Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret perheet jyrää taloyhtiössä pidempään asuneet, autopaikkaa ei saa vaikka haluaisi!

Vierailija
21.10.2025 |

Sairaseläjeläinen veeonmaksaja ei saa palvelua yhteiskunnalta. Kaiki nauraa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten verojenmaksu liittyy taloyhtiön autopaikkoihin?

Vierailija
2/12 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan että taloyhtiöiden autopaikat olisivat yhteiskunnan tarjoama palvelu sairaseläkeläiselle "veronmaksajalle".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on edes hankkiutunut sellaiseen taloyhtiöön asumaan, jossa ei riitä kaikille omaa autopaikkaa. Silkkaa tyhmyyttä valittaa siitä sitten :D

Vierailija
4/12 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne pitkään asuneet ovat ehtineet saada autopaikan ja uudet tulokkaat joutuvat jonottamaan paikan vapautumista, onko teillä joku eri systeemi taloyhtiössä?

Vierailija
5/12 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne pitkään asuneet ovat ehtineet saada autopaikan ja uudet tulokkaat joutuvat jonottamaan paikan vapautumista, onko teillä joku eri systeemi taloyhtiössä?

Yleensä parkkipaikkajonoon meno ratkaisee missä järjestyksessä paikat jaetaan, ei asumisvuodet. Joku on voinut olla vuosia ilman autoa, joten ei ole heti muuttaessa ollut ajankohtaista kysellä autopaikkaa

Vierailija
6/12 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä parkkipaikkajonoon meno ratkaisee missä järjestyksessä paikat jaetaan, ei asumisvuodet. Joku on voinut olla vuosia ilman autoa, joten ei ole heti muuttaessa ollut ajankohtaista kysellä autopaikkaa

Totta, mutta sitä aikaa ei voi laskea jonottamiseen mukaan.

7/12 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Eli pitää hakea autopaikkaa ja odottaa omaa vuoroaan. Eikä niin, että ensin asuu 20 vuotta sitten vasta hakee autopaikkaa kuvitellen, että pääsee jonon ohi. Mikä muuten on estänyt hakea autopaikkaa ja sitten, jos ei sitä itse tarvitse, vuokraa sen jollekin, joka tarvitsee? Mä olen asunut tässä taloyhtiössä jo 34 vuotta ja mulla on autopaikka, vaikka ei ole autoa eikä edes ajokorttia. Naapuri maksaa mulle siitä, että saa pitää autoaan mun parkkipaikalla. 

Vierailija
8/12 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta sitä aikaa ei voi laskea jonottamiseen mukaan.

En ole väittänyt sitä aikaa laskettavan jonottamiseen mukaan. Vaan selitin ap:lle miksi asuntoi myöhemmin muuttanut voi saada paikan ensin

Vierailija
9/12 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Eli pitää hakea autopaikkaa ja odottaa omaa vuoroaan. Eikä niin, että ensin asuu 20 vuotta sitten vasta hakee autopaikkaa kuvitellen, että pääsee jonon ohi. Mikä muuten on estänyt hakea autopaikkaa ja sitten, jos ei sitä itse tarvitse, vuokraa sen jollekin, joka tarvitsee? Mä olen asunut tässä taloyhtiössä jo 34 vuotta ja mulla on autopaikka, vaikka ei ole autoa eikä edes ajokorttia. Naapuri maksaa mulle siitä, että saa pitää a

Yleensä autopaikkaa ei saa vuokrata eteenpäin

Vierailija
10/12 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Eli pitää hakea autopaikkaa ja odottaa omaa vuoroaan. Eikä niin, että ensin asuu 20 vuotta sitten vasta hakee autopaikkaa kuvitellen, että pääsee jonon ohi. Mikä muuten on estänyt hakea autopaikkaa ja sitten, jos ei sitä itse tarvitse, vuokraa sen jollekin, joka tarvitsee? Mä olen asunut tässä taloyhtiössä jo 34 vuotta ja mulla on autopaikka, vaikka ei ole autoa eikä edes ajokorttia. Naapuri maksaa mulle siitä, että saa pitää a

Meillä ainakin parkkipaikkojen säännöt estää edelleen vuokrauksen. 

11/12 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 10: "Meillä ainakin parkkipaikkojen säännöt estää edelleen vuokrauksen. "

No meillä ei. Ihan olen saanut antaa kenen tahansa pitää autoaan parkkipaikalla, josta minä maksan. Vuokraa en tosin ole ottanut rahana. Mutta otin sen parkkipaikan alunperin siksi, että en voinut vielä tietää, menisinkö joskus autokouluun. Tai alkaisinko seurustella jonkun kanssa, jolla on auto (kuten aloinkin). Tai menisinkö vaikka naimisiin jonkun sellaisen kanssa, jolla on auto. Tai tulisiko mun lapsilleni aikanaan tarvetta autopaikalle. Yhden naapurini, joka pitää autoaan mun parkkiksella, kansa sovin, että tiettyinä aikoina sen paikan pitää olla vapaa. Eli silloin, kun isäni luona käy siivousfirma. Noh, napauri on silloin töissä, joten ei ongelmaa. Vastineeksi tämä naapuri sitten hakee mulle esim puutarhamullat tms. Monesti lapio lummet mun pihasta jne. Taloyhtiötä ei kiinnosta, vaikka pitäisin parkkipaikallani potkukelkkaa. 

Vierailija
12/12 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 10: "Meillä ainakin parkkipaikkojen säännöt estää edelleen vuokrauksen. "

No meillä ei. Ihan olen saanut antaa kenen tahansa pitää autoaan parkkipaikalla, josta minä maksan. Vuokraa en tosin ole ottanut rahana. Mutta otin sen parkkipaikan alunperin siksi, että en voinut vielä tietää, menisinkö joskus autokouluun. Tai alkaisinko seurustella jonkun kanssa, jolla on auto (kuten aloinkin). Tai menisinkö vaikka naimisiin jonkun sellaisen kanssa, jolla on auto. Tai tulisiko mun lapsilleni aikanaan tarvetta autopaikalle. Yhden naapurini, joka pitää autoaan mun parkkiksella, kansa sovin, että tiettyinä aikoina sen paikan pitää olla vapaa. Eli silloin, kun isäni luona käy siivousfirma. Noh, napauri on silloin töissä, joten ei ongelmaa. Vastineeksi tämä naapuri sitten hakee mulle esim puutarhamullat tms. Monesti lapio lummet mun pihasta jne. Taloyhtiötä ei kiinnosta, vaikka pitäisin parkkipaikallani potkukelkkaa. 

Miksi aloitat kovan selittämisen mitä teillä saa tehdä, kun joku kertoo mikä saattaa estää parkkipaikan edelleen vuokraamisen. Ei kukaan ole syyttänyt sinua väärin toimimisesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän