Mikä Lidlin tuoretiskin sämpylöissä on "vikana"?
TAivaallisen makuisia, ainakin ne moniviljasämpylät. Hinta 39 senttiä/kpl, kun tavallisessa kaupassa vastaavat euron tai yli.
MITEN voi olla niin edullisia? Karjalanpiirakatkin oli vain 24 snt/kpl ja tuoreempia ja yhtä makoisia kun muiden kauppojen tuoretiskiltä!
Kommentit (94)
Mielestäni on "mielenkiintoista" että kutstaan tuoreeksi leipää/sämpylää/kroisanttia joka on uunissa lämmitetty pakaste täynnä e-koodeja...
Ei niitä olisi mitään järkeä tappiolla myydä :D
[quote author="Vierailija" time="17.10.2012 klo 16:53"]
paistopisteessä työskentelevänä voin sanoa, että Lidl myy paistopistetuotteensa tappiolla tai sitten ne saa tuotteet paljon edullisemmin kuin me. Ja ne meillä paistetut tuotteet (ihan kaikki) ovat pakasteita. Lähes kaikki leivät ovat ranskalaisia, mutta pullista, piirakoista ja pasteijoista suurin osa on suomalaisia. Ja hyllyjä täytetään kesken päivän vastapaistetulla leivällä sen takia että myös myöhemmin kauppaan tulevat asiakkaat niitä saisi, ei huijausmielessä.
hyvä sisäänvetotuote. Se ehkä selittää sen, miksi myyvät pienellä katteella niitä. Mutta hauska aloitus sinänsä, että miehen kanssa juuri eilen ihmeteltiin myös tuota hyvää laatua ja huomattavasti kilpailijoita edullisempaa hintaa. :)
Lidl on ehkä suunnitellut toiminnan paistopisteessä huomattavasti tehokkaammaksi kuin kilpailijat, kaikki on ajateltu täysin valmiiksi eikä tarvitse piipertää yksityiskohtien kanssa :)
Ne moniviljasämpylät on tosi hyviä, just vedin sellaisen aamupalaksi :)
Entinen poikaystäväni oli leipuri ja hänen palkka oli joka kuukausi jotain 4000 euroa. Leipomoisa yötyöstä maksetaan älyttömän hyvin. Lidli teettää tuotteet halvemmissa maissa ja kaupan työntekijät paistaa ne. Eihän se ole mikään ihme, että Lidli pystyy myymään tuotteet halvemmalla.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2012 klo 16:53"]
paistopisteessä työskentelevänä voin sanoa, että Lidl myy paistopistetuotteensa tappiolla tai sitten ne saa tuotteet paljon edullisemmin kuin me. Ja ne meillä paistetut tuotteet (ihan kaikki) ovat pakasteita. Lähes kaikki leivät ovat ranskalaisia, mutta pullista, piirakoista ja pasteijoista suurin osa on suomalaisia. Ja hyllyjä täytetään kesken päivän vastapaistetulla leivällä sen takia että myös myöhemmin kauppaan tulevat asiakkaat niitä saisi, ei huijausmielessä.
hyvä sisäänvetotuote. Se ehkä selittää sen, miksi myyvät pienellä katteella niitä. Mutta hauska aloitus sinänsä, että miehen kanssa juuri eilen ihmeteltiin myös tuota hyvää laatua ja huomattavasti kilpailijoita edullisempaa hintaa. :)
Leipurin palkka 4000? Kuinka pitkä koulutus leipurilla on? Täytyy alkaa varmaan mietittimään ammatinvaihtoa. Kouluavustaja voi vain unelmoida tuollaisesta rahasta.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2012 klo 22:14"]
5000 e kuussa, mitä väliä sillä on, mistä ruokansa ostaa? Minä tienaan vain reilut 2000 e, mutta siltikään minulla ei ole mitään vaikeuksia ruokkia perhettäni päivittäin monipuolisesti ja terveellisesti, vaikka käynkin pääasiassa S-marketissa ja Prismassa. Ruoka on Suomessa älyttömän halpaa, hintatasossa ei ole mitään vikaa! Kengät ja talvitakit vain ovat pirun kalliita, ja elektroniikka.
[/quote]
No jospa vaikka käyttäisi ruuassa säästetyn summan matkusteluun, vaatteisiin, harrastuksiin, sisustukseen, uudempaan elektroniikkaan ja huvituksiin? Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Se omenatasku on todellakin ihanaa! Yritän vaan ostaa sitä harvoin, säästän "erikoisherkuksi" kun eihän se mitään terveellistä ole... :)
Veikkaisin, että sämpylöissä on lisäaineena gluteenia, millä ne saadaan kohoamaan mukavasti tai jotain muuta halvempaa ainesosaa. Karjalanpiirakoissa on muuten isoja eroja, joissain on raaka-aineena palmuöljyä ja jopa sheavoita! Lidlin piirakoista en tiedä, tämä tieto on Prisman irtopisteen piiraista.
Leipurin palkka esim. Fazerilla on vajaat pari tonnia, jos ei ole juurikaan kokemusta.
Että se siitä neljästä tonnista kuussa.
ttp://www.prosieben.de/tv/galileo/videos/5289-bildgeschichte-haare-im-brot-cl…
Ei todella mitään lidliä vastaan, eikä saksalaisia, itsekkin melkein saksalainen.
Ihailen maata, kunse vaintoimii. Olisi meillä aika paljon oppimista!!!!
Katsokaa ylläoleva linkki galileo, mitä meidän leipään laitetaan.
(Se on tosin saksaksi, mutta kuvakin kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa.)
Tosiaan luulen, että lidlinsämpylät tulevat KIINASTA.
Tosin he tekevät luonnolista L-cystiniä, joka on aminohappo,
jota voi myös keinotekoisesti valmistaa. Kumpi parempi?????????
Saksassa ei ihmiskarvoja saa käyttää, vaan aminohappo valmistetaan siellä sian karvoista.
Kun, eivain tietäis kaikkea, tieto tuskaa lisää.
Itse en ole sämpylöiiten ystävä.
ttp://www.prosieben.de/tv/galileo/videos/5289-bildgeschichte-haare-im-brot-cl…
Ei todella mitään lidliä vastaan, eikä saksalaisia, itsekkin melkein saksalainen.
Ihailen maata, kunse vaintoimii. Olisi meillä aika paljon oppimista!!!!
Katsokaa ylläoleva linkki galileo, mitä meidän leipään laitetaan.
(Se on tosin saksaksi, mutta kuvakin kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa.)
Tosiaan luulen, että lidlinsämpylät tulevat KIINASTA.
Tosin he tekevät luonnolista L-cystiniä, joka on aminohappo,
jota voi myös keinotekoisesti valmistaa. Kumpi parempi?????????
Saksassa ei ihmiskarvoja saa käyttää, vaan aminohappo valmistetaan siellä sian karvoista.
Kun, eivain tietäis kaikkea, tieto tuskaa lisää.
Itse en ole sämpylöiiten ystävä.
Ostan kaiken tarvitsemani LAATUliikkeistä, en LIDLISTÄ!
karjalanpiirakat maksavat 25 senttiä. kyseessä ei ole tuoretiski, vaan paistopiste. Piirakat ovat aivan parhaita! Luulin niitä ulkolaisiksi, mutta ovatkin suomalaisia. Sämpylöiden alkuperämaata en ole katsonut, mutta maistuvat keskieurooppalaisen leipomon sämpylöiltä.
Hintaa olen minäkin ihmetellyt. Miniä on Lidlissä töissä ja sanoo, että juuri nuo rustica- sämpylät (vai mikä se nimi on) ja karjalanpiirakat ovat varsinainen hitti. ihmiset ostavat niitä kymmenittäin ja pakastavat kotona.
kerran katsoin Prisman paistopisteen tuotteita, niin lähes kaikki olivat silläkin saksalaisia tai ranskalaisia alunperin.
ehkä ostavat niitä massoittain, maksavat henkilökunnalle huonosti tms. Lidlin sämpylät on ihan samoja sämpylöitä, joita Saksassa myyvät leipomoketjut.
kun väki hakee leipiä.
Hyviähän ne on ja edullisia.
ehkä ostavat niitä massoittain, maksavat henkilökunnalle huonosti tms. Lidlin sämpylät on ihan samoja sämpylöitä, joita Saksassa myyvät leipomoketjut.
Vai miten se meni? Eiköhän siellä makseta samaa palkaa kuin kaupanalalla yleensäkin.
Hyviä ovat :) Muut ketjut vaan kiskoo niin paljon kuin ihmiset suostuu maksamaan...
kerran katsoin Prisman paistopisteen tuotteita, niin lähes kaikki olivat silläkin saksalaisia tai ranskalaisia alunperin.
Prisman tuorepaistettu raskalainen patonki (fazer) on itseasiassa ranskalaista pakastetaikinaa joka paistetaan Suomessa....
Siksi ostankin nykyään kaikki tuoreleivät Lidlistä - hyvän makuisia ja edullisia! Tummat croissantit ja juustosämpylät ykkösiä!!
Heippa!
itse olen leipuri-kondiittori jotenka voisin silti väittää että kyllä meillä työtä on leipomisessa. On citymarketteja joissa on esim. Elosen paistopiste jossa leivotaan alusta saakka tuore tuotteet ( ei siis pakastetta) myös sarpin leipomo pisteitä on porissa. Paljon tulee myös kauppoihinkin pikkuleipomoiden tuotteita, muttei kukaan niitä osta?! Kun ovat "kalliimpia"
itse olen jäänyt lidlin croissanttien lumoon laste kanssa jotenka en ala niitäkään haukkumaan. :) (lähinnä siksi että suomalaisten tekemät croissantit ovat todella lehteviä ja kuivia)
parin lapsen äitinä en vaan itse henkilökohtaisesti pidä ajatuksesta että lapseni syövät PARANTEITA/ E-koodeilla varustettuja leipomo tuotteita. Mielummin maksan vaikka parikymmentä senttiä enemmän leivästä/sämpylästä. Meillä ei leivota päivittäin vaikka leipuri olenkin :D
minusta olisi kiva jos paistopisteiden tuotteiden tiedot olisivat netissä niin sieltä voisi nähdä tarvittavat tiedot,myös se Oikea yritys joka tuotteen on alkujaan valmistanut.
ja vielä näin loppuun että esim. Moilanenkin työllistää monta pientä leipomoa. Eli pienet leipomot tekevät leipomotuotteet moilasen alaisena. Tätä harrastaa myös moni muukin paikka. :)
eli ison firman takana saattaa olla pieni tekijä ;)
tänään maistettiin muuten lidliistä saatavaa kolmion mallista "täkyleipää"
hyvää on, mutta ikävästi keskeltä raaka yhdestä kohtaa?! :/