Mihin "ei seksiä ensitreffeillä" -sääntö perustuu?
Enkä siis puhu nyt "ei seksiä ennen avioliittoa" -periaatteesta, joka on ihan eri asia ja siihen on uskonnolliset syyt yleensä.
Puhun siis siitä, kun joidenkin mielestä se on tosi halpaa ja todella huono siirto harrastaa seksiä ekoilla treffeillä, mutta sitten esim. kolmansilla tai neljänsillä se ei enää ole paha juttu. Mä vaan näen tuon sellaisena aivottomana jenkkimeininkinä, lapsellisena ja naivina pelinä.
Hauskinta siinä on se, että miehenhän jopa kuuluu yrittää "saada" ekoilla treffeillä, mutta naisen ei saa "antaa" ekoilla koska jos niin tekisi niin olisi helppo ja horo ja varmaan pettäjäkin. Mies voi myös paheksua naista jos nainen sortuu heti ekoilla treffeillä, mutta miestä ei tarvitse tuosta paheksua. Naiveinta tuossa koko periaatteessa on se kuvitelma, että tilanne olisi jotenkin merkittävästi erilainen kun on oltu toisillakin treffeillä, periaatteena se että sitten muka tunnetaan. Joopa joo, oikeasti se ottaa aikaa oikeasti oppia tuntemaan toinen (ja toisaalta ketään ei voi tuntea sataprosenttisesti), joten jos tunteminen on kriteerinä seksin harrastamiselle, niin sitten kyllä pitäis odottaa aika helvetin paljon pidempään kuin ne muutamat treffit tai vaikka kuukausi.
Toki iso osa ihmisistä osaa ajatella omilla aivoillaan eikä sorru näihin jenkkikliseisiin, mutta kyllä sitä vaan edelleen välillä törmää tähän "älä vaan anna ekoilla treffeillä!!" -sääntöön. Täältäkin olen monista keskusteluista lukenut kommentin "menit sitten antamaan ekoilla treffeillä!?"
Olisi vallan mielenkiintoista kuulla valaisevia kommentteja niiltä, jotka tunnistavat itsessään tämän "ei ekoilla treffeillä" -periaatteen. Voisin ainakin yrittää ymmärtää ja tavallaan sitä haluaisi uskoa ihmisten älyyn sen verran että tuolle olisi jokin muukin perustelu kuin naivi ja kliseinen jenkkikulttuuri tuossa asiassa.
Kommentit (47)
Minä olen aina mennyt sänkyyn just silloin, kun hyvältä tuntuu.
Nykyisen miehen kanssa ensitreffeillä, eikä loppua näy :)
Mitä sitä turhaan esittämään siveyden sipulia, kun tosiasiassa on käytännössä nymfo. Parempi vaan olla rehellinen alusta asti.
siksi ensimmäinen päivä ei ole hyvä sillä melko moni ihminen pystyy näyttelemään kiinnostunutta ja normaali ihminen lankeaa siihen helposti. Se mantra, että itse halusin seksiä ei kelpaa koska vastapuoli voi hyvin olla narsisti, moniongelmainen, lasten vihaaja, tautipesäke, hyväksikäyttäjä tai ihan mitä vaan.
Tuollaisia ei saa selville panemalla vaan tutustumalla toiseen "fiksummin" keinoin.
seksiä, niin ei tarvii tuhlata aikaansa "muuten niin mukavaan, paska sängyssä mieheen" siihe latistuis mun kiinnostus.
kyllä sillä ekalla kerralla mitään todellista laatua selvitä, ääliö.
Itse olen mies joka jännittää joka kerta ekoja kertoja ja mikään ei onnistu. Mutta kun alkaa ihmiseen tutustua ja luottaa niin johan aukenee molempien taivaan portit.
Mä en kelpaisi sellaisia leppäkertulle joka heti heittäytyy selälleen ja sitten tuomitsee suhteen kuolleeksi kun seksi ei suju. Vaikka ei suurinpiirtein nimeäkään tiedetä.
Olet täysin WT
T mies
tahansa? Miksi? Tuntematta ja tietämättä siitä toisesta yhtään mitään? Joo, seksi on kivaa, mutta vielä parempaa sellaisen kanssa jota jo vähän tuntee ja jonka kanssa on turvallista olla.
Ehkä mä sitten olen jotenkin ylivarovainen, mutta ei tulis mieleenkään hypätä kenenkään kanssa sänkyyn muutaman tunnin tuntemisen jälkeen, ties mikä psykopaatti se tyyppi olis. Joo, voihan se sitä olla vaikka olis tunnettu pari kuukautta, mutta silti. Joku itsesuojeluvaisto sitä pitää ihmisellä olla. En mä niin seksikipeä ja puutteessa ole että kuka tahansa kelpaa seurauksistä välittämättä.
Seksiä meillä oli nykyisen miehen kanssa vasta kuukauden tapailun jälkeen, yhdessä on oltu kymmenen vuotta ja kolme lasta saatu. Ei meidän suhdetta mitenkään heikentänyt se ettei heti pompattu sänkyyn vaan ensin vähän tutustuttiin ja mietittiin että olisko tuo nyt se jonka kanssa vois olla jotain enemmänkin, enemmän kuin pelkkä seksi.
Mutta mun puolesta jokainen tekee miten haluaa, menee sänkyyn silloin kun haluaa. Ja samalla antaa muille mahdollisuuden olla menemättä, ilman että sitä kauheesti päivitellään ja ihmetellään. Jokainen taaplaa tyylillään, eikös niin.
ihailemalla yms "fiksulla" tavalla saa selville, minkälainen mies on juuri sinun kanssasi sängysä. kokeilemalla sen saa selville, ei muuten. ei kukaan ihminen ole samanlainen kaikkien petikumppaneidensa kanssa.
seksiä, niin ei tarvii tuhlata aikaansa "muuten niin mukavaan, paska sängyssä mieheen" siihe latistuis mun kiinnostus.
Minä ainakin haluan tutustua jonkun aikaa, vaikka mieli tekisikin. En halua sortua näihin "mukava sängyssä, muuten paska-mies". Sellaisista miehistä ei ole kuin harmia, saattavat olla jopa vaarallisia. Ja samalla tulee vältettyänämä paska sängyssä-miehetkin.
Mutta kyllä se jonkinlaiseksi tavaksi muodostui, kun olin sinkku. Kyse ei ollut mistään muiden suhtautumisesta vaan tarpeesta suojella itseäni henkisesti.
Tapasin aikanaan useamman kusettajamiehen, jotka vannoivat kiinnostustaan ja sitten seksin jälkeen katosivat kuin pieru saharaan, että päätin että vastaisuudessa en päästä toista lähelle ihan heti. Minulle seksi luo aina tietyn läheisyyden toiseen ihmiseen, ainakin jos on tästä kiinnostunut, vaikka ei vielä tuntisikaan kovin hyvin. Jos mies on pelkän pillun perässä ei hän kovin monta kertaa jaksa tapailla.
Sitäpaitsi näihin seksiä ekana iltana -kuvioihin, jos oli tavattu baarissa, liittyi myös se että aamulla pyydettiin puhelinnumero ja jäin sitten tyhmänä odottamaan soittoa, jota ei koskaan kuullut. Olisi ainakin sitten ollut munaa sanoa että tämä oli nyt tässä.
Mutta tämä nyt on ihan oma juttuni, en tosiaankaan tuomitse muita, kukin tavallaan.
MUTTA, jos tapaan minua aidosti parisuhdemielessä kiinnostavan miehen, niin silloin en halua hätäillä sänkyyn. En siksi, että mies ei vaan pitäisi minua helppona nakkina (en niin vanhanaikaista kumppania edes haluaisi), vaan minä haluan ITSE odottaa ja pitkittää, niin että edes jotenkin tunnen sen ihmisen ja kiinnyn häneen, että haluan seksiä HÄNEN kanssaan, en vain seksiä sen itsensä vuoksi.
Kiitos vastauksesta, tuo avasi vähän. Juuri tuo pointti "ei seksiä seksin vuoksi vaan juuri tuon ihmisen kanssa". Mutta se tutustuminen kai vie vähän enemmänkin aikaa kuin parit treffit? Kun sitähän mä tässä eniten ihmettelen miten jotkut on niin ehdottomia ettei saa ekoilla treffeillä "antaa" mutta kolmansilla ok.
Toisaalta ne yhden yön jutut mitä mulla on ollut, on olleet sekä seksiä seksin vuoksi että juuri sen henkilön kanssa. Eli henkilön kanssa on ollut vetovoima kyllä eli kuka tahansa ei todellakaan käy.
Jotkut perustelee tuota myös sillä, että ei halua että se suhde on vaan seksiä sitten. Sitä mä en tajua. Ei se seksi ainakaan mulla ole mitenkään syvempää tutustumista estänyt tai poissulkenut.
ap
Lainausmerkeissä siksi, koska se ei ihan sujunut niinku ois pitäny :D oltiin kyllä tavattu aikasemminen pari kertaa, mutta ne oli ne viralliset ekat treffit..
No, ei siinä mitään, nukutttiin sitten yhdessä ja aamulla naureskeltiin sille yhdessä, ja siitä se yhteiselo alkoi, nyt naimisissa ja yhteinen lapsi meillä :)
siksi ensimmäinen päivä ei ole hyvä sillä melko moni ihminen pystyy näyttelemään kiinnostunutta ja normaali ihminen lankeaa siihen helposti. Se mantra, että itse halusin seksiä ei kelpaa koska vastapuoli voi hyvin olla narsisti, moniongelmainen, lasten vihaaja, tautipesäke, hyväksikäyttäjä tai ihan mitä vaan.
Tuollaisia ei saa selville panemalla vaan tutustumalla toiseen "fiksummin" keinoin.
Mutta saako sitten muutamilla treffeillä tuollaisen selville? Hyväksikäyttäjä narsisti osaa kyllä feikata aika pitkäänkin halutessaan. Ei sillä että se nyt suoraan tähän mun aiheeseen liittyisi, mutta tuli vaan mieleen.
Eli kun mua ihmetyttää eniten juuri se ehdottomuus josta aloituksessa puhuin, että EKOILLA treffeillä ei saa mennä, seuraavat ei sitten olekaan enää niin justiinsa :D
ap
Jos vaikka joku opiskelu- tai työkaveri pyytää syömään tai ekat treffit on nettikaverin tapaaminen jossain kahvilla, niin aika vaikea mun on nähdä, että tuollainen eskaloituisi kovin helposti villiin seksiin.
Sen opiskelu- tai työkaverin kanssa täytyy pystyä toimimaan vielä ehkä vuosia vielä ja voi olla vähän noloa, jos jo seksin harrastamisen jälkeen kumpi tahansa vetäytyykin tilanteesta. Helpompi ottaa askel taaksepäin, jos sittenkin huomaa, että ei tästä mitään tule, ja olla niinkuin ihan ystävinä tässä vaan käytiin syömässä.
Nettituttu taas voi oikeasti olla ties mikä tahansa hullu, enkä tosiaankaan sellaista veisi kotiini saatika lähtisin jonkun matkaan tuntemattomaan osoitteeseen. Kyllä musta muutamat koko illan treffit jo paljastaa, että millainen tyyppi siinä on. Ja mä myöskin sinkkuaikoina deittailin useampaa henkilöä samaan aikaan, niin kyllä sitä nyt vähän piti mittailla ja tunnustella kenestä tykkäisi eniten eikä syöksyä suinpäin sänkyyn. (Tosin ehkä se vastaus tuossa oli, että en ihastunut keneenkään tarpeeksi kovasti, kun pyörittelin useampaa kevyen treffailun merkeissä, joten ei sitä tullut mentyä sänkyynkään niiden kanssa.)
On mulla muutama suhde lähtenyt liikkeelle ihan "yhdenyönjutusta", mutta silloinkin olen tuntenut sen henkilön jo kauan ennen sänkyynmenoa jotain kautta.
Ei mulla siis myöskään ole mitään varsinaisia sääntöjä, itsesuojeluvaistoa vain.
En mä niin seksikipeä ja puutteessa ole että kuka tahansa kelpaa seurauksistä välittämättä.
Usein ne, jotka pidättäytyvät pitkään ajattelevat tuolla tavoin nopeammin seksiin lähtevistä. Että "kuka tahansa kelpaa". Eihän se nyt niin ole. Ihan yhden yön jutuissakin, joita mulla on ollut aika vähän siihen nähden miten pitkään olen ollut sinkku elämäni aikana, mulle ei todellakaan ole kelvannut kuka vaan. Joskus hyvin harvoin on tullut semmoinen tilanne ja tyyppi, että se yhden illan juttu on maistunut.
Ja edelleenkin olen aika skeptinen siitä, että ekoilla treffeillä ei muka yyyyhtän saisi käsitystä millainen tyyppi mies on, kun taas jos on parit treffit käyty niin sitten ollaan jo ihan selvillä. Ei se noin mene. Väittäisin, ettei siihen ihmisen tuntemiseen ihan hirveästi vaikuta se, onko tavattu 1 vai 3 kertaa.
ap
Tapasin aikanaan useamman kusettajamiehen, jotka vannoivat kiinnostustaan ja sitten seksin jälkeen katosivat kuin pieru saharaan, että päätin että vastaisuudessa en päästä toista lähelle ihan heti. Minulle seksi luo aina tietyn läheisyyden toiseen ihmiseen, ainakin jos on tästä kiinnostunut, vaikka ei vielä tuntisikaan kovin hyvin. Jos mies on pelkän pillun perässä ei hän kovin monta kertaa jaksa tapailla.
Ihan hyvä perustelu. Mä taas olen kyllä pystynyt harrastaa seksiä ilman että se aikaansaa mitään kiintymystä tai halua seurustella sen ihmisen kanssa. Kivaa yhden illan juttua voi kyllä olla hauskaa muistella jälkikäteen ja toinen saattaa vähän pyöriä mielessä, mutta ei sillä ajatuksella että haluaisi tavata tai mitään. "Virikkeitä mielelle" vaan.
Vakavin (ja nykyinen) suhteeni alkoi seksillä. Tai tiesimme toisemme kyllä mutta emme tunteneet millään tavalla. Toistemme tutuntuttuja. Ja niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, niin tiesin heti ensimmäisestä suudelmasta, että tämä ei ole yhden illan juttu vaan paljon enemmän. Henkinenkin yhteys oli niin selvä heti alusta asti. Eikä seksi millään tavalla estänyt muuta tutustumista. Olisi tuntunut vain todella keinotekoiselta ja typerältä alkaa jotenkin "pihtailemaan" vaikka tilanne meni luonnostaan heti siihen mihin meni. Ja sillä tiellä edelleen.
ap
Jos vaivautuu muutaman kerran tapaamaan ihan muuten vaan, niinsilloin todennäköisemmin on minusta ihmisenä edes jollain tasolla kiinnostunut. Näin olen toiminut aina ja 2 ihanaa miestä elämääni näin löytänyt. Mutta olen ehkä muutenkin vanhanaikainen, kun en hyväksy sängystä toiseen hyppimistä ja reissupanoja ym.
ja joka ainoa kerta pelkästä yhdenillan seksistä on syntynyt parisuhde. Eli mulla on takana 3 kertaa seksiä tuntemattoman kanssa ja 3 pitkää parisuhdetta, joista viimeinen jo yli 10 v kestänyt avioliitto. Enkä hyväksy minäkään pettämistä, mutta sinkut tehköön mitä tykkää keskenään.
Hassua kyllä, itse en edes ole koskaan pyrkinyt siihen että noista yhdenyön jutuista tulisi toista tapaamista vaan nimenomaan on ollut tarkoitus että satunnaispano on kertajuttu, mutta niin ne vaan on alkaneet soitella ja sitten on menty suhteeseen. Jotenkin se ihmetytti nuorena, että "vakavamielisempiä" ystäviä, jotka tarkkaan vartioivat sitä kenelle antavat, ja joilla oli aina tavoite ihmissuhde eikä pelkkä seksi, kustiin linssiin vähän väliä niin että mies ei oikeasti ollutkaan kiinnostunut vaikka niin oli vakuuttuntu siihen asti että sai. Ja minä taas joka ihan vaan halusin yhdenyön villiä seksiä, päädyin aina parisuhteeseen kumppanieni kanssa.
En mä niin seksikipeä ja puutteessa ole että kuka tahansa kelpaa seurauksistä välittämättä.
Usein ne, jotka pidättäytyvät pitkään ajattelevat tuolla tavoin nopeammin seksiin lähtevistä. Että "kuka tahansa kelpaa". Eihän se nyt niin ole. Ihan yhden yön jutuissakin, joita mulla on ollut aika vähän siihen nähden miten pitkään olen ollut sinkku elämäni aikana, mulle ei todellakaan ole kelvannut kuka vaan. Joskus hyvin harvoin on tullut semmoinen tilanne ja tyyppi, että se yhden illan juttu on maistunut.
Ja edelleenkin olen aika skeptinen siitä, että ekoilla treffeillä ei muka yyyyhtän saisi käsitystä millainen tyyppi mies on, kun taas jos on parit treffit käyty niin sitten ollaan jo ihan selvillä. Ei se noin mene. Väittäisin, ettei siihen ihmisen tuntemiseen ihan hirveästi vaikuta se, onko tavattu 1 vai 3 kertaa.
ap
Soiteltiin, tekstailtiin ja vaihdettiin sähköposteja. Kiinnostus oli molemminpuolista ja juteltiin tosi paljon kaikesta maan ja taivaan välillä. Joten joo, kyllä sitä aika hyvin jo tunnettiin kolmansilla treffeillä verrattuna niihin ekoihin :)
Että olen ollut myös useilla treffeillä niin, etten ole koskaan päätynyt sänkyyn kyseisen miehen kanssa. Kun ei vaan ole tuntunut siltä.
Uskomus, että jos joskus hyppää heti sänkyyn niin on ensi töikseen levittämässä haarojaan aina ja kaikkialla, on mielestäni suorastaan hämmentävän umpimielinen. Jotenkin tosi mustavalkoista tynnyrissä kasvaneen puhetta. Ja tuossa tapauksessa se tynnyri on ne omat jähmeät periaatteet joihin takerrutaan niin ettei enää nähdä todellisuuden monimuotoisuutta niiden takaa.
Yleensä nopeaan seksin harrastamiseen liitetään myös holtittomuus eli se, ettei yhtään voi hallita mitä tekee ja kenen kanssa ja on täysin viettiensä vietävissä. Juuri tämä "no pitääkö sitä nyt jokaiselle haaransa levittää" -asenne. Jotenkin tuntuu, että ne tiukimmin periaatteisiinsa takertuvat ehkä kokevat lopulta kaikista vähiten hallitsevansa omaa toimintaansa, kun tarvitsevat sellaisia tiukkoja raameja. Mulla ainakin on ollut aika tiukka seula yhden yön jutuissakin, murto-osaan tilaisuuksista olen tarttunut.
ap
Ja en mä kyllä sellaista "alapääni on pyhä" -ajatteluakaan tajua yhtään :D Siis tottakai itsestään täytyy huolta pitää jne, mutta tuossakin voi kohtuullistaa hiukan. Se on vaan koomista, jos johtava ajatus on kuvitelma jostakin pyhyyden temppelistä siellä haarojen välissä. Kai sitä voisi vielä siveysvyönkin laittaa ja katsoa onko mies tarpeeksi lahjakas avaamaan lukon. Varmaan täytyy myös pitää jotkut pyhät menot että voi seksiä harrastaa...
Siksi lisäsinkin tuon "ainakin jos on tästä kiinnostunut" tuohon. Kyllä niitä yhden illan juttuja oli jotka pystyin ihan hyvillä mielin jättämään taakseni enkä halunnutkaan muuta. Mutta tosiaan, jos tuli vähääkään kiinnostusta tai ihastusta kuvioihin, en halunnut enää hypätä sänkyyn oikopäätä, koska pelkäsin tuota pettymystä joka miehen "petturuudesta" seuraisi.
En nyt sano että tämä olisi automaattisesti se paras tai järkevin tapa, mutta se oli se toimintamalli jonka itselleni kehitin. Nykyinen miehenikin jaksoi odottaa neljänsiin treffeihin, joten homma päättyi ihan ok. :)
Ihan hyvä perustelu. Mä taas olen kyllä pystynyt harrastaa seksiä ilman että se aikaansaa mitään kiintymystä tai halua seurustella sen ihmisen kanssa. Kivaa yhden illan juttua voi kyllä olla hauskaa muistella jälkikäteen ja toinen saattaa vähän pyöriä mielessä, mutta ei sillä ajatuksella että haluaisi tavata tai mitään. "Virikkeitä mielelle" vaan.