Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-kauppias kielsi kauppassa asioinnin koululaisilta päivisin (IS)

Vierailija
18.10.2012 |

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielto ei koske vaan kouluaikaa vaan on klo 16 asti.

olisi käyttämässämme kaupassa, ei olisi mikään ongelma ottaa sitä huomioon. En liioin haluaisi lastani koulumatkallakaan karkki-sipsi-limuostoksille. Toki se ei ole mielestäni kauppiaan vastuulla, vaan minun. Haittaa siitä kiellosta ei meille olisi. Ehkä jopa antaisi ihan pätevän yleisenkin viestin lapsille, ettei karkkiostoksille tarvitse päivittäin päästä.

Vierailija
42/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei haittaa vaikka tässä rikotaan lakia?

rikkoa lakia? Millä perusteella joku ravintola voi sitten laittaa ikärajaksi 22 v tai 24 v? Tuskin se ainakaan on lainvastaista, kun on niin yleistä.

Onko tämä syrjintää vai ei? Eli voidaanko iän perusteella kieltää asioita, joita ei voida kieltää uskonnon, ihonvärin tai kansalaisuuden perusteella? Koskeeko se vain alaikäisiä vai voidaanko samaa logiikkaa käyttää myös vanhusten kohdalla?

vanhuksista on täällä turha jankata. On ihan eri asia, että sinua ärsyttää kolikoita kassajonossa laskeva mummo ja että nuorisoporukka lappaa kaupassa tavaraa taskuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten olisi kohtuullista, ettei eläkeläiset pääsisi kauppaan enää kello 15.00 jälkeen ja uimahallissa myös niin, että ei viikonloppuisin eikä arki-iltaisin ollenkaan lupaa yli 65 vuotiaiden uinneille.

Ehdottaisin myös, että kaupoissa ei saisi käydä enää ollenkaan pikkulasten kanssa vaan vanhemmat yksinään ei edes kaksittain, ettei tulisi niin paljon turhaa ruuhkaa.

Vierailija
44/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko päästä koulupäivän aikana kauppaan.

Hyvä päätös kauppiaalta. Samoin kuin siltä kauppiaalta, joka lopetti "jonneille" essin myynnin alaikäisenä.

Kun vanhemmat eivät osaa lapsilleen pitää rajoja, pitää siihen jonkun muun puuttua ja vetää ne rajat. Jos te kasvattaisitte lapsenne kunnolla, ei tällaisia rajoja kauppiaan tarvitsisi tehdä.

[iMinä närkästyisin vaikka minulla ei olisi lapsia. Näen tämän hitusen laajemmassa mittakaavassa. Mutta sinä et ilmeisesti osaa ajatella tätä kuin omasta pikku navastasi lähtöisin...

kauppiaan puolesta? Tai sen puolesta, että on väärin, että jotkut maksavat tuotteista ja toiset sitten taas eivät?

Minulla on lapsia, kouluikäisiä, enkä keksi yhtään syytä, miksi heidän pitäisi päästä kouluaikana kauppaan.

Vierailija
45/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin sosiaalisia kakaroita vai kotikasvatettuja? Ainakin lähikaupassani niitä notkuu riittävästi eikä vanhemmat ole tietävinään.

Miten ihmeessä se virikkeellisyys muuttuu notkuiluksi?

Vierailija
46/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se virikkeellisyys muuttuu notkuiluksi?

osaksi varmaan on kiinni, ei kannusteta muihin harrastuksiin tai ylipäätään terveempään tekemiseen riittävästi, eikä ole aikaa lapsille.

Itse en usko, että oleellista on, onko lapset olleet päiväkodissa vai ei, vaan siinä, minkä verran vanhemmilla on ollut kiinnostusta olla oikeasti läsnä lapsen elämässä ja kiinnostusta siihen, mitä lapset vapaa-aikanaan puuhaa. Aivan liian moni vanhempi on vain tyytyväinen, että lapset on pois jaloista.

Osa sitten menee porukan mukana, vaikka vanhemmat olisivat tehneet mitä. Joskus on tuuristakin kiinni, millainen lapsen ystäväpiiristä muodostuu.

Vierailija
47/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua haittaa nimenomaan juuri se. Minua haittaa juuri se, että aletaan syrjiä tiettyä ihmisryhmää muutamien rikkeiden takia. Suurin osa nuorista käyttäytyy asiallisesti ja maksaa ostoksensa kuten suurin osa aikuisistakin. Mutta silti aikuisiin mahtuu myös kaikenlaista häiriköijää eikä aikuisia silti syrjitä joukkona.

Sitä paitsi henkilökohtaisella tasolla tuollainen asenne kauppiailta haittaa minunkin elämääni. En voi sitten koskaan laittaa nuoriani kauppaan hakemaan ruokaostoksia vaan mun pitää tehdä se aina itse. Minun nuoreni nimittäin tekevät kotitöitä. Vievät, roskat, imuroivat, käyvät kaupassa jne.

Minua haittaa nimenomaan juuri se. Minua haittaa juuri se, että aletaan syrjiä tiettyä ihmisryhmää muutamien rikkeiden takia. Suurin osa nuorista käyttäytyy asiallisesti ja maksaa ostoksensa kuten suurin osa aikuisistakin. Mutta silti aikuisiin mahtuu myös kaikenlaista häiriköijää eikä aikuisia silti syrjitä joukkona.

Sitä paitsi henkilökohtaisella tasolla tuollainen asenne kauppiailta haittaa minunkin elämääni. En voi sitten koskaan laittaa nuoriani kauppaan hakemaan ruokaostoksia vaan mun pitää tehdä se aina itse. Minun nuoreni nimittäin tekevät kotitöitä. Vievät, roskat, imuroivat, käyvät kaupassa jne.

Tässä on kyse kollektiivisesta rangaistuksesta.

Ei syrjimisestä.

Tästä kaupassa käymisestä kotimatkalla: Kauppias voisi kieltää alaikäisten käynnit ilman aikuisen mukanaoloa.. niinkuin risteilyillä.

No en usko että kauppiaalla on mitään siiitä vastaan että oppilas hoitaa ruokaostokset kotimatkallaan. Vaan hän haluaa näin estää näpistykset ja häiriköinnit. Helpompi kieltää kaikki kuin alkaa osoittaa tiettyä henkilöjä, siinä tarvitaan todisteet jne. Ja kun ovat alaikäisiä, niin ei tule muuta kuin ilmoitus kotiin, jos sitäkään.

Yleensä valitetaan kun nuoret rellestää, ja kukaan ei tee mitään. Kun jotsin tehdään,nousee huuto: Mutta kun meidän niko-petteri..

Vierailija
48/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin laitan tuollaiset kauppiaat boikottiin.

En halua tukea minkään ihmisryhmän syrjimistä.

Vierailija
49/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on laillista laittaa myös yläikäraja.

Tosin ravintolat haluaa niin paljon asiakkaita kuin mahdollista, joten sitä ei yleensä käytetä.

Vierailija
50/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielelläni tällaisen kaupan asiakkaaksi, jossa hyssyttelyn sijaan toimitaan.

Vierailija
51/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielelläni tällaisen kaupan asiakkaaksi, jossa hyssyttelyn sijaan toimitaan.

Mä en käy k-kaupoissa muutenkaan. Huono asiakaspalvelu kautta linjan ja hinnatkin muita liikkeitä kalliimmat.

Vierailija
52/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nuoret varmasti harmistuvat, mutta samalla skarppaavat ehkä käytöstään vielä lisää kun ymmärtävät, miten paljon sillä voikaan olla vaikutusta. Olisi nyt hyvä paikka jutella koulussa ja kotona siitä, miksi kauppias on päätynyt tuohon ratkaisuun- siihen ei ole nimittäin varmastikaan päädytty parin ongelmatapauksen vuoksi (kuten osa kirjoittajista haluaa uskoa), vaan siksi että iso osa kaupassa asioivista nuorista tuo sinne epätoivottuja lieveilmiöitä mukanaan (näpistely, sotkeminen, huuto jne. epäviihtyisyys).

Nuorten kanssa pitäisi jutella siitä, miten paljon omalla käytöksellä voidaan vaikuttaa muiden suhtautumiseen heitä kohtaan.

Vierailija
53/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät ole koskaan ottaneet lapsiaan mukaan minnekään. Nämä eivät osaa käyttäytyä kaupassa eikä yhteiskunnassa ilman erillistä opastamista.

..nuoret varmasti harmistuvat, mutta samalla skarppaavat ehkä käytöstään vielä lisää kun ymmärtävät, miten paljon sillä voikaan olla vaikutusta. Olisi nyt hyvä paikka jutella koulussa ja kotona siitä, miksi kauppias on päätynyt tuohon ratkaisuun- siihen ei ole nimittäin varmastikaan päädytty parin ongelmatapauksen vuoksi (kuten osa kirjoittajista haluaa uskoa), vaan siksi että iso osa kaupassa asioivista nuorista tuo sinne epätoivottuja lieveilmiöitä mukanaan (näpistely, sotkeminen, huuto jne. epäviihtyisyys).

Nuorten kanssa pitäisi jutella siitä, miten paljon omalla käytöksellä voidaan vaikuttaa muiden suhtautumiseen heitä kohtaan.

Vierailija
54/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravioli esti lapsien pääsyn kauppaan koulupäivän aikana. Ja hyvä niin. Kauppias myös ilmoitti koululle varkauksista ja myöhemmin myös poliisille kaikista tapauksista. Jotkut ei vaan opi :(

Vierailija
55/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan pumppulinnoissa yläikäraja ja esim. Hoplopin trampoliinissa myös PAINORAJA. Nyt kaikki läskit keski-ikäiset vaatimaan oikeuksiaan!

Vierailija
56/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain retkeltä olivat tulossa. Eskareita kuulemma. Käytös kuitenkin oli jotain 3v tasoa. En tiedä oliko kyseessä joku vajakkiryhmä, mutta hirvittää ajatella kun nuo ensi syksynä menevät kouluun ja liikkuvat itsekseen. Niin ja sitten taas syyttään koulua ja opettajia!

Vierailija
57/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole munaa kieltää mustalaisia kaupastaan, mutta on munaa leimata jokainen nuori myymälävarkaaksi

Hienoa Teppo

Vierailija
58/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kielletty koululaisten asioimista kouluaikana. He juoksevat usein ruokatunnilla kaupassa ja poikkeuksetta kaupassa on vartija seuraamassa mitä tapahtuu. Seuraa siis kylmän viileästi perässä. Toki ei voi kaikkia valvoa mutta hillitsee toimintaa. Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun joku nico-petteri tai yeccica jäänyt kiinni. Kauppias ottanut linjan ettei armoa tunneta varkaita kohtaan vaan aina ilmoitus. Eihän nuo pennut mitään opi koska vanhemmat suojelevat lapsiaan viimeiseen asti mutta tuleepa leimattua ainakin varkaaksi.

Samoin kaupassa on nuorille automaattinen repputarkastus. Jos tulee kauppaan repun kanssa niin sisältö näytettävä. Mitä tulee mustalaisiin niin samassa kaupassa vartija näkyy liimautuvan melko nopeasti heikäläisten lähistöllekin.

Vierailija
59/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainiota toimintaa!

Vierailija
60/97 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielsi koululaisilta pääsyn kauppaan koulun jälkeen.. siis koulun jälkeen.

Viereinen koulu oli ala-aste ja sieltä ei todellaan lapset käyneet kouluajalla kaupassa.

No meni pari viikkoa ja aikuisten boikotti puri. Kielto poistui vähinäänin.

Yrittivät myös kieltää skeittilaudan - ei pelkästään sillä skeittaamisen vaan myös sen kantamisen kaupassa ! Niinkuin joku jättäisi 100 e arvoisen laudan kaupan ulkopuolelle..