Miksi kirpparilla kiertää vain " merkkivaatteet "?
Myyn usita kertoja vuodessa vastenvaatteita pk -seudun kirpparilla, ja mietityttää kovin kirppari asiakkaiden ostoskäyttäytyminen. luulisi , että kirppareilla ostajat ovat etupäässä vähävaraisia jotka kaipaavat edulkkaita mutta siistejä vaatteita, mutta edullisuus ei tosiaankaaan myy.
kun vien pöytää kolmen lapsen vaatetta kaikki yhdellä olleita ja siisteja, niin 98 % myynnistä tulee vain parin merkin kautta ja niistä kalliimmista. -ainot jotka myyvät ovet me&i. Po.p ja ticket
Koska itse olemme ns hyvin toimeen tulevia niin ostan vatteita paljon, ja ko merkkien lisäksi myös elleä, timberlandia HH, sasta, Gant ja lingån & blåbär merkkiä. Tykkään myös kotimaisista marimekosta, nekusta, reimatecista
vaatteista. Toki toisinaan tulee käytyä myös perusliikkeistä, eli fix, zalecula, lego, esprit, nameit ja tutta kuuluu valikoimiin.
Myydesä vaatteet saapi hinnoitella ihan hassusti. me&i. Mekosta voi huoletta laittaa 18 e hinnaksi, paitoihin 10 kun esim alkuperaäisesti paljon kalliimman toffeen mekko ei mene edes parin euronhintaan, Merkitömään ( nekku, fix, h&m .lingån&blåbär )hyväkuntoiseen paitaan jos laittaa 1e niin hyvin todennäköisesti jää myymättä. PO.p in tai miikkarin paidat 10 e hinnalla on joka kerta mennyt kaikki.
No ei pitä valittaa.. Viikon myyntisaldo on aina ollut yli 500 e viikko. Ja aivan joka kerta hannan laatikoittain pois perusvaatetta. Mietityttää vain kovin, että miten kirppaeita kierävillä on varaa ostaa kallillaa käytettyä miikkaria kun samalla hinnalla olisi pöydästä saanut 10 yhtähyvässä kunnossa ja yhtälaadukasta ( tai laadukkaampaa )vaatetta.
Kommentit (14)
Kuule nykyisin on paljon huuto net trokareita liikkeellä, rohmuaa merkkituotteet halvalla ja myy huutiksessa kalliila. Huutiksessa perusvaatteet ei juuri liiku. Millä kirpparilla myyt?
samalla lailla joitakin kertoja päällä ehtinyt olla. Ja tuota hamstrausta olen aijemmin itsekin miettinyt. mutta viime vuosina olenkin hinnotellut nää merkkivaatteet jo valmiiksi huutishintoihin. Eli kenenkään ei kannata niitä ostaa etenpäin myytäväksi. Menevät silti.
Itse miellän vaatteet ihan kulutus tavaraksi. Ja niitä ostaessani en kyllä koskaan ajettele jälleenmyynti arvoa. Mutta jos sitä jos pari kolme tonniaa vuodessa saapi sillä että käerättääpi ne kirpparin kautta, niin kyllä ne myyntiin kannattaa laittaa.
samalla lailla joitakin kertoja päällä ehtinyt olla. Ja tuota hamstrausta olen aijemmin itsekin miettinyt. mutta viime vuosina olenkin hinnotellut nää merkkivaatteet jo valmiiksi huutishintoihin. Eli kenenkään ei kannata niitä ostaa etenpäin myytäväksi. Menevät silti.
Itse miellän vaatteet ihan kulutus tavaraksi. Ja niitä ostaessani en kyllä koskaan ajettele jälleenmyynti arvoa. Mutta jos sitä jos pari kolme tonniaa vuodessa saapi sillä että käerättääpi ne kirpparin kautta, niin kyllä ne myyntiin kannattaa laittaa.
Eli en ajattele vaatteita valitesssani,mitä merkkiä ostaisin että mistäkö saisi myydessä eniten rahaa. ostan sen mikä kulloinkin mielyttää itseäni tai lastani. Ostan esim reimatecin haalarin jos se on kivemman oloinen enkä esim aina Po.pia tai moloa vaikka niistä saisi takaisin suhteessa paljon paljon enemmän.
jos alattelisin 2. Kuvaamalla tavalla vatteiden jälleen myyntiä , niin ei kannatais kylä ainottakaan tuttaa/ marimekkoa tai henkka maukkaa hankkia.
Ostan vaatteet ensisijassa käyttöön. Ja JOS niistä takaisin päin saa niin miksi ei ottaisi sitä rahaa vastaan. ja jos jos eivät mene kaupaksi niin eivät mene.
menevät vielä toisenkin käyttäjän jälkeen samalla hinnalla kuin kuumille kiville huutonetissä. Eli ne jotka ostavat ne sinulta kirpparilta, saavat niistä saman vielä käytön jälkeen, tuurilla vielä euron tai kaks enemmän.
Niitä HM- ja Lindex-vaatteita voi ostaa varsinkin alesta uutena aika pienituloinenkin. Merkkivaatteita taas ei välttämättä voi ostaa muualta kuin kirppikseltä. Olisiko tämä yksi syy?
:) eipä paljoa kiinnosta paljon tulee typoja tai ajatuskatkoja keskutelupalstalla.
Mutta kiitos vain aiheellisesta arvauksesta.
Mutta jos ei asiasta osaa saa mitään, niiin ainahan voi heittää kommentteja av-n tyyliin ohi aiheen.
Kirjoittelen kaikkuvalla jäppärillä ja kuuntelen Vain elämää ohjelma kappaleita :) eipä paljoa kiinnosta paljon tulee typoja tai ajatuskatkoja keskutelupalstalla.
Mutta kiitos vain aiheellisesta arvauksesta.
Mutta jos ei asiasta osaa saa mitään, niiin ainahan voi heittää kommentteja av-n tyyliin ohi aiheen.
sä kuulostat vielä enemmän humaltuneelta.
ne on merkkivaatteita. Niitä haluaa "kaikki". Sellaista taas mikä on kaikkien saatavilla, ei ensisijaisesti halua "kukaan".
Niitä HM- ja Lindex-vaatteita voi ostaa varsinkin alesta uutena aika pienituloinenkin. Merkkivaatteita taas ei välttämättä voi ostaa muualta kuin kirppikseltä. Olisiko tämä yksi syy?
Pihejä ja köyhiä on paljon. Varakkaita, tai heitä jotka ostavat kalliita vaatteita, vähemmän.
Mutta toisaalta olen vain ajatellut, että olisi toki kiva jos edes kirpparilla olisi tarjolla ehjää ja puhdasta vaatetta " kirppis hinnoilla ".
jotka ovat halpoja ja miellyttävät silmää. Merkistä en välitä yhtään.
vain vähävaraisten viimeinen keino vaatettaa lapsensa millä tahansa kulahtaneella rievulla. Kirppiskulttuuri on muuttunut valtavasti vuosikymmenessä. Kaikki ystäväni harrastavat kirppisten koluamista ja kivojen löytöjen bongaamista. Kaikki ollaan hyvin toimeentulevia, jokunen jopa hyvinkin varoissaan. Pikemminkin ihmetteln niitä, joilla on hyvin rahaa mutta silti viitsivät ihan loppuun käytettyjä perusvaatteita edes myydä. Itse perkaan niistä osan roskikseen ja loput lahjoitan eteenpäin perusvaatteistoksi jollekin joka tarvitsee. En tarvitse itse sitä 50 senttiä / paita merkittömästä vaatteesta. Osan vaatteista ostan sitten niin, että tiedän vaatteen säilyttävän jälleenmyyntiarvon niin hyvin että aikomus on alusta saakkaa myydä se jossain vaiheessa eteenpäin.