toraa, sysäävät oman surunsa ja katkeruutensa lapsen ja tämän äidin niskaan. Onko se sitten millään tavalla lapsen edun mukaista, onko se lapsen rakastamista ja tukemista?
Karua mutta totta, joskus on lapsen edun mukaista katkaista välit isovanhempiin. Sitä on toki punnittava ja mietittävä tarkkaan ja tehtävä kaikki mitä vain voi sen estääkseen. Joskus ei vain ole muita vaihtoehtoja. Omaa lastaan ja perhettään on suojeltava, myös isovanhemmilta jos tarve vaatii.
Luokaa tapamismalli, ottakaa esim. mallia eroperheiden luomista tapaamismalleista.
Mitää varsinaista ongelmaa ei kuitenkaan taida olla. Välinne ovat kertomasi perusteella hyvät ja teillä on keskusteluyhteys.
Ehdottaisin avointa keskustelua sinun ja "anoppin" kesken, ilman kummallakaan on kotikenttä etua, vaikka kahvilassa. Ja pian.
En minä mitään ehdottele. Kuhan KESKUSTELUPALSTALLA kirjoitan mielipiteen ja testaan sitä, suhteessa toiseen osapuoleen.